AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #1 Skrevet 29. november 2020 Men som samtidig krever så vanvittig mye. vet ikke hva jeg vil med dette, annet enn et hjertesukk. gamle hus med masse historie krever sitt. I vårt tilfelle kan vi hverken selge eller rive. Vi kan, i teorien, selge- men det ville vært ramaskrik, litt forbudt og en stor sorg. riving, som mange i diverse forum har foreslått, er uaktuelt da det er totalfredet og kommunens stolthet. jeg elsker huset. Men er så sliten noenganger av alt det uendelig vedlikeholdet. Anonymkode: b73aa...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #2 Skrevet 29. november 2020 Vet ikke hvor stort huset er og hvilken økonomisk situasjon dere er i, men jeg har etterhvert funnet ut at det kan være verdt å leie inn folk til en del ting man egentlig kunne ha gjort selv. Første gang jeg fant det best å sette bort en større jobb økte jeg huslånet 150000 kr for det, og det koster meg egentlig minimalt ekstra i måneden. Husert steg dessuten mer i verdi. Nå var dette nedbetalt og vel så det, og jeg valgte igjen å øke boliglånet når jeg nå skal i gang med annen utbedring. Av uteområder denne gangen. Man må selvfølgelig ikke ha lånt til pipa for å kunne velge slik løsning, men det koster ofte mindre å øke boliglån enn bolig stiger i verdi på utbedring, og koster lite ekstra i måneden. Dessuten slipper man å gå lei hele huset. Mitt hus er over 100 år. Anonymkode: 21fd7...bd1 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #3 Skrevet 29. november 2020 Kan dere få noe dekket fra Riksantikvaren? Hvis huset er fredet... Anonymkode: f0c8b...b46
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #4 Skrevet 29. november 2020 En venninne bodde i et hus hun ikke kunne selge, hun snakket om dette hele tiden. Grunnen til at hun ikke kunne selge var at hun hadde bygd på tomten til foreldrene, og om hun solgte ville de få vilt fremmede klin innpå seg istedenfor henne, og dette fikk hun så dårlig samvittighet for siden de hadde vært så snille å gi henne den tomten. Nå er hun forresten død. Anonymkode: e02e9...2f0
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #5 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En venninne bodde i et hus hun ikke kunne selge, hun snakket om dette hele tiden. Grunnen til at hun ikke kunne selge var at hun hadde bygd på tomten til foreldrene, og om hun solgte ville de få vilt fremmede klin innpå seg istedenfor henne, og dette fikk hun så dårlig samvittighet for siden de hadde vært så snille å gi henne den tomten. Nå er hun forresten død. Anonymkode: e02e9...2f0 For et absurd svar, avslutningen om at hun nå er død forresten var sjølve rosinen i pølsa😂 Anonymkode: a0882...10d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå