Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sønnen min ble født for 2 år siden. Han sov i egen seng men i samme soverom som oss. Mannen min har søvnapne og bruker Cpap derfor  måtte han ha vinduet oppe hele natten. Nyfødt babyen vår ble tett i nesa etter noen dager fordi det var ganske kjølig i rommet. Da ble vi enige om at mannen sover i det andre rommet siden han må ha det kjølig om natten. Og jeg og babyen sover i rommet vårt. Slik gjorde vi det i et år. Da barnet fylte ett ble han flyttet til rommet sitt og mannen kom tilbake til eget rom. Barnet sover fortsatt aleine på rommet sitt. Og jeg og mannen sover sammen i rommet vårt. Nå venter vi barn nr 2 i februar. Skjønner ikke helt hvordan vi skal gjøre det denne gangen. Hvis babyen deler rommet med eldste barnet vårt så vil barnet bli forsryrret...siden babyen skal våkne flere ganger om natta for amming eller pga andre årsaker. Eller kanskje begge barna forstyrrer hverandre.
Sover babyen i rommet vårt så er det samme problem at mannen må ha vinduet åpent hele natten og da kan babyen bli syk.

Hva syns dere jeg burde gjøre? Ha nyfødt babyen i rommet vårt med åpent vindu eller burde han dele rom med broren sin? Vi har kun 2 sove rom i leiligheten.

Anonymkode: c5e90...8ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kinkig situasjon. En nyfødt baby bør dele soverom med foreldrene sine. Hva blir temperaturen på soverommet deres med åpent vindu? Hvis det holder seg rundt 17-18 grader ville jeg tenkt det var greit så lenge han ikke ligger rett under vinduet. 

Kan det eventuelt være en mulighet at du og begge barna tar det største soverommet, og mannen sover for seg selv? Eller at far og største barnet sover sammen og du og baby?

• Liker 2
Skrevet

En baby blir ikke syk av at vinduet er åpent om natten. Begge mine under har sovet sammen med meg, med vinduet åpent året rundt, helt fra de var nyfødte. At babyen ble tett i nesa hadde skjedd uansett, forkjølelse er et virus som ikke smitter gjennom åpne soveromsvinduer.

Anonymkode: cde91...193

• Liker 4
Skrevet

Dere må virkelig ha det kaldt på soverommet hvis ungene blir syke av å ligge der....  Vi har alltid hatt soveromsvinduet på gløtt om natta, selv da ungene var små og sov på vårt soverom.  Frisk luft er bra for alle, og ungene har vel pysj og dyne?

(Det er jo forresten helt vanlig at unger sover ute i vognpose på dagtid også, selv om det er vinter)

Anonymkode: 234a1...f1f

• Liker 3
Skrevet

Her har vi et annet dilemma. Samboer begynner på jobb kl 06 hver morgen og dattera på 2 våkner av vekkerklokka hans. Jeg orker ikke starte dagen kl 5 så det har endt med at samboer sover på hennes rom alene, og jentungen sover på soverommet med meg. Får baby i februar, og vi kommer til å ende opp med at jeg sover på rom med da 3 åring og baby. Og samboer på hennes tidligere rom slik at han kan slumre og våkne uten at det går utover oss🤣

Anonymkode: cf189...487

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...