Gå til innhold

Pinlig situasjon med en venn av kjæresten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært ilag med kjæresten i 2 år og elsker han og er lykkelig. Dette vil jeg ikke endre på. 

Han har en kamerat som jeg kommer godt overens med, vi har veldig god kjemi. Jeg er nå ganske sikker på at han liker meg veldig godt, får en følelse av at han er litt betatt ut fra flere ting han gjør (altså han har ikke prøvd å gå over streken, men merker han bryr seg veldig om meg og ser mye på meg og merker det på kroppsspråket). 

Jeg liker han og merker jo at jeg er fysisk tiltrukket, men kommer aldri til å gjøre noe ut av det. Problemet er at jeg rødmer lett og det har kommet situasjoner hvor jeg føler en spenning fra hans side og jeg rødmer fordi jeg reagerer på det. Blir sint på meg selv. jeg er ganske sikker på at kjæresten har lagt merke til det, men han har ikke sagt noe eller virker ikke ukomfortabel, men så er jo dette en ny utvikling. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, en ting som står klart er at hvis det stemmer at kameraten har følelser så må vi henge mindre sammen (vi er aldri alene sammen). Men da må jeg si noe til kjæresten. Kameraten er ivrig på at jeg skal bli med på ting og snakker mye med meg. Kjæresten stoler veldig på han, men jeg vet ikke om han merker noe. De har vært venner lenge og jeg kunne skrevet side opp og ned om alt de har gjort sammen og hvor mye de har stått opp fir hverandre. Kameraten har gjort mye for han og derfor blir dette ekstra vanskelig for meg. 
Men jeg merker fort stemningsskifter og interesser i nære venninner, så kjæresten burde vel lagt merke til  noe?

Hva tenker dere?

Anonymkode: 1065b...bf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør ingenting. 

Du er opptatt. 

Anonymkode: 72a1d...e29

• Liker 4
Skrevet

Enig! Du bør ikke gjøre noe som helst. Trolig går det over etter hvert.

Anonymkode: 6a2bb...a9d

• Liker 4
Skrevet

Foreslå trekant?

Anonymkode: 7e8fa...199

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

får en følelse av at han er litt betatt

For alt du vet er alt dette ønsketenkning. Bestem deg for å legge bort disse tankene, og fokusér heller på kjæresten din. 

Anonymkode: e60f3...c99

• Liker 7
Skrevet

Jeg tviler sterkt på at det er noe jeg innbiller meg, en ting er kroppsspråk og måten noen ser på deg på; hvis jeg har sett en annen vei og plutselig snur meg tar jeg han i å stirre. Og det er uttrykket han har, man merker sånt. 
Hvis vi klemmer hverandre gjør han det lengre, altså gjør ikke noe uakseptabelt, men lenger og dvelende enn med andre. det er flere ting, men vil ikke skrive det i tilfellet vi blir gjenkjent. Han er singel da og vært det en god stund. 

Jeg skulle ønske han kunne tonet det ned litt, kjæresten må ha sett at han ser mye. Aner ikke hva typen tenker og om de har snakket om det. Kanskje jeg kan prøve å sette han opp med en annen jente? Jeg hater min egen reaksjon. Selvom jeg merket god kjemi med han og synes han ser bra ut, så har jeg ikke følelser eller noe. Jeg bare føler at han blir mer og mer intens og litt redd han skal prøve seg. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at det er noe jeg innbiller meg, en ting er kroppsspråk og måten noen ser på deg på; hvis jeg har sett en annen vei og plutselig snur meg tar jeg han i å stirre. Og det er uttrykket han har, man merker sånt. 
Hvis vi klemmer hverandre gjør han det lengre, altså gjør ikke noe uakseptabelt, men lenger og dvelende enn med andre. det er flere ting, men vil ikke skrive det i tilfellet vi blir gjenkjent. Han er singel da og vært det en god stund. 

Jeg skulle ønske han kunne tonet det ned litt, kjæresten må ha sett at han ser mye. Aner ikke hva typen tenker og om de har snakket om det. Kanskje jeg kan prøve å sette han opp med en annen jente? Jeg hater min egen reaksjon. Selvom jeg merket god kjemi med han og synes han ser bra ut, så har jeg ikke følelser eller noe. Jeg bare føler at han blir mer og mer intens og litt redd han skal prøve seg. 

TS

Finn dame til han? Mulig han er ensom og du er en av få damer som er hyggelig med ham. 

Anonymkode: 0e5dd...1c4

• Liker 1
Skrevet

Ville i alle fall tatt mer fysisk avstand. Ikke noe klemming og sånt.

Anonymkode: 0c7fc...60c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ville i alle fall tatt mer fysisk avstand. Ikke noe klemming og sånt.

Anonymkode: 0c7fc...60c

Ja, og nå i denne tiden har jeg en bra unnskyldning mtp smittefare. Gikk opp for meg nå at det må være vanskelig for han å treffe nye damer pga korona og smittefare. Han har kvinnelige venner, men i allefall er jeg og kjæresten to av de menneskene han treffer mest for tiden. 

• Liker 1
Skrevet

Uansett viktig å ta dette opp, før det skjer noe. Det skal så veldig lite til før en misforståelse oppstår.

Ta det ned til så casual måte å fortelle på som overhodet mulig. 

Du kan trygt fortelle dette til kjæresten :hjerte:. Lov å si at klemmene til kompis varer litt i overkant enn det du liker. Da kan du si at du får litt dårlig samvittighet, da dette ikke handler om følelser, men manerer og respekt. Heia deg! 

Anonymkode: 48669...85c

• Liker 1
Skrevet

Har vært i denne situasjonen i alle forhold jeg har vært i. Vet ikke om gutter har en greie med at de faller for damene til kameratene sine? Jeg har ikke gjort noe som helst med situasjonen, bare lata som ingenting. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

TS

Han er singel og kåt, kanskje betatt av deg, kanskje har kjæresten skrytt av deg eller han tenker du er bra siden du kapra vennen hans. 

Sørg for å ikke være aleine med ham, gjør klemmene litt kortere, lev med det. Ikke bland deg i hans kjærlighetsliv ved å finne dame til ham ol, du er allerede for involvert. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han er singel og kåt, kanskje betatt av deg, kanskje har kjæresten skrytt av deg eller han tenker du er bra siden du kapra vennen hans. 

Sørg for å ikke være aleine med ham, gjør klemmene litt kortere, lev med det. Ikke bland deg i hans kjærlighetsliv ved å finne dame til ham ol, du er allerede for involvert. 

Ja, jeg prøver å unngå å være alene med han. Jeg og kjæresten er privat veldig fysiske og kosete, han er det mer enn meg når vi er med venner etc. så kanskje det vil hjelpe på om jeg blir litt mer fysisk, ta på kjæresten mer når kameraten er der. Skal slutte med klemmingen. 

• Liker 1
Skrevet
_Malene skrev (24 minutter siden):

Har vært i denne situasjonen i alle forhold jeg har vært i. Vet ikke om gutter har en greie med at de faller for damene til kameratene sine? Jeg har ikke gjort noe som helst med situasjonen, bare lata som ingenting. 

I  min gjeng er det no way, en av gutta i gjengen gjorde det, brøt grensen og gikk over streken med dama til en i gjengen vår. Han er totalt utstøtt, selv nå etter 20 år, vi hadde 15 års jubileum for ungdomsskolen, ble han sittende alene, og gikk tidlig. Ingen snakket med han.... Som fortjent.

Anonymkode: d2ca3...09d

Skrevet

Det er nok vanskelig å tolke andres følelser. Kom på en episode fra da jeg var i første halvdel av 20-åra. Ble da «tatt til side» av kjæresten til en kamerat. Hun sa at hun visste at jeg var forelsket i henne. Dette benektet jeg, men hun bare lo og sa at «jo, det var det ingen grunn til å nekte for». Sannheten var tvert i mot. Jeg var ikke spesielt begeistret for henne, og etter samtalen avtok min begeistring ytterligere.  Jeg vil si jeg begynte å mislike henne.

Venninna hennes derimot, hun kunne jeg tenkt meg.

Anonymkode: b421b...21c

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er nok vanskelig å tolke andres følelser. Kom på en episode fra da jeg var i første halvdel av 20-åra. Ble da «tatt til side» av kjæresten til en kamerat. Hun sa at hun visste at jeg var forelsket i henne. Dette benektet jeg, men hun bare lo og sa at «jo, det var det ingen grunn til å nekte for». Sannheten var tvert i mot. Jeg var ikke spesielt begeistret for henne, og etter samtalen avtok min begeistring ytterligere.  Jeg vil si jeg begynte å mislike henne.

Venninna hennes derimot, hun kunne jeg tenkt meg.

Hun merka seg at du følte noe spesielt for henne, bare at det du skjulte ikke var kåtskap, men sinne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hun merka seg at du følte noe spesielt for henne, bare at det du skjulte ikke var kåtskap, men sinne. 

Følte på ingen måte sinne, bare en likegyldig oppfatning av lite tiltrekning. Etter hennes påstand ble det mer uttalt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I  min gjeng er det no way, en av gutta i gjengen gjorde det, brøt grensen og gikk over streken med dama til en i gjengen vår. Han er totalt utstøtt, selv nå etter 20 år, vi hadde 15 års jubileum for ungdomsskolen, ble han sittende alene, og gikk tidlig. Ingen snakket med han.... Som fortjent.

Anonymkode: d2ca3...09d

Den typen justis pga et temmelig vanlig feiltrinn i ungdomstida, synes jeg høres helt bak mål ut. Mobbing rett og slett.  

Anonymkode: 8109b...3df

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...