AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #1 Skrevet 28. november 2020 Har en tante på 85 som er narsissist. Hun er helt ufyselig å være sammen med og alt dre4ier seg om henne og hennes behov. Jevnlig pleier hun å liste opp alt det hun mener andre har gjort feil mot henne fra i dag og flere tiår tilbake, samt selvfølgelig hvor stor takknemlighetsgjeld vi alle sammen har til henne og hvor fantastisk hun er som person og hvor grusomme alle andre er som ikke orker å være i nærheten av henne når hun går til angrep på oss slik som hun gjør. Hun skjønner nemlig ikke at årsaken til at folk trekker seg unna, er fordi de ikke orker å bli skjelt ut av henne, og de gangene jeg har tatt dette opp med henne, så er alt bare min feil uansett og jeg er utakknemlig, siden alt hun tross alt gjør her i livet, er for oss. Hun lyver, er manipulerende og sverter oss for alle som orker å høre på. Hun har drevet alle andre bort, og ingen andre nære slektninger ønsker å ha noe med henne å gjøre lenger. Da onkelen min døde, arvet jeg et hus fra han, så på en måte føler jeg at jeg faktisk står i noe takknemlighetsgjeld til henne. Det er bare det at det er så slitsomt å være i kontakt med henne og la henne få ha kontakt med barna mine, som hun selvfølgelig også er etter og kritiserer og skal detaljstyre ned til minste detalje og skriker til, men de ser henne veldig sjeldent, så de har forhåpentligvis ikke tatt for mye skade av det. Vi har også fortalt de at hun sliter med ting som gjør at hun sier ting som hun ikke mener. ... Syns jo egentlig synd på henne. Uten meg og familien min har hun ingen og vil være helt alene. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 7a358...845
Bernardette Skrevet 28. november 2020 #2 Skrevet 28. november 2020 Ville kuttet henne tvert. Ferdig snakka. Slik gjør du slutt på at det meheet kritiserer og skriker til deg og ungene dine. Takk for alt, god jul og snakkes aldri.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #3 Skrevet 28. november 2020 Du skylder henne ikke en dritt. Trekk deg bare vekk. Ikke si noe her, ha null, NULL kontakt.Ikke syns synd på henne. Det er ikke synd på henne. Det at det er litt synd på henne holder deg der du er i dag. Hun har stelt i stand dette selv. Anonymkode: c6224...660
Olaug Olsen Skrevet 28. november 2020 #4 Skrevet 28. november 2020 Narsissister mangler gjerne selvinnsikt. Dere kan vel invitere fire ganger i året, to eller bare i julen? Viktig å sette grenser. Hvis alle i din familie synes synd på denne tanten, kan dere vel avgjøre sammen hvor mye kontakt dere ønsker å ha? Dere har medfølelse med en narsissist. Da er dere sikkert sympatiske mennesker...
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #5 Skrevet 28. november 2020 Du trenger ikke føle at du står i takknemlighetsgjeld til henne . Prøv å legge bort den følelsen. Vær minst mulig sammen med henne, du kan se til henne uten å oppholde deg lenge sammen med henne. Dessuten, om hun må være helt alene gjør det da ingenting. Hvis hun ikke klarer seg selv er det ikke din jobb å hjelpe henne, men folk som får betaling for det. Og ikke la barna dine omgåes henne! Anonymkode: b8bd3...13c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå