AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #1 Skrevet 29. november 2020 Hun spurte meg om å gå på senteret, men jeg sa nei til det. Så blir de borte en evighet. Jeg spurte hvor de har vært, de hadde gått til en butikk (Hun ikke kjenner til) litt lenger unna. Jeg spurte hva hun så på i den butikken, og hun svarte med noe de ikke har der. Så sier hun etter jeg spør direkte at jo de hadde tatt bussen til senteret. Venninnen hadde sagt at hun bare skulle si de hadde vært i den andre butikken. Hvordan reagere på dette? Denne venninnen har jeg hatt åpent hus for. Hadde dette skjedd nærmere jul så hadde ikke mine foreldre turt å komme hit i jula. Hvordan hadde du reagert? Anonymkode: 33be4...7f0
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun spurte meg om å gå på senteret, men jeg sa nei til det. Så blir de borte en evighet. Jeg spurte hvor de har vært, de hadde gått til en butikk (Hun ikke kjenner til) litt lenger unna. Jeg spurte hva hun så på i den butikken, og hun svarte med noe de ikke har der. Så sier hun etter jeg spør direkte at jo de hadde tatt bussen til senteret. Venninnen hadde sagt at hun bare skulle si de hadde vært i den andre butikken. Hvordan reagere på dette? Denne venninnen har jeg hatt åpent hus for. Hadde dette skjedd nærmere jul så hadde ikke mine foreldre turt å komme hit i jula. Hvordan hadde du reagert? Anonymkode: 33be4...7f0 Det første du skal gjøre er i alle fall å legge fra deg ideen om at det er venninnen som liksom har lurt med din datter. Det er din datter som har vært uærlig mot deg, og gjort noe hun ikke hadde lov til. Det får hun stå for selv. Du oppdrar en feig og lite tiltalende datter om du lar henne komme unna med å legge skylda på andre. Anonymkode: d906b...16b 168
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #3 Skrevet 29. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hun spurte meg om å gå på senteret, men jeg sa nei til det. Så blir de borte en evighet. Jeg spurte hvor de har vært, de hadde gått til en butikk (Hun ikke kjenner til) litt lenger unna. Jeg spurte hva hun så på i den butikken, og hun svarte med noe de ikke har der. Så sier hun etter jeg spør direkte at jo de hadde tatt bussen til senteret. Venninnen hadde sagt at hun bare skulle si de hadde vært i den andre butikken. Hvordan reagere på dette? Denne venninnen har jeg hatt åpent hus for. Hadde dette skjedd nærmere jul så hadde ikke mine foreldre turt å komme hit i jula. Hvordan hadde du reagert? Anonymkode: 33be4...7f0 Reagert med å gi datteren min konsekvenser, en straff for at hun både løy for meg og gjorde noe hun godt vet hun ikke skulle. Anonymkode: efc9a...9b3 23
Populært innlegg Nerine_ Skrevet 29. november 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 29. november 2020 Som brukeren over sier, aldri la barna dine skylde på andre. Det er ditt ansvar å lære dem og stå opp for seg selv, og ta fornuftige avgjørelser. Så kommer jo da konsekvensene av dårlige avgjørelser. 55
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #5 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det første du skal gjøre er i alle fall å legge fra deg ideen om at det er venninnen som liksom har lurt med din datter. Det er din datter som har vært uærlig mot deg, og gjort noe hun ikke hadde lov til. Det får hun stå for selv. Du oppdrar en feig og lite tiltalende datter om du lar henne komme unna med å legge skylda på andre. Anonymkode: d906b...16b Ja, men denne butikken kan hun ikke navnet på engang. Anonymkode: 33be4...7f0
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #6 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun spurte meg om å gå på senteret, men jeg sa nei til det. Så blir de borte en evighet. Jeg spurte hvor de har vært, de hadde gått til en butikk (Hun ikke kjenner til) litt lenger unna. Jeg spurte hva hun så på i den butikken, og hun svarte med noe de ikke har der. Så sier hun etter jeg spør direkte at jo de hadde tatt bussen til senteret. Venninnen hadde sagt at hun bare skulle si de hadde vært i den andre butikken. Hvordan reagere på dette? Denne venninnen har jeg hatt åpent hus for. Hadde dette skjedd nærmere jul så hadde ikke mine foreldre turt å komme hit i jula. Hvordan hadde du reagert? Anonymkode: 33be4...7f0 Slike hendelser hadde vi flere av her i huset da min datter var yngre. Det skjedde såpass ofte at hun la skylden over på venninnen, at jeg til slutt sa "gode venner skaffer ikke andre venner trøbbel, så nå må du bestemme deg. Er hun er dårlig venninne som skaffer deg trøbbel, i så fall vil jeg ikke at du skal være med henne så ofte, eller har du tatt et dårlig valg helt på egen hånd?" Hun innrømte at det var hun selv som hadde tatt et dårlig valg. Konsekvensen var at hun ikke fikk dra noe sted uten meg i 3 uker (fordi hun dro et sted hun ikke fikk lov til å være), og at jeg dobbeltsjekket alle plasser hun sa hun skulle vært i 3 uker etter det igjen (fordi hun løy), og så var det over. Anonymkode: 9c1e3...a1b 45
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men denne butikken kan hun ikke navnet på engang. Anonymkode: 33be4...7f0 Og så? en 11-åring vet forskjell på rett og galt, hun kunne sagt at hun ikke ble med. Det er din datter som har brutt dine regler, det er også hun som må ta eventuelle konsekvenser av det. Anonymkode: 449a5...28c 64
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #8 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men denne butikken kan hun ikke navnet på engang. Anonymkode: 33be4...7f0 Og så? Det er datteren din som valgte det. Dette er ikke venninnens skyld. Anonymkode: 4ae69...dfe 25
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #9 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slike hendelser hadde vi flere av her i huset da min datter var yngre. Det skjedde såpass ofte at hun la skylden over på venninnen, at jeg til slutt sa "gode venner skaffer ikke andre venner trøbbel, så nå må du bestemme deg. Er hun er dårlig venninne som skaffer deg trøbbel, i så fall vil jeg ikke at du skal være med henne så ofte, eller har du tatt et dårlig valg helt på egen hånd?" Hun innrømte at det var hun selv som hadde tatt et dårlig valg. Konsekvensen var at hun ikke fikk dra noe sted uten meg i 3 uker (fordi hun dro et sted hun ikke fikk lov til å være), og at jeg dobbeltsjekket alle plasser hun sa hun skulle vært i 3 uker etter det igjen (fordi hun løy), og så var det over. Anonymkode: 9c1e3...a1b Ikke dumt. Klart det var hennes valg å være med på senteret. Men, den løgnen om den spesielle butikken var det venninnen som fant på. Anonymkode: 33be4...7f0
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #10 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og så? en 11-åring vet forskjell på rett og galt, hun kunne sagt at hun ikke ble med. Det er din datter som har brutt dine regler, det er også hun som må ta eventuelle konsekvenser av det. Anonymkode: 449a5...28c Klart, men blir skuffa over denne venninnen som jeg har gjort mye for også. Anonymkode: 33be4...7f0 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 Populært innlegg #11 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke dumt. Klart det var hennes valg å være med på senteret. Men, den løgnen om den spesielle butikken var det venninnen som fant på. Anonymkode: 33be4...7f0 Det betyr ingenting! Din datter var med på det. Drit i venninnen og fokuser på datteren din. Anonymkode: 54f8a...253 66
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #12 Skrevet 29. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Ikke dumt. Klart det var hennes valg å være med på senteret. Men, den løgnen om den spesielle butikken var det venninnen som fant på. Anonymkode: 33be4...7f0 Det kan være. Men hva så? Du har ansvaret for din datter. At ei anna jente lyver, det får være mellom jenta og hennes foreldre igjen. Anonymkode: efc9a...9b3 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 Populært innlegg #13 Skrevet 29. november 2020 Skjønner at du blir skuffet over venninna, men det virker som du fokuserer mer på den jenta, enn på din egen datter. Anonymkode: efc9a...9b3 55
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #14 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan være. Men hva så? Du har ansvaret for din datter. At ei anna jente lyver, det får være mellom jenta og hennes foreldre igjen. Anonymkode: efc9a...9b3 Denne jenta får gå overalt. Anonymkode: 33be4...7f0
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #15 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke dumt. Klart det var hennes valg å være med på senteret. Men, den løgnen om den spesielle butikken var det venninnen som fant på. Anonymkode: 33be4...7f0 «Fant på» ja, men hun fortalte den ikke. Anonymkode: 4ae69...dfe 11
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #16 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Denne jenta får gå overalt. Anonymkode: 33be4...7f0 Igjen: og så? Anonymkode: 4ae69...dfe 42
Populært innlegg Nerine_ Skrevet 29. november 2020 Populært innlegg #17 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Denne jenta får gå overalt. Anonymkode: 33be4...7f0 Men nå prøver jo også du som voksen å legge skylda over på denne jenta? 73
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 Populært innlegg #18 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Denne jenta får gå overalt. Anonymkode: 33be4...7f0 Alså.. Slutt å fokuser på denne venninnen. Din datter var med på løgnen. For alt du vet har de funnet på dette sammen men at denne venninnen kunne navnet på butikken. Fokuser på datteren din og drit i andre. Slutt å legg skylden over på andre! Det er svært irriterende med sånne foreldre... Anonymkode: 54f8a...253 67
Populært innlegg Bernardette Skrevet 29. november 2020 Populært innlegg #19 Skrevet 29. november 2020 Datteren din er som deg. Dere forsøker å finne andre å legge skylden på. 85
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #20 Skrevet 29. november 2020 Bernardette skrev (20 minutter siden): Datteren din er som deg. Dere forsøker å finne andre å legge skylden på. Min datter skal stå for det. Hun gikk med på dette uten lov, men denne venninnen får ikke komme hit på lenge. Anonymkode: 33be4...7f0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå