Gå til innhold

Den som syntes det var en god idé med de tivolibilautomatene på kjøpesenter o.l...

Anbefalte innlegg

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Hvem er det som tror dette?? De der ubåtene, bilene, båter, karuseller osv osv med lys og lyd som man putter penger på, så beveger de seg. Gruer meg til å gå forbi dem med ungen hver gang vi skal handle, fordi det blir dårlig stemning siden jeg ikke har tid eller lyst til å stoppe ved dem. Ja jeg setter grenser, og vi går alltid forbi, men det er noe som heter trassalder. Så det samme da jeg ventet på en benk tidligere i uka, 5 forskjellige familier slet med det samme, skrik og hyl, og "hade, nå går vi så kan du bli igjen der!" og ungen hyler i panikk og finner ut den skal løpe etter familien likevel. Kan de ikke bare ha denne driten på tivoli der det hører hjemme? 

For de som skal si at "det er 2020 så du skulle ikke vært på senter." så lat som jeg postet dette i 2019 heller da, det var like plagsomt da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er jo så gøye

Anonymkode: e5c4d...a51

• Liker 5
Skrevet

De er jo morsomme de da! Jeg pleide å la ungene få en  tur som belønning hvis de hadde oppført seg fint på handleturen. Ellers tok jeg ikke med barna på shoppingsenter så ofte så det ble et problem. Handling er best uten barn.

Anonymkode: b0a64...14a

• Liker 17
Skrevet

Haha! Jeg pleier alltid å la min leke litt på den, og så ellers si at vi ikke har penger for så å avlede med noe helt annet. 

Anonymkode: b0d8b...79e

• Liker 3
Gjest Trynefaktor
Skrevet

Haha. Har ikke tenkt over dem som et stort problem 😅

Skrevet

Enig med deg, de greiene der er noe makkverk. Dyrt er det også.

• Liker 3
Skrevet

Du trenger disse karusell-greiene, så du kan øve deg på å si "Nei", og øve barnet ditt på å tåle å få "Nei". 

Det er ikke sunt for barna våre at alle vanskelige følelser skal ryddes unna inntil de er 18 år, da blir det nemlig helt uutholdelig for dem å takle avslag, nedturer og vonde følelser når de er unge voksne. Og så får de det ikke noe bra i sitt eget liv - helt unødvendig. 

Så du burde som sagt være glad for at disse blinkende, dyre, karusell-bilene finnes, sånn at dere får øvd. 

Anonymkode: b7af6...109

• Liker 32
Skrevet

Tror ikke ungene mine har skjønt at man kan legge penger på dem, så det er det aldri mas om. De får leke et minutt eller to, så går vi videre. Helt uproblematisk. 

Anonymkode: f5c9d...d4f

• Liker 15
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Du trenger disse karusell-greiene, så du kan øve deg på å si "Nei", og øve barnet ditt på å tåle å få "Nei". 

Det er ikke sunt for barna våre at alle vanskelige følelser skal ryddes unna inntil de er 18 år, da blir det nemlig helt uutholdelig for dem å takle avslag, nedturer og vonde følelser når de er unge voksne. Og så får de det ikke noe bra i sitt eget liv - helt unødvendig. 

Så du burde som sagt være glad for at disse blinkende, dyre, karusell-bilene finnes, sånn at dere får øvd. 

Så enig!!

Kom igjen mor. Lær deg å si nei.

Anonymkode: 11c88...c5c

• Liker 10
Skrevet

Storo storsenter har sinnsykt mange av de der. Aner ikke hvor pengene går. 

Anonymkode: 58be3...ae8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helt enig😊

Anonymkode: 5f70c...f40

• Liker 3
Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så enig!!

Kom igjen mor. Lær deg å si nei.

Anonymkode: 11c88...c5c

Jeg sier jo nei HVER GANG; får alltid stygge blikk pga skrikingen. Er ofte på senter for matbutikken ligger inni det :) Derfor. Ikke belær meg om ting iallfall, har aldri sagt ja til den forbanna tivoliskiten, jeg. Men dere skal jo alltid ha noe å klage på TS for, så burde visst det da jeg posta dette 😄 ;D

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Storo storsenter har sinnsykt mange av de der. Aner ikke hvor pengene går. 

Anonymkode: 58be3...ae8

Synes disse er fine jeg. Datteren min tok en tur på en karusell på Storo i går 😅

Anonymkode: bd980...a82

• Liker 3
Skrevet

Jeg var helt motsatt når guttungen var liten, jeg som løp først bort til maskinene å gnålte "denne må du prøve" :ler:

Man kan si ja til ting og allikevel sette grenser, det ene utelukker ikke det andre.

• Liker 5
Skrevet

Alle lysene blinker jo, her er det tydelig at elektrikeren ikke har rukket å komme å fikse maskinen ennå 😇 barnas far er elektriker og det funker gull til nå 😅

• Liker 5
Skrevet
skruttveig skrev (8 timer siden):

Hvem er det som tror dette?? De der ubåtene, bilene, båter, karuseller osv osv med lys og lyd som man putter penger på, så beveger de seg. Gruer meg til å gå forbi dem med ungen hver gang vi skal handle, fordi det blir dårlig stemning siden jeg ikke har tid eller lyst til å stoppe ved dem. Ja jeg setter grenser, og vi går alltid forbi, men det er noe som heter trassalder. Så det samme da jeg ventet på en benk tidligere i uka, 5 forskjellige familier slet med det samme, skrik og hyl, og "hade, nå går vi så kan du bli igjen der!" og ungen hyler i panikk og finner ut den skal løpe etter familien likevel. Kan de ikke bare ha denne driten på tivoli der det hører hjemme? 

For de som skal si at "det er 2020 så du skulle ikke vært på senter." så lat som jeg postet dette i 2019 heller da, det var like plagsomt da.

Jeg tenker at hvis dem skal de stående så burde de ha en vakt der så de kan sprites mellom ungene..

Jeg får helt fnatt når minstemann vil sette seg i noen slike. Skitne virus og bakterie bomber. 

Skrevet

De er der for å tjene penger og det blir ikke noe bedre gjennom årene. 

Trassalder varer ikke for alltid og enn så lenge er det bare å lære barnet «Nei».

• Liker 2
Skrevet
skruttveig skrev (9 timer siden):

Jeg sier jo nei HVER GANG; får alltid stygge blikk pga skrikingen. Er ofte på senter for matbutikken ligger inni det :) Derfor. Ikke belær meg om ting iallfall, har aldri sagt ja til den forbanna tivoliskiten, jeg. Men dere skal jo alltid ha noe å klage på TS for, så burde visst det da jeg posta dette 😄 ;D

Er du sikker på at det er stygge blikk du får da? Jeg smiler hvertfall fornøyd når jeg ser en forelder bærende på en skrikerunge under armen. For det er en mor som har lært å si nei til ungen sin. 

Anonymkode: 72de4...a6d

• Liker 4
Skrevet

Best å handle på nett og bare unngå senteret nå. Mye smartere.

Anonymkode: bfc5c...b87

Gjest Geirfuglen
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du sikker på at det er stygge blikk du får da? Jeg smiler hvertfall fornøyd når jeg ser en forelder bærende på en skrikerunge under armen. For det er en mor som har lært å si nei til ungen sin. 

Anonymkode: 72de4...a6d

Og jeg smiler fordi jeg kjenner meg igjen 😅

Neida, de er jo kanskje ikke det sunneste for barns utvikling, men ungen synes det er SÅ stas! Akkurat som han synes med Paw Patrol og godteri. Ikke noe de bør ha for mye av det heller, men ser ikke noe problem i at de får kjøre en tur nå og da når det gir så fornøyde unger. 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...