AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #1 Del Skrevet 29. november 2020 Hei dere. Jeg har lyst til å utdanne meg som helsesykepleier. Må da først studere sykepleie, og så videreutdanne meg. Men er det vanskelig å komme inn på videreutdanningen? Hvor lang tid må jeg beregne på å komme inn? Vil helst ikke jobbe så mye som "vanlig" sykepleier, altså med turnus og stell, men kan gjøre det en stund frem til jeg kommer inn selvsagt. Anonymkode: 8bdff...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #2 Del Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei dere. Jeg har lyst til å utdanne meg som helsesykepleier. Må da først studere sykepleie, og så videreutdanne meg. Men er det vanskelig å komme inn på videreutdanningen? Hvor lang tid må jeg beregne på å komme inn? Vil helst ikke jobbe så mye som "vanlig" sykepleier, altså med turnus og stell, men kan gjøre det en stund frem til jeg kommer inn selvsagt. Anonymkode: 8bdff...30b Du må jobbe som sykepleier i ett år i 100% stilling før du kvalifiserer til opptak. Det er ekstremt mange søkere og relativt få studieplasser, så du må ha gode karakterer fra grunnutdanningen. Hvis du er mann vil du kunne prioriteres for opptak enkelte studiesteder. Anonymkode: d454e...14e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #3 Del Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må jobbe som sykepleier i ett år i 100% stilling før du kvalifiserer til opptak. Det er ekstremt mange søkere og relativt få studieplasser, så du må ha gode karakterer fra grunnutdanningen. Hvis du er mann vil du kunne prioriteres for opptak enkelte studiesteder. Anonymkode: d454e...14e Jeg er kvinne. Hvordan velger de ut søkere da, går det kun på karakterer fra studiet? Hva slags snitt må jeg ha? Er det noe sted jeg kan få oversikt over snittene ved de ulike studiestedene? Anonymkode: 8bdff...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #4 Del Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er kvinne. Hvordan velger de ut søkere da, går det kun på karakterer fra studiet? Hva slags snitt må jeg ha? Er det noe sted jeg kan få oversikt over snittene ved de ulike studiestedene? Anonymkode: 8bdff...30b Ja, det beregnes på bakgrunn av karakterer fra grunnutdanning. Tror ikke det finnes noen oversikt over poeng fra lokale opptak, men du kan nok kontakte aktuelle institusjoner og forhøre deg. Men hvis du ikke engang har begynt på sykepleierutdanning så tenker jeg at du uansett bør begynne det. Gjennom utdanningsløpet får du bred erfaring som gjør deg bedre i stand om å vurdere egne styrker og interessefelt. Kanskje finner du ut at du ønsker noe helt annet enn helsesykepleie, eller du finner ut at utdanningen i det hele tatt ikke passer for deg. Anonymkode: d454e...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #5 Del Skrevet 29. november 2020 Først må du som nevnt over, bli sykepleier. Deretter jobbe 100% som sykepleier i minst 1 år, mange opptak for videreutdanning krever 2 år i 100%. For videreutdanning må du ha MINST C i snitt. Helst høyere. Om du er kvinne eller mann spiller ingen rolle. Anonymkode: 3b99d...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #6 Del Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, det beregnes på bakgrunn av karakterer fra grunnutdanning. Tror ikke det finnes noen oversikt over poeng fra lokale opptak, men du kan nok kontakte aktuelle institusjoner og forhøre deg. Men hvis du ikke engang har begynt på sykepleierutdanning så tenker jeg at du uansett bør begynne det. Gjennom utdanningsløpet får du bred erfaring som gjør deg bedre i stand om å vurdere egne styrker og interessefelt. Kanskje finner du ut at du ønsker noe helt annet enn helsesykepleie, eller du finner ut at utdanningen i det hele tatt ikke passer for deg. Anonymkode: d454e...14e Jo alle skoler har lagt ut snitt for videreutdanning sykepleie. Helsesykepleier er skyhøyt så man blir fort utkonkurrert av de med tilleggspoeng mtp erfaring og annen utdanning ved siden av. Anonymkode: 133b7...779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #7 Del Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 7.22): Du må jobbe som sykepleier i ett år i 100% stilling før du kvalifiserer til opptak. Det er ekstremt mange søkere og relativt få studieplasser, så du må ha gode karakterer fra grunnutdanningen. Hvis du er mann vil du kunne prioriteres for opptak enkelte studiesteder. Anonymkode: d454e...14e Burde ikke være kjønnspoeng noen steder! Helt tullete Anonymkode: 7ad57...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Burde ikke være kjønnspoeng noen steder! Helt tullete Anonymkode: 7ad57...400 Gjelder kun Oslomet. Anonymkode: 057b9...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå