Gå til innhold

Er i et forhold, har møtt en person og har god kjemi med denne. Råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er i et forhold, vi har vært sammen i 10 år og har barn. Vi har et godt forhold, han kjenner meg godt og vi samarbeider gret om barna. Våre utfordringer har alltid vært ulik seksuell preferanse, og vi har ikke hatt den sterke seksuelle tenningen på hverandre etter den første forelskelsen. Han tar sjeldent initiativ og jeg har ofte blitt avvist. Dette har påvirket selvtilliten min i perioder. 
Men på grunn av barna, felles hus, at han er snill og bidrar så mye med alt så har det aldri vært et alternativ å bryte ut kun på grunn av sex. 

Nå har jeg for andre gang møtt en mann som pirrer følelser jeg aldri har kjent på i nåværende forhold... et seksuelt begjær og en kjemi som er helt utrolig. Første gang det skjedde så var jeg så nøytral som mulig og kuttet ut personen, men gikk igjennom en liten sorg da den mannen virkelig føltes rett på alt jeg savnet. Nå møtte jeg en mann via hobbyaktivitet, vi småpratet veldig lett og han utfordret meg i aktiviteten. Vi gikk raskt fra uanstrengt småprat til en ertende tone og enkelte samtaler om hverdagen. Vi har begge barn og partner. Vi har aldri gitt uttrykk for følelser eller gått over streken gjennom ord eller handlinger, men jeg merker vi har en sterk kjemi og at vi er attraktive ovenfor hverandre.
Nå vurderer jeg å kutte ut hobbyen, men det gjør meg trist fordi hobbyen har vært så bra for meg gjennom denne vanskelige perioden med Corona og hektisk jobb. 

Hvorfor møter jeg på mennesker som pirrer sånne følelser? Jeg er bevisst på å ikke være for åpen for nye mannlige bekjentskaper og å ikke flørte, men som person er jeg generelt imøtekommende og liker å gi kjappe replikker til andre, både venninner og til nye jeg møter. 

Jeg er litt tankefull og trenger noen råd.

Anonymkode: f9117...d82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan velge å holde deg unna den fyren, aldri møte han igjen og holde deg til det forholdet du er i. 

Eller du kan bryte forholdet ditt for denne andre fyren. 

Anonymkode: 4af33...583

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan velge å holde deg unna den fyren, aldri møte han igjen og holde deg til det forholdet du er i. 

Så enkelt men så vanskelig :P 

Jeg er sikker på at jeg ikke ønsker å avbryte nåværende forhold på grunn av andre, fordi gresset er ikke nødvendigvis grønnere på den andre siden. 

Men jeg kjenner på at jeg likevel må ta et aktivt valg ovenfor meg selv og nåværende forhold. Vi har hatt sex 3 ganger i år, og når vi har sex er det ikke så bra heller. Fra verken meg eller han, vi har ikke så dyp tenning og det handler om å bli fort ferdig. Vi har sex fra 4-10 ganger hvert år og jeg har lovet å ikke ta initiativ mer, men vente til han tar initiativ... 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller mye bedre, TS kan få pose og sekk. Fortsette forholdet med samboer som før, men ha sex med denne nye flørten. Er ikke vanskelig å holde det skjult om man planlegger litt.

Anonymkode: 17c3b...617

• Liker 4
Skrevet

Ja, sex er viktig. Men tro meg - å ha barna halvparten av tiden etter en skilsmisse.. det er virkelig ikke lett! Synes du at sexlivet er verdt det? 

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring er at det begjæret kan oppstå uavhengig av forholdet du er i.

Jeg er i et veldig godt forhold og vi har mye sex (avhengig av hva du legger i mye, men 3-4 ganger i uken). Jeg møtte nylig på en gammel flamme, og kjente adrenalinet pumpe. Han har vært i tankene mine de siste dagene, og jeg har vært så tent at jeg på et tidspunkt onanerte to ganger på en dag. 

Jeg elsker mannen min og har ingen tanker om å gå fra ham. Jeg tror synet av den gamle flammen bare minnet meg om en annen fase i livet, og en annen type relasjon. 

Så er muligens det hele forsterket av situasjonen vi er i, med pandemien. Det er færre ting som stjeler oppmerksomheten, og man er mindre sosial. De få sosiale relasjonene som "klikker" gjør ekstra inntrykk. 

Synd å høre at sexen er dårlig, og dere bør nok forsøke å finne en løsning der. Jeg bare understreker at det kan godt hende du hadde fått disse småforelskelsene om du var i et bedre forhold også. 

Anonymkode: d8db3...679

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er sikker på at jeg ikke ønsker å avbryte nåværende forhold på grunn av andre, fordi gresset er ikke nødvendigvis grønnere på den andre siden. 

Men jeg kjenner på at jeg likevel må ta et aktivt valg ovenfor meg selv og nåværende forhold. Vi har hatt sex 3 ganger i år, og når vi har sex er det ikke så bra heller. Fra verken meg eller han, vi har ikke så dyp tenning og det handler om å bli fort ferdig. Vi har sex fra 4-10 ganger hvert år og jeg har lovet å ikke ta initiativ mer, men vente til han tar initiativ... 

Hvordan kan du leve slik? Synes nesten mannen din bør gi deg lov til å ha sex med andre. 

Jeg var for øvrig i et "dødt" forhold selv. Jeg ble forelsket i en annen, og gikk fra mannen min. Har det tusen ganger bedre nå. 

Anonymkode: 1c39b...cd0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke vanskelig. Jeg driter i hva du savner i ditt forhold eller hvor lite sex du har. Eneste grunnen til at du ramser det opp er for å få lov til å være utro. Fortelle deg selv at du har lov pga manglende sexliv. 

Er du ikke fornøyd i forholdet ditt så avslutter du det. 

• Liker 2
Skrevet

Viljestyrken din blir satt på prøve. Nå kan du bestemme om du skal være sterk eller svak.

Anonymkode: 6da59...032

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk sier de har et godt forhold, hvis sexlivet ikke funker og nesten aldri har gjort det. Det er jo en stor del av livet. 

Anonymkode: df9d3...88c

• Liker 6
Skrevet

Hvis man har et godt sexliv så har man det godt som par og kan tåle det meste. Ser jo her at så fort du møter en liten utfordring som går på egen viljestyrke, så gir du etter. 

Hva hvis mannen din puler andre også? Er det ok for deg? Hvis du syns det bør du ta opp temaet om å kunne ha sex med andre, men holde sammen for barna.

Dette er 10 ganger verre av at du skal lyve. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Eller mye bedre, TS kan få pose og sekk. Fortsette forholdet med samboer som før, men ha sex med denne nye flørten. Er ikke vanskelig å holde det skjult om man planlegger litt.

Anonymkode: 17c3b...617

Det er ikke et alternativ for meg, og har aldri vært et :) 
Ts

PM75 skrev (5 timer siden):

Ja, sex er viktig. Men tro meg - å ha barna halvparten av tiden etter en skilsmisse.. det er virkelig ikke lett! Synes du at sexlivet er verdt det? 

Det vet jeg ikke før jeg har prøvd, men synes allerede nå vi får for lite tid med barna på grunn av jobb og barnehage/skole-hverdag. 
Sånn som det er nå vet jeg heller ikke hvordan et aktivt sexliv i voksen alder føles, da jeg aldri har opplevd det 😛 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, det er ikke vanskelig. Jeg driter i hva du savner i ditt forhold eller hvor lite sex du har. Eneste grunnen til at du ramser det opp er for å få lov til å være utro. Fortelle deg selv at du har lov pga manglende sexliv. 

Er du ikke fornøyd i forholdet ditt så avslutter du det. 

Å være utro er ikke et alternativ. Ellers: ?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis man har et godt sexliv så har man det godt som par og kan tåle det meste. Ser jo her at så fort du møter en liten utfordring som går på egen viljestyrke, så gir du etter. 

Hva hvis mannen din puler andre også? Er det ok for deg? Hvis du syns det bør du ta opp temaet om å kunne ha sex med andre, men holde sammen for barna.

Dette er 10 ganger verre av at du skal lyve. 

Har du forstått tråden?

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)

Det er jo en ganske åpenbar kopling her mellom dårlig sexliv hjemme og en annen som kan potensielt være aktuell for sex for din del. 

Om du ikke ønsker å være utro eller ta sjansen på at ekteskapet ditt ender, så er det jo bare en ting å gjøre. 

Så er jo spørsmålet om dere ikke skal ta tak i det labre sexlivet på hjemmebane? Dette går jo sannsynligvis ikke i lengden for deg tenker jeg. 

Har dere prøvd ALT? 

Og har dere snakket om dette sammen - vet du sikkert at han ikke ønsker mer (kvalitets)sex?

En ting er denne mannen, men hva tenker du om de neste 20 årene liksom? 

Endret av Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei.

Jeg er i et forhold, vi har vært sammen i 10 år og har barn. Vi har et godt forhold, han kjenner meg godt og vi samarbeider gret om barna. Våre utfordringer har alltid vært ulik seksuell preferanse, og vi har ikke hatt den sterke seksuelle tenningen på hverandre etter den første forelskelsen. Han tar sjeldent initiativ og jeg har ofte blitt avvist. Dette har påvirket selvtilliten min i perioder. 
Men på grunn av barna, felles hus, at han er snill og bidrar så mye med alt så har det aldri vært et alternativ å bryte ut kun på grunn av sex. 

Nå har jeg for andre gang møtt en mann som pirrer følelser jeg aldri har kjent på i nåværende forhold... et seksuelt begjær og en kjemi som er helt utrolig. Første gang det skjedde så var jeg så nøytral som mulig og kuttet ut personen, men gikk igjennom en liten sorg da den mannen virkelig føltes rett på alt jeg savnet. Nå møtte jeg en mann via hobbyaktivitet, vi småpratet veldig lett og han utfordret meg i aktiviteten. Vi gikk raskt fra uanstrengt småprat til en ertende tone og enkelte samtaler om hverdagen. Vi har begge barn og partner. Vi har aldri gitt uttrykk for følelser eller gått over streken gjennom ord eller handlinger, men jeg merker vi har en sterk kjemi og at vi er attraktive ovenfor hverandre.
Nå vurderer jeg å kutte ut hobbyen, men det gjør meg trist fordi hobbyen har vært så bra for meg gjennom denne vanskelige perioden med Corona og hektisk jobb. 

Hvorfor møter jeg på mennesker som pirrer sånne følelser? Jeg er bevisst på å ikke være for åpen for nye mannlige bekjentskaper og å ikke flørte, men som person er jeg generelt imøtekommende og liker å gi kjappe replikker til andre, både venninner og til nye jeg møter. 

Jeg er litt tankefull og trenger noen råd.

Jeg føler jo at så lenge du er villig til å gå inn i samtaler med andre menn enn din ektemann så utsetter du deg selv for risikoen for å komme i denne situasjonen. Her kommer nok trofasthet og ekteskap først dersom du skal bli med mannen din. Seksualitet er bare en brøkdel av hva et forhold består av og barna dine kommer før deg.

Anonymkode: 47e20...333

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om du har det bra og har en fin familie med mannen, så mener jeg du burde fortsette med det.

Du og typen får heller starte med bedre kommunikasjon som kan gjøre at dere begge blir mere tilfredsstilt. F.eks, ha sex 1 gang i uken eller 2-3 ganger i månden.

