AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #1 Skrevet 28. november 2020 Jeg stusser i blant over hvor "beskyttende" gubben min er overfor meg. Eller mangel på sådan... For noen år siden hadde han en kompis som var en spesiell skrue. Lang historie kort... Denne kameraten hadde kanskje vekslet maks 10 ord totalt med meg og pleide aldri å si hei til meg. Han kunne komme inn i huset vårt og ikke en gang si hei selv om jeg stod ved siden av gubben. Dette synes jeg var ganske spes, men gubben min reagerte ikke på det. Han skravla og lo og hadde det helt topp. I det siste har jeg opplevd et slags "deja vu". Gubben har nå siste året hatt en ny kompis som er "verdensmester" og dømmer folk nord og ned etter bare ett møte. Gubben forteller hva kompisen har sagt om alle mulige folk og det er ikke spesielt fint. Han kompisen deler ut godkjent/ikke godkjent stempel i øst og vest. Denne kompisen gir meg en ganske kald skulder. Treffer jeg han tilfeldig uten at gubben min er med sier kompisen hans så vidt hei. Jeg ser derfor for meg at han sannsynligvis har stemplet meg som ikke godkjent og sikkert gir meg ganske labre skussmål. Jeg spurte mannen min hva han hadde gjort hvis denne nye kompisen hadde slengt dritt om meg. Det kunne han ikke svare helt på. Er jeg litt barnslig som hadde satt pris på at gubben hadde vist litt "beskytter instinkt" og stått opp for kona si? Jeg hadde i hvert fall gjort det for han Anonymkode: be8a2...d58 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #2 Skrevet 28. november 2020 Altså hvis denne kompisen hadde slengt dritt ikke direkte som gubben min hadde hørt, men hvis han hadde slengt dritt til andre og jeg fikk greie på det. Han nye kompisen baksnakker så mange at jeg blir helt svett. Anonymkode: be8a2...d58
Gjest Bamse20 Skrevet 28. november 2020 #3 Skrevet 28. november 2020 Jeg tenker mannen din er en klok man som ignorerer hva barnslige folk sier, og det burde du også.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #4 Skrevet 28. november 2020 Takk bamse20. Jeg tror ikke gubben min skjønner at denne kompisen ikke er helt god. Kompisen er så sjarmerende mot de han liker at de blir bergtatt. Pakker baksnakking og stempling inn i betroelser og spøker. Jeg plukka opp dette allerede første gang jeg møtte han. Og har fått det skikkelig bekreftet ut fra alt gubben min forteller kompisen har sagt om enkelte. Skummel sak egntkig siden han har en posisjon der han vet mye om mange og har en stor bekjentskapskrets. Håper han for ris til egen ræv snart. Snakker også ned egne ansatte siden han har en lederposisjon og er ikke rent sjelden i aviser og diverse. En såkalt viktigper. Folk skulle bare visst hva jeg vet han har sagt. Skal tro hva han sier om meg. Anonymkode: be8a2...d58 1
mae1234 Skrevet 28. november 2020 #5 Skrevet 28. november 2020 Hadde en venn begynt å snakke dritt om kjæresten min, hadde det ikke vært vennen min mer.😊 finnes så mange mennesker her på jorda, at slikt trenger jeg strengt tatt ikke ha i min omgangskrets. 5
Gjest TheCatLady Skrevet 28. november 2020 #6 Skrevet 28. november 2020 Det er jo ikke sikkert at han har sagt noe direkte eller vet du at han har gjort det? Ikke sikker at mannen din har hørt noe heller. Ellers er jeg litt enig. I hvert fall hvis folk sier noe direkte så tenker jeg det er naturlig å si noe. Jeg hadde ikke holdt kjeft om ei venninne slengte dritt om min kjæreste, men har opplevd selv at noen har sagt stygge ting om meg uten at eksen sa noe og sa heller ikke noe til meg etterpå. Synes det var litt sårende at han ikke engang sa "herregud, for en idiot han var" eller noe til meg. Trenger ikke å utfordre til slosskamp, men jeg tenker at det er naturlig å reagere når noen sier noe dritt om en du er glad i.
Rant Skrevet 28. november 2020 #7 Skrevet 28. november 2020 Har ingen venner som slenger dritt om andre. Hva slags venn er det? Og hva slags miljø?
WonderWomaan Skrevet 29. november 2020 #8 Skrevet 29. november 2020 (endret) Jeg reagerer mest på hva slags dritt venner mannen din finner seg...har han ikke noen form for selv respekt siden han henger rundt med slike idioter? Endret 29. november 2020 av WonderWomaan 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå