AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #21 Skrevet 29. november 2020 P A N D E M I Anonymkode: 7c9a6...fc4 2
Gjest Bamse20 Skrevet 29. november 2020 #22 Skrevet 29. november 2020 Har du ikke råd så inviterer du ikke til middagsgjester så ofte.. er ikke værre en det. har man ikke råd så har man ikke råd.
Gjest O.G. Skrevet 30. november 2020 #23 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 0.05): Medisterkaker med rødkål. Medisterdeig på tilbud til 30 kr på Rema. En pakke er nok til 2-3 personer. Anonymkode: 3d926...4b1 Eller lage Trøndersk cowboygryte av medisterdeigen.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #24 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 0.03): Kjempe god, og kjempe billig. Du kan bruke hva slags karri-pulver du vil/har hjemme: https://millasmat.com/middag/afrikansk-gryte-med-kikerter Ensa bedre dagen etter 🙂 Anonymkode: 8171c...6d6 Takk! Den så utrolig god og spennende ut! hilsen ts Anonymkode: 98e6a...c55
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #25 Skrevet 30. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Den så utrolig god og spennende ut! hilsen ts Anonymkode: 98e6a...c55 Happy Corona to you 👍 Anonymkode: 61c6e...055 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #26 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (23 timer siden): P A N D E M I Anonymkode: 7c9a6...fc4 I vår kommune gjelder disse reglene:- Ikke tillatt å arrangere eller delta på private sammenkomster med flere enn 10 personer Generelle råd er at antallet kontakter gjennom en uke bør ikke overstige ti personer i sosiale sammenhenger ut over husstandsmedlemmer og barnehage- og skolekohorter Så hva gjør jeg feil tenker du? Ser ikke hva moralisering om pandemien har med tråden min om billig mat å gjøre Hilsen ts Anonymkode: 98e6a...c55 2
SoWhat? Skrevet 30. november 2020 #27 Skrevet 30. november 2020 For et merkelig HI. Det virker som om disse menneskene kommer uten å være invitert på måten du skriver på. Flere ganger i uka? Hva skjer? Og hvorfor vil du "imponere" på vanlige hverdager? Dette var bare snålt. Og det er jo i grunnen ikke så rart man nevner pandemien her. Lag risotto. Mye utenlands mat "imponerer", men er billig. 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #28 Skrevet 30. november 2020 SoWhat? skrev (40 minutter siden): For et merkelig HI. Det virker som om disse menneskene kommer uten å være invitert på måten du skriver på. Flere ganger i uka? Hva skjer? Og hvorfor vil du "imponere" på vanlige hverdager? Dette var bare snålt. Og det er jo i grunnen ikke så rart man nevner pandemien her. Lag risotto. Mye utenlands mat "imponerer", men er billig. Folk kommer innom etter jobb. Siden jeg er arbeidsledig og sykemeldt er det min eneste mulighet til sosial kontakt, så det er veldig viktige møter for meg. Jeg vil gjerne lage noe finere enn tomatsuppe basert på hermetisk tomat, men jeg kan ikke by på indrefilet av svin eller kylling, slik jeg har gjort før. Er relativt nyetablert på denne plassen og føler jeg må stå veldig på for å få et sosialt nettverk. Får ikke like mange invitasjoner i retur som jeg inviterer til, dessverre, men når du er isolert hele dagen mens folk er på jobb så blir du ganske desperat etter sosial kontakt og ser gjennom fingrene med at det ikke er helt gjensidig... Ts Anonymkode: 98e6a...c55 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #29 Skrevet 30. november 2020 Gryteretter, erstatt litt av kjøttet med bønner. F.eks chili con carne. Anonymkode: 32ed1...dff 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #30 Skrevet 30. november 2020 SoWhat? skrev (48 minutter siden): For et merkelig HI. Det virker som om disse menneskene kommer uten å være invitert på måten du skriver på. Flere ganger i uka? Hva skjer? Og hvorfor vil du "imponere" på vanlige hverdager? Dette var bare snålt. Og det er jo i grunnen ikke så rart man nevner pandemien her. Lag risotto. Mye utenlands mat "imponerer", men er billig. Risotto, god ide 😊 Anonymkode: 98e6a...c55 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #31 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): I vår kommune gjelder disse reglene:- Ikke tillatt å arrangere eller delta på private sammenkomster med flere enn 10 personer Generelle råd er at antallet kontakter gjennom en uke bør ikke overstige ti personer i sosiale sammenhenger ut over husstandsmedlemmer og barnehage- og skolekohorter Så hva gjør jeg feil tenker du? Ser ikke hva moralisering om pandemien har med tråden min om billig mat å gjøre Hilsen ts Anonymkode: 98e6a...c55 Når foreldre også er med kan du jo ikke regne dem som en del av kohorter. De inntil inntil 10 personene man kan samle i private hjem skal også være de samme over tid. Det du beskriver i tråden høres klart ut som det er i strid med det rådet. Og altså, det er jo ikke bare arbeidsledige som sitter isolerte hjemme på dagtid nå for tiden. Alle som kan ha hjemmekontor gjør det. I nabolaget mitt sitter alle inne i hvert sitt hus og jobber, alene, uten sosial kontakt på fritiden. Nabobarna leker med søsken, og stort sett ikke med noen andre, i hvert fall ikke innendørs - de har kanskje en lekeavtale med én eller to venner utendørs. Hvis der er sånn at ingen inviterer deg tilbake, så er det kanskje fordi de ikke selv har lyst til å tøye/bryte smittevernsrådene, slik det høres ut som at du gjør. Dette er ikke tiden for å utvide sitt sosiale nettverk dessverre, uansett grunn. Det kan hende at de du iherdig jobber for å få kontakt med tenker det samme. Anonymkode: 5faca...9b3 9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #32 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk kommer innom etter jobb. Siden jeg er arbeidsledig og sykemeldt er det min eneste mulighet til sosial kontakt, så det er veldig viktige møter for meg. Jeg vil gjerne lage noe finere enn tomatsuppe basert på hermetisk tomat, men jeg kan ikke by på indrefilet av svin eller kylling, slik jeg har gjort før. Er relativt nyetablert på denne plassen og føler jeg må stå veldig på for å få et sosialt nettverk. Får ikke like mange invitasjoner i retur som jeg inviterer til, dessverre, men når du er isolert hele dagen mens folk er på jobb så blir du ganske desperat etter sosial kontakt og ser gjennom fingrene med at det ikke er helt gjensidig... Ts Anonymkode: 98e6a...c55 Ikke bli en pleaser. De kan vende ryggen til deg fordi de kanskje kan komme til å føle at de skylder deg en tjeneste. Hadde sagt at siden du har god tid kan du lage ferdig middag til de kommer fra jobb, men at de selv må komme med råvarene. Be heller på kaffe, det kan de avslå. Anonymkode: a6581...ff4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #33 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I vår kommune gjelder disse reglene:- Ikke tillatt å arrangere eller delta på private sammenkomster med flere enn 10 personer Generelle råd er at antallet kontakter gjennom en uke bør ikke overstige ti personer i sosiale sammenhenger ut over husstandsmedlemmer og barnehage- og skolekohorter Så hva gjør jeg feil tenker du? Ser ikke hva moralisering om pandemien har med tråden min om billig mat å gjøre Hilsen ts Anonymkode: 98e6a...c55 Ha færrest mulig nærkontakter er vel et av rådene... Og dette er vel ikke tiden for å invitere forskjellige folk hjem på middag flere ganger i uka. Anonymkode: a40ec...cbb 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #34 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I vår kommune gjelder disse reglene:- Ikke tillatt å arrangere eller delta på private