Og starte et nytt forhold som mest sannsynlig blir og falle av etter kanskje 1 år, er det verdt det? så sitter du der igjen uten noen, og mannen din har kanskje funnet seg en ny og dele livet med.

Jeg ville holdt meg med mannen som du er med nå og fikse kommunikasjonen. etter 10 år så trur jeg det lett er muligt.

Ikke vits å hoppe av bare fordi du kjenner at sex lysten er litt "høy".

Jeg har ei vennine som var ilag med en person i 20 år, dem hadde det bra, men sex delen hadde hoppet av.

Hun gikk ifra han å ble ilag med en som var 25 år, hun er 40.

Typen gikk ifra henne etter over 1 års tid, og hun angrer som det tyter ut av at hun gikk ifra han bare fordi at sexen hadde stoppet opp.

Alt handler om å ta litt mere initiativ i forholdet med og prøve mere , og ikke gi opp. 

Et forhold handler om å prøve og kommunisere! så prøv det og ikke stopp før dere begge har bestemt dere at dette ikke går.

Endret av Bamse20
Skrevet

Når dere så og si aldri har hatt den gode seksuelle kjemien så må jeg innrømme at det blir litt rart å først gjøre et problem av det nå - når du kanskje kjenner på tenning overfor andre. 

Du sier at sexen alltid var et problem (utover helt i startfasen), men når du likevel har valgt å etablere deg med mannen så har dere jo begge to sagt "nei takk" til den biten, og akseptert at sexen ikke er det viktigste i deres forhold? Det er jo en kjent sak at slikt dabber av med tiden, og selv de som er veldig seksuelt kompatible må jobbe for det etter barn og ti år sammen.

Anonymkode: d8db3...679

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke et alternativ for meg, og har aldri vært et :) 
Ts

Det vet jeg ikke før jeg har prøvd, men synes allerede nå vi får for lite tid med barna på grunn av jobb og barnehage/skole-hverdag. 
Sånn som det er nå vet jeg heller ikke hvordan et aktivt sexliv i voksen alder føles, da jeg aldri har opplevd det 😛 

Ts

Her så tar vi en kjappis mens barna ser på TV, sex annen hver kveld når vi har lagt oss. En kjapp en i dusjen når barna ikke er hjemme eller sover. Bilturer alene så ender det opp med litt kos. Klår på hverandre flere ganger om dagen. Kysser hver kveld og hver morgen. Er han avgårde på jobb eller med venner så har vi "sex" på facetime. 

Sånn føles et godt forhold. Har to barn, en i barnehage og en baby. Gjennom graviditeter har vi hatt sex 1-3x uka. Til vanlig er vi på hverandre annen hver dag. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å være utro er ikke et alternativ. Ellers: ?

Har du forstått tråden?

Ja, hva om hun dumper fyren hun ikke har noe tenning for. Så kan hun få et sterkt og virkelig bra forhold med en annen. Hun kan også sette ned foten og jobbe sitt forhold frem mot det jeg ramset opp. Da vil de tåle alt og ingen sjarmør vil komme mellom de. 

Hun derimot har risikert å falke for en annen og lyve for to. Altså skal hun ha et forhold på si for sexen og en kjedelig hverdag med han andre? Er det noe liv å leve da? Jeg forteller henne bare hvordan et godt forhold er. Noe hun mener hun har? 

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her så tar vi en kjappis mens barna ser på TV, sex annen hver kveld når vi har lagt oss. En kjapp en i dusjen når barna ikke er hjemme eller sover. Bilturer alene så ender det opp med litt kos. Klår på hverandre flere ganger om dagen. Kysser hver kveld og hver morgen. Er han avgårde på jobb eller med venner så har vi "sex" på facetime. 

Sånn føles et godt forhold. Har to barn, en i barnehage og en baby. Gjennom graviditeter har vi hatt sex 1-3x uka. Til vanlig er vi på hverandre annen hver dag. 

Så konstruktiv du var da :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...