Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør du det? Jeg har ganske mye tykt hår nedentil. 

Har barbert meg men da får jeg inngrodde hår og røde nupper. Har skrubbet etterpå også uten at det hjalp noe særlig. 
Har vokset meg, men det koster jo helt sykt mye. Håret mitt vokser fort, så jeg må vokse meg ofte også om jeg skal holde det glatt.
Har epilator, den har jeg egentlig ikke noe grunn for å ikke bruke annet enn at det er vondt, og jeg har så mye hårvekst nedentil at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. 

Hva er deres metoder, tips og triks til å holde det glatt? 

Anonymkode: e6754...525

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diodelaser 🙂

Anonymkode: 7c1a3...fbb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Diodelaser 🙂

Anonymkode: 7c1a3...fbb

Hva er det? Hørtes dyrt ut :')

Skrevet

Laser er eneste løsning her faktisk. Jeg har også masse mørke/svarte tykke grove hår som vokser tett i tett. Har masse arr etter inngrodde år så huden er utrolig stygg der! Det eneste som har funket har vært laser. Jeg tar Alexandrite laser. Diode laser og Alexandrite er de beste laserne på markedet så velg en av de. Har hørt diode er hakket verre av en venninne som har prøvd begge men begge er overkommelig, man får på masse kjøling så man kjenner mindre smerte under behandlingene. Jeg tar armhuler, full brasiliansk, legger + bikinilinjene. Det koster 45000,- og må gjøres med ca 12-13 ukers mellomrom minst 6-7 behandlinger og 1 vedlikeholds behandling i året. 

Anonymkode: ecbd3...1b1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Laser er eneste løsning her faktisk. Jeg har også masse mørke/svarte tykke grove hår som vokser tett i tett. Har masse arr etter inngrodde år så huden er utrolig stygg der! Det eneste som har funket har vært laser. Jeg tar Alexandrite laser. Diode laser og Alexandrite er de beste laserne på markedet så velg en av de. Har hørt diode er hakket verre av en venninne som har prøvd begge men begge er overkommelig, man får på masse kjøling så man kjenner mindre smerte under behandlingene. Jeg tar armhuler, full brasiliansk, legger + bikinilinjene. Det koster 45000,- og må gjøres med ca 12-13 ukers mellomrom minst 6-7 behandlinger og 1 vedlikeholds behandling i året. 

Koster det seriøst FØRTIFEM TUSEN???? For å fjerne hår? Og dette betaler du hver tredje måned? 

Anonymkode: 91801...0a8

• Liker 20
Skrevet

Barberer kun i hårets vokseretning, altså nedover, og har ingen problemer med rødhet, nupper eller irritasjon. 

Anonymkode: 50511...117

• Liker 1
Skrevet

Det koster altså 4500,- for alle disse områdene jeg tar til sammen da. Om du kun tar full brasiliansk hadde det koster 1500,- der jeg går per behandling. Man merker betydelig redusert hårvekst etter kun 2 behandlinger. Man merker det etter kun bare en behandling også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Koster det seriøst FØRTIFEM TUSEN???? For å fjerne hår? Og dette betaler du hver tredje måned? 

Anonymkode: 91801...0a8

Ble en for mye 0 der 😅 4500,- skulle det selvfølgelig stå 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ble en for mye 0 der 😅 4500,- skulle det selvfølgelig stå 😅

45000 hver tredje måned. Fikk litt hakeslepp :') Men 4500 mange ganger i året syntes jeg høres dramatisk ut likevel 😕
Får ta frem epilatoren :')

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

45000 hver tredje måned. Fikk litt hakeslepp :') Men 4500 mange ganger i året syntes jeg høres dramatisk ut likevel 😕
Får ta frem epilatoren :')

Bare pass på at ikke epilatoren plutselig får tak i en liten flik av indre kjønnsleppe. Det er en fryktelig overraskelse. 

Skrevet

Kona er silkemyk og glatt der nede. Ingen inngrodde hår eller nupper og utslett. Jeg vet at hun bare bruker høvel og barberskum. Tror det er en sånn Ladyshave eller noe. Hun har forøvrig noe kraftig hårvekst om det har noe å si. Tipper det bare er å finne rett metode? 

Anonymkode: 794d5...d99

• Liker 1
Skrevet (endret)

Husker jeg leste en artikkel for noen år siden, fra en tidligere danser som hadde noen tips til å ikke få inngrodde hår og unngå røde nupper, og det var å bruke en uparfymert deodorant på området. Jeg bruker også dette og jeg unngår nupper ☺️ Må gå over med den hver dag, og da funker det supert!

Endret av Knottogtott
Skrevet (endret)

Laser er meget bra, anbefales på det sterkeste! Ja, det kan virke dyrt, men det er så utrolig deilig at jeg mener det er verdt hver krone! :) 

Brasiliansk koster typisk 1500- 2500,- pr. behandling, regn med 5-6 behandlinger så det blir ikke så ille. 

Endret av VinterRose
  • Liker 1
Skrevet

Har brukt pinsett de siste 15 årene. 

Anonymkode: 2336a...a92

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kona er silkemyk og glatt der nede. Ingen inngrodde hår eller nupper og utslett. Jeg vet at hun bare bruker høvel og barberskum. Tror det er en sånn Ladyshave eller noe. Hun har forøvrig noe kraftig hårvekst om det har noe å si. Tipper det bare er å finne rett metode? 

