Gå til innhold

Hva defineres som stillingstittel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man for eksempel blir ansatt i et vikariat som barnehagelærer, vil stillingstittelen da være «vikar»? Eller er det barnehagelærer? Jeg tenker jo at man utfører og får lønn etter arbeidet som barnehagelærer. Men ble usikker på selve stillingstittel..

Anonymkode: 69063...e37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har det å si?

Anonymkode: 03ef7...95f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva har det å si?

Fordi jeg lurer. Skal man fortelle at man jobber som bhg.lærer eller vikar liksom?

Skrevet

Spørs. 

Jeg jobber som vikar i en barnehage. Er du utdannet barnehagelærer, men jobber i et vikariat akkurat nå, er du likevel barnehagelærer. 

Anonymkode: edfce...af4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørs. 

Jeg jobber som vikar i en barnehage. Er du utdannet barnehagelærer, men jobber i et vikariat akkurat nå, er du likevel barnehagelærer. 

Jeg mente ikke at JEG er bhglærer, det var et eksempel altså 😊 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg lurer. Skal man fortelle at man jobber som bhg.lærer eller vikar liksom?

Fortelle til hvem? Du har er et vikariat som barnehagelærer

• Liker 1
Skrevet

Og så er det også forskjell på stillingstittel og yrkestittel. Yrkestittelen er det du er utdannet som, mens stillingstittel er det du jobber som. I noen tilfeller er yrkestittelen det samme som stillingstittelen. Lege f. eks. er en vernet tittel. Det er bare utdannede leger som også kan jobbe som lege. Ingeniør derimot er ingen vernet tittel. Det finnes mange teknikere som etter lang arbeidserfaring kan ha stilling som ingeniør. Jeg er selv utdannet ingeniør, og jobber også/har stilling som det. Men jeg kan også fortsette å kalle meg ingeniør, selvom jeg mister jobben eller begynner å jobbe med noe helt annet, siden jeg har det som yrkestittel

Anonymkode: 32076...a40

Skrevet

Jeg er jurist, men i jobbsøkertiden jobbet jeg som lærervikar. 

Anonymkode: e6b06...b0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man for eksempel blir ansatt i et vikariat som barnehagelærer, vil stillingstittelen da være «vikar»? Eller er det barnehagelærer? Jeg tenker jo at man utfører og får lønn etter arbeidet som barnehagelærer. Men ble usikker på selve stillingstittel..

Stillingstittelen din er selvsagt da barnehagelærer. 

Har aldri hørt noen ha stillingstittel vikar. Barnehageassistent, helsefagarbeider, lærer, butikkmedarbeider og så videre, ja men ikke vikar. 

Anonymkode: 4308d...bc2

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke barnehagelærer selv om du jobber som pedagog i barnehage altså. Da kan du si at du jobber som pedagogisk leder, eller som pedagog 2 hvis det er det som er tilfelle. 

Anonymkode: 7ff50...122

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stillingsbetegnelsen er fagutdannelsen du er ansatt som. Er du ansatt som barne og ungdomsarbeider, så er du barne og ungdomsarbeider om det er 10% stilling eller 100% stilling. Er du utdannet pedagog så er du pedagog selv om du ikke er ansatt som pedagogisk LEDER. Du er likevel en førskolelærer/pedagog og har like fullt den faglige kompetansen bare du har ikke ansvaret i gruppa altså du er ikke gruppe leder, pedagogisk leder, ped.leder. Hvis du er ansatt som ufaglært, pedagogisk medarbeider så er du like ufaglært samme hvor mange vakter du har i uka.

Anonymkode: 915bc...0e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...