sammenkomster med flere enn 10 personer Generelle råd er at antallet kontakter gjennom en uke bør ikke overstige ti personer i sosiale sammenhenger ut over husstandsmedlemmer og barnehage- og skolekohorter Så hva gjør jeg feil tenker du? Ser ikke hva moralisering om pandemien har med tråden min om billig mat å gjøre Hilsen ts Anonymkode: 98e6a...c55 Altfor mange nærkontakter hver uke! Vi skal begrense dette antallet! Anonymkode: b87a8...8dd 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #35 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 23.58): Men hvorfor har du så mange besøk når du ikke har råd til det? Evt be folk om å bli med å betale for noe? Anonymkode: 04cff...12b Man kan fint gjøre middagen billig og bra. Må ikke være en viss standard.. Kjære ts Det finnes mange gode indiske vegetarretter, eller om du bruker kjøtt, kan du lage enda mer. Dette pleier å være ganske billig. Løk, tomat, hvitløk, grønn chili kjøtt eller grønnsak eller ris (biryani) og passende krydderblanding fra merket laziza feks fra utenlandsk butikk. Ved siden av serverer du chaat eller raita (kefir med grønnsaker søk på nett mange gode oppskrifter). Jeg pleier å kjøpe på utenlandsk butikk alt av grønnsaker og tørrvarer fordi det er billig og man kan kjøpe store kvanta. Dette gjør at jeg fint kan lage et herremåltid hver dag (men det varer gjerne i to tre dager). Kylling korma for de som ikke tåler sterk. Anonymkode: adad4...341
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #36 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 30.11.2020 den 18.11): Folk kommer innom etter jobb. Siden jeg er arbeidsledig og sykemeldt er det min eneste mulighet til sosial kontakt, så det er veldig viktige møter for meg. Jeg vil gjerne lage noe finere enn tomatsuppe basert på hermetisk tomat, men jeg kan ikke by på indrefilet av svin eller kylling, slik jeg har gjort før. Er relativt nyetablert på denne plassen og føler jeg må stå veldig på for å få et sosialt nettverk. Får ikke like mange invitasjoner i retur som jeg inviterer til, dessverre, men når du er isolert hele dagen mens folk er på jobb så blir du ganske desperat etter sosial kontakt og ser gjennom fingrene med at det ikke er helt gjensidig... Ts Anonymkode: 98e6a...c55 Hva har skjedd med god gammeldags kaffe besøk? Anonymkode: 3f427...0fd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #37 Skrevet 3. desember 2020 •Kikertgryte 1 boks røde linser 9 dl grønnsaksbuljong 1 liten løk 2 fedd hvitløk 2 gulrøtter 2 bokser hermetiske tomater olje salt, pepper evt annet krydder du måtte ønske - Blank løk og hvitløk i litt olje i en kjele. - Hell i grønnsaksbuljong - Skyll linsene i et dørslag og ha de i. - Kutt gulroten i små biter - Kok i 10 minutter. - Ha i hakket tomat mot slutten. - Krydre og smak til. • Gulrotsuppe 600 g Gulrøtter 2 Store sjalottløk 3 fedd Hvitløk 1 l grønnsakskraft 0.25 Chili 2 ts Fersk ingefær Saften av en halv appelsinen Byggryn Skrell gulrøtter og kutt dem i terninger. Hakk opp løk og hvitløk og surr det sammen med gulrøtter på middels varme. Tilsett finhakket ingefær og chili. Bruk en romslig kjele med litt olje. Tilsett så grønnsakskraft eller buljong. La det koke til det er mørt. Rør inn appelsinsaft og bruk en stavmikser for å gjøre suppen glatt. Kok opp igjen og smak til med salt. Server med kokte byggryn • Woka grønnsaker med sur søt saus og byggryn • Grønnsakslapskaus servert med brød Anonymkode: 71922...ee6 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #38 Skrevet 3. desember 2020 Grønnsaksuppe m/brød, spaghetti bolognaise, chilli con carne, skinkeomelett m/brød, fiskeboller i hvit saus, pizzasnurrer, pølse m/potetmos, indisk daal m/nan, gulrotsuppe, blomkålsuppe. Anonymkode: b465a...92a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå