Gå til innhold

Er det verdt å kjøpe vinterdress for jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 22 år og Jobber i barnehage  og skal kanskje bare jobbe her dette året

er det verdt å kjøpe vinterdress eller kan jeg holde ut med regnbuksen mi? 
hva tenker dere?

syntes vinterdressene er veldig dyre og får ikke samvittigheten til å kjøpe de...

hva tenker dere

Anonymkode: 0b5fa...e72

Skrevet

Prøv med ull og fleece under.. 

Anonymkode: 8726f...f0b

Skrevet

Vet ikke hvor du bor, men regnklær er ikke noe varmt! Kjøp deg et par gode sherox på Europris (beste fottøyet ever til ukedager i skolen/bhg) og kjør på med en dress, trenger ikke være så dyr, SportOutlethar mye bra! Du kan jo få bruk for det på privaten også, og det er helt forferdelig å gå på jobb hele dagen og fryse! 🙈

Husk ull innerst! 💖

Anonymkode: f8f78...c99

• Liker 3
Skrevet

9291547300AXS-31520.jpg?w=480&h=400&scal

799.-

Anonymkode: caaaf...69a

Skrevet

Klart du må ha klær som passer jobben! I barnehagen jeg jobber i må vi ha gode varme klær så vi kan være ute i allslags vær, det er en del av jobben. Skiutstyr på vinteren er også et krav. Kjøp deg ei god vinterbukse, det trenger vel de fleste uansett? Må ikke ha dress. 

Anonymkode: bf9dd...5ea

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville gått for dress eller utebukse/jakke. Du skal jo være mye ute, og barn motiveres av voksne. Hvis du står og er kald, klarer du ikke gjøre jobben din skikkelig. Kalde folk blir dårlig motivatorer. 

Hvis du har godt med ulltøy kan du klare deg en en skallbukse. Den kan jo da brukes de tre sesongene du trenger yttertøy. Stormberg har ofte salg og har helt ok kvalitet på klærne sine. Regnbukse blir kaldt så lenge du ikke jobber et sted det ikke blir minusgrader.

• Liker 2
Skrevet

Se om noen har en brukt du kan Arve/kjøpe billig 

Anonymkode: b8fc5...55b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Selv om det bare er 1 vinter, blir det en lang vinter hvis du skal være ute hver dag i kalde og dårlige klær.

Buksa/dressen kan jo også brukes etter tiden i barnehagen.

Endret av Me for life
Skriveleif
  • Liker 3
Skrevet

Det er lurt med varme og gode klær når du skal være ute. Husk på at dressen kan brukes lenge, ikke bare denne vinteren. Veldig godt å ha varme klær om du må måke snø hjemme eller du skal ut å grille om vinteren. Regnklær vil ofte bli for kaldt om vinteren. Kjøpte en veldig god dress på Europris for noen år siden til omlag 600 kr. Den er vanvittig god og varm. Trenger ikke noe annet under enn ullundertøy.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

hva tenker dere?

syntes vinterdressene er veldig dyre og får ikke samvittigheten til å kjøpe de...

hva tenker dere

Jeg jobber i barnehage, og anbefaler virkelig gode uteklær! Dress har jeg aldri likt, jeg bruker jakke og bukse. Det finner du ganske rimelig på Stormberg feks:-)

Anonymkode: 2f609...cd5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

hva tenker dere?

hva tenker dere

Vanligvis så dekker barnehagene dress da det er endel av "arbeidsuniformen" i barnehager. Ellers så kan du vel regne med å fryse rumpa av deg uten vinterdress.

Anonymkode: d627d...20e

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde helt klart kjøpt dress eller en varm utebukse. Selv om du bare skal jobbe i barnehage dette året får du helt sikkert bruk for varmt yttertøy senere også. Jeg bruker dress når jeg er ute og leker med egne barn om vinteren. Ikke snakk om at jeg orker å gå ut og ake i 10 minusgrader med regnbukse. 

Anonymkode: cad95...cc4

• Liker 2
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet

Om du velger å fryse så kan det bli en lang vinter. Nå vet ikke jeg helt hva de ansatte gjør i bhg, men det ser ikke ut til å være bevegelse nok til å holde varmen i flere timer med lite klær. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanligvis så dekker barnehagene dress da det er endel av "arbeidsuniformen" i barnehager. Ellers så kan du vel regne med å fryse rumpa av deg uten vinterdress.

Anonymkode: d627d...20e

Ha ha nei svært få dekker det

Anonymkode: 446cb...6c4

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en vanlig turbukse , putter bare ekstra lag med klær under

Anonymkode: 446cb...6c4

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde kjøpt en dress og den kan du ha i mange år fremover. Det er ikke noe godt å fryse og det er ekstra kaldt å stå stille. 

• Liker 1
Skrevet

Dette bør arbeidsgiver dekke. En sak for fagforeningen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...