Gå til innhold

Alenemor 100%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når presentere mammas kjæreste til barn (7 år) når barna bor fullt hos mor. Hvilket "tempo" har dere brukt på prosessen og følger dere familievernkontoret sine anbefalinger om minimum 6 mnd. dating før introduksjon og minimum yttreligere 6 mnd. før man kan vurdere et event. samboerskap? 

Anonymkode: a7036...9a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt minimum 6 måneder dating og minst ett år til samboerskap ble vurdert. Veldig gradvis tilnærming til sammenflytting også. En natt overnatting, så gradvis økning over tid. 

Jeg tuller ikke med barna mine og deres opplevelser av ting. 

Anonymkode: fa862...e0e

• Liker 1
Skrevet

Dating i minimum et år før det er snakk om å treffe barna. 2 år før det er snakk om samboerskap noe som ikke hadde vært aktuelt her hvis barna motsatte seg det. Så familieråd med barna før man tar inn nye mennesker som de bare må forholde seg til fordi foreldrene har tabbet seg ut.

Anonymkode: 6da08...ebb

• Liker 3
Skrevet

Oi, jeg lurer på om de som svarer deg er i samme situasjon som du eller bare er rigid opptatt sv regler.

Jeg tenker du må finne ut hva som fungerer for dere, og du kjenner barnet ditt best selv. Mitt barn ville fint taklet at han traff en venn av mamma noen ganger, har mannen også barn så er det jo mulig å gjøre det til et leketreff - selv i disse rare tidene.

Så ville jeg nok ha vært mer tilbakeholden med samboerskap.. men det er meg. Jeg har vært alene med sønnen min fra han var 4, nå 9. Har ikke hatt overskudd og ork til å treffe en ny, men hadde nok ikke ventet lenge med å introdusere dersom.. Men det må være en jeg tenker det kan bli noe seriøst med...

Anonymkode: 3b429...60c

Skrevet

TS: mannen har ingen barn. Barnet mitt kjenner han fra før fordi vi har så mye felles venner at det har vært umulig å utelukke han (som venn!) fra barnets liv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

TS: mannen har ingen barn. Barnet mitt kjenner han fra før fordi vi har så mye felles venner at det har vært umulig å utelukke han (som venn!) fra barnets liv. 

Men da er det vel kanskje greit å høre litt med barnet, om det er greit om han kanskje tilbringer mer tid med dere.. du trenger jo ikke rett ut si at dere er kjærester men barn skjønner jo fort sånn så vær ærlig om det kommer spørsmål. Ta det litt gradvis..

Skrevet

Minimum 6 mnd før man introduserer , minimum ett år til før samboer 

Anonymkode: 1e794...e83

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Oi, jeg lurer på om de som svarer deg er i samme situasjon som du eller bare er rigid opptatt sv regler.

Jeg tenker du må finne ut hva som fungerer for dere, og du kjenner barnet ditt best selv. Mitt barn ville fint taklet at han traff en venn av mamma noen ganger, har mannen også barn så er det jo mulig å gjøre det til et leketreff - selv i disse rare tidene.

Så ville jeg nok ha vært mer tilbakeholden med samboerskap.. men det er meg. Jeg har vært alene med sønnen min fra han var 4, nå 9. Har ikke hatt overskudd og ork til å treffe en ny, men hadde nok ikke ventet lenge med å introdusere dersom.. Men det må være en jeg tenker det kan bli noe seriøst med...

Jeg har vært i situasjonen ja, mener fortsatt det samme

Anonymkode: 1e794...e83

Skrevet

Ventet vel 7 mnd før han fikk møte barna og enda et år før vi flyttet sammen. De har ingen kontakt med biologisk far. 

Dette er lenge siden, de husker ikke hvordan det var uten min samboer. 

Anonymkode: 73661...57e

Skrevet

Min ex var sammen med sin samboer ca 6 mnd før barna traff henne. Og hun flyttet inn ca på dagen 1 år etter de traff hverandre på tinder. De har nå vært sammen i 4 år, samboer i 3. Funker utmerker så vidt jeg vet 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...