Anonymkode: 794d5...d99

Det kommer an på både hvor sterke hår man har, hvordan de gror og hudtype. For noen er det enkelt å fjerne hår uten å få nupper eller utslett, for andre er det nærmest umulig. Så det er ikke bare metode. 

Jeg har både veldig sterke hår, hår som er ganske krøllet OG svært fet hud og høy talgproduksjon. Disse tre i kombinasjon for meg, gjør at jeg er ultradisponert for inngrodde hår. Jeg har prøvd alle metoder som finnes, men har stadig tilbakevendende nupper, enten det er under armene, underlivet eller leggene. 

Dette var et stort problem for meg lenge, og jeg var dritt lei hudpleiere som alltid hadde en eller annen løsning, eller et produkt som skulle hjelpe. 

For meg er det bare laser som har fungert. Jeg har til og med prøvd ulike salonger og leger for å finne rett laser. Jeg måtte bare hive en del penger på problemet. 

Anonymkode: 04205...6c2

• Liker 6
Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen gidder bryet med å fjerne alt hår. Jeg «trimmer» det og holder orden. Det får holde. Hva «mister» jeg ved ikke å være hårløs? (Spør oppriktig)

Anonymkode: 11760...e9a

• Liker 8
Skrevet (endret)

Hjemmelaser koster kun 3000 kr og jeg ble helt hårfri etter 6 uker. Må da kun opprettholde en gang i blandt.

Har (hadde) også mye mørk hårvekst og sleit alltid med inngrodde hår etter barbering. Må også barbere før jeg bruker laseren, men får aldri inngrodde hår etter at jeg bruker den. Tror det er fordi hårene blir brent og da ikke er skarpe mot huden lenger.. 

Uansett funker dritbra!! Er smertefritt og mye billigere enn laser i salong. Er nå hårfri på bena, hele underlivet, armene og i ansiktet. En lettelse! Håret vokser sakte tilbake men mye tynnere og kun i områder jeg ikke har vært like flink med laseren. Ser flekkene med hår best på bena. Men har kun brukt den i noen mnd så regner med at de områdene forsvinner permanent de også til slutt.. 

Jeg bruker braun silk expert pro 5. Har hørt at grunnen til at den funker så bra er fordi den er en av de sterkeste hjemmelaser ene man får kjøpt. 

Skulle ønske jeg hadde visst at det faktisk funka for årevis siden... 

Endret av mlifjeld
Skrevet
mlifjeld skrev (3 timer siden):

Hjemmelaser koster kun 3000 kr og jeg ble helt hårfri etter 6 uker. Må da kun opprettholde en gang i blandt.

Har (hadde) også mye mørk hårvekst og sleit alltid med inngrodde hår etter barbering. Må også barbere før jeg bruker laseren, men får aldri inngrodde hår etter at jeg bruker den. Tror det er fordi hårene blir brent og da ikke er skarpe mot huden lenger.. 

Uansett funker dritbra!! Er smertefritt og mye billigere enn laser i salong. Er nå hårfri på bena, hele underlivet, armene og i ansiktet. En lettelse! Håret vokser sakte tilbake men mye tynnere og kun i områder jeg ikke har vært like flink med laseren. Ser flekkene med hår best på bena. Men har kun brukt den i noen mnd så regner med at de områdene forsvinner permanent de også til slutt.. 

Jeg bruker braun silk expert pro 5. Har hørt at grunnen til at den funker så bra er fordi den er en av de sterkeste hjemmelaser ene man får kjøpt. 

Skulle ønske jeg hadde visst at det faktisk funka for årevis siden... 

Helt hårfri i underlivet for alltid? Jeg har mye og kraftig hår og skulle gjerne tatt litt av underlivet. Men vil ikke miste håret for alltid. Mannen min synes det er turn off om jeg er totalt hårfri der og jeg ser rar ut helt hårløs synes jeg selv. Jeg vil beholde litt hår. Det er kun for å få vekk det verste jeg vil prøve. 

Er det trygt helsemessig sett? 

Anonymkode: 91f3c...fb9

Skrevet

Er lite som vokser tilbake. Har kun brukt den i noen mnd så vet ikke hvor lenge det varer, eller om alt blir helt borte etter langvarig bruk. Men er hvertfall alltid hårfri om jeg barberer det som kommer tilbake og går over med laseren ca 1 gang i uken nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helt hårfri i underlivet for alltid? Jeg har mye og kraftig hår og skulle gjerne tatt litt av underlivet. Men vil ikke miste håret for alltid. Mannen min synes det er turn off om jeg er totalt hårfri der og jeg ser rar ut helt hårløs synes jeg selv. Jeg vil beholde litt hår. Det er kun for å få vekk det verste jeg vil prøve. 

Er det trygt helsemessig sett? 

Anonymkode: 91f3c...fb9

Du vil gradvis få tilbake hårvekst hvis du stopper å bruke laser, men det vil ta laaang tid og sannsynligvis bli mindre enn opprinnelig. 
Årsaken er at laser kun ødelegger de hårsekkene som eksisterer på behandlingstidspunktet (hårsekken varmes opp og brennes av laseren) og kan derfor ikke hindre tilvekst av helt nye hårstrå. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...