AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #1 Skrevet 28. november 2020 Jeg lurer på hva dere tenker om det, Vil min datter på 3 år huske meg hvis jeg går ut av livet hennes nå. Jeg er en mann med mange problemer og Mor til barnet har funnet seg en fantastisk ny mann, De har alt som skal til for og være sammen resten av deres liv. Jeg har nå min datter 50% og lurer på om det vil være best for henne att han overtar fars rollen og att jeg treer ut av hennes liv nå. Hun vil nok ha det mye bedre da. Men vil hun huske meg? jeg ønsker jo at hun ikke gjør det. Jeg vil hun det beste. Hilsen mann 37 som ikke har noe på stell i livet. Anonymkode: af0ed...cfd
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #2 Skrevet 28. november 2020 Hun kommer nok til å spørre om deg i en lengre periode, men vil da etterhvert glemme deg om det er sånn at du skal Forsvinne fra livet hennes for godt. Anonymkode: a120a...773 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 28. november 2020 Huff, dette var trist å lese. Jeg tenker at det er flere muligheter mellom 50 % og å være helt ute av livet til din datter! Mitt inntrykk er at de fleste som ikke har hatt kontakt med en biologisk forelder i oppveksten er preget av dette i voksen alder, men har ikke egen erfaring med dette. Anonymkode: 37adf...c64 56
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #5 Skrevet 28. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg lurer på hva dere tenker om det, Vil min datter på 3 år huske meg hvis jeg går ut av livet hennes nå. Jeg er en mann med mange problemer og Mor til barnet har funnet seg en fantastisk ny mann, De har alt som skal til for og være sammen resten av deres liv. Jeg har nå min datter 50% og lurer på om det vil være best for henne att han overtar fars rollen og att jeg treer ut av hennes liv nå. Hun vil nok ha det mye bedre da. Men vil hun huske meg? jeg ønsker jo at hun ikke gjør det. Jeg vil hun det beste. Hilsen mann 37 som ikke har noe på stell i livet. Anonymkode: af0ed...cfd Min adoptivfar skilte seg fra min mor på den tiden. Jeg husker ham kun fra to ganger han ønsket å se oss barn etter skilsmissen. Mine eldre søsken savnet ham veldig. Jeg kommer aldri til å være avhengig av et annet menneske etter å ha sett hva min mor måtte gå gjennom. Hvorfor skaffer man seg barn hvis man ikke har tenkt å følge de opp? Anonymkode: d3fc5...d30 11
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #6 Skrevet 28. november 2020 Sånt ødelegger et menneske. Det å bli forlatt er noe av det mest traumatiserende et barn kan oppleve. Det ødelegger et menneske på en sånn måte at jeg kan ikke forklare det en gang. Og jeg har ikke en gang blitt forlatt på den måten. Det handler ikke om å huske, det er irrelevant. Hun kan glemme hvordan du ser ut og minner med deg. Men, du vil aldri bli glemt og det at du drar vil alltid være et problem for henne i mer eller mindre grad. Anonymkode: 66e61...137 33
Kenelz Skrevet 28. november 2020 #7 Skrevet 28. november 2020 Husker mye rart fra 3-års alderen og det samme gjør mine eldre barn. Ikke gi opp datteren din ved å gi opp deg selv! Det er mer smerte i å bli forlatt fordi man ikke er «verdt» å kjempes for. 15
Helgeline Skrevet 28. november 2020 #8 Skrevet 28. november 2020 Hei, så trist å høre at du ikke har det bra. Om hun vil huske deg? Det er ikke jeg den rette til å svare på, du må nesten spørre en som har «mistet» en forelder så tidlig i livet. Spørs jo også på hvor mye du har vært sammen med henne. Men jeg tror hun vil huske. Jeg husker episoder fra så tidlig i livet. Jeg har små filmklipp inne i hodet, både med lyd og bilde. Uansett om du har rot i livet ditt, vit at du er viktig for din datter. Du er hennes biologiske far og du er uerstattelig for henne, uansett hva du tror og hva noen forteller deg. Å forsvinne ut av livet hennes er en tabbe. 11
Apis Skrevet 28. november 2020 #9 Skrevet 28. november 2020 (endret) Det finnes telefoner å ringe nå med slike tanker nr 116123 evt legevakt, de kan gi bedre råd en noen her inne. Endret 28. november 2020 av Apis 21
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #10 Skrevet 28. november 2020 Hun vil neppe huske deg. Men hun vil kunne bli preget av å ha mistet deg. prøv å finn andre utveier! Snakk med mor og stefar, kanskje de kan hjelpe? Faren til mitt eldste barn er død, og barnet har ingen minner om han. Det er fryktelig trist jeg kunne strukket meg langt for å ha en biologisk far tilstede, om så bare for et bursdagskort og en telefonsamtale i ny og ne. Anonymkode: b7fe9...344 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #11 Skrevet 28. november 2020 Hva er det som ikke er på stell i livet, helt konkret? Anonymkode: 94415...a90 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #12 Skrevet 28. november 2020 Din datter har plass til flere i hjertet sitt. Flott med en god stefar. Men biologisk far vil alltid ha en egen plass. Går du ut av livet hennes nå så kan hun gjøre dumme ting senere i livet som ung voksen pga det tomrommet i hjertet hennes etter deg. Anonymkode: 147f8...6f1 21
Gjest Bamse20 Skrevet 28. november 2020 #13 Skrevet 28. november 2020 Ikke hopp ut av livet hennes fordi hun har fått seg en ny mann! Du vil alltid og alltid være den beste pappaen for din datter, og hun vil alltid huske deg! Vær sterk og vær der for din datter uansett hvor tungt det er! Tru meg, en dag vil du angre på om du tar det valget du gjør nå. Du er heldig som har fått en datter som du kan ta vare på. Uansett om det er 50% Lykke til! Stor klem!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #14 Skrevet 28. november 2020 Hey hey! Ta tak i livet ditt! IKKE gi opp datteren din! Anonymkode: 17dd2...a9a 18
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #15 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg lurer på hva dere tenker om det, Vil min datter på 3 år huske meg hvis jeg går ut av livet hennes nå. Jeg er en mann med mange problemer og Mor til barnet har funnet seg en fantastisk ny mann, De har alt som skal til for og være sammen resten av deres liv. Jeg har nå min datter 50% og lurer på om det vil være best for henne att han overtar fars rollen og att jeg treer ut av hennes liv nå. Hun vil nok ha det mye bedre da. Men vil hun huske meg? jeg ønsker jo at hun ikke gjør det. Jeg vil hun det beste. Hilsen mann 37 som ikke har noe på stell i livet. Anonymkode: af0ed...cfd Du kan gjerne føle at du ikke er av verdi for henne.. Men det er på grunn av din egen selvfølelse.. Ved å forlate henne vil du vise henne at hun ikke er verdt å kjempe for, at du ikke brydde deg om henne - som bare stakk! Barn tåler mye så lenge du er der.. Og elsker de.. Jeg har vokst opp med en far som er alkoholiker og jeg er nå i en alder av 35år så redd for å bli forlatt at jeg saboterer hvert romantiske forhold jeg kommer i.. Dette er ting jeg får profesjonell hjelp med. Jeg kan trøste meg med at min far ikke valgte at dette skulle skje, men at han var syk. Hadde han bare valgt meg bort hadde jeg blitt helt knust. En jente trenger pappaen sin.. Akkurat som han er.. Så lenge han ikke er stygg med henne selvsagt. Ta heller tak i problemene dine.. Ikke røm.. Han nye kjæresten til moren vil aldri bety det samme du gjør for datteren din. I deg finner hun så mye av sin verdi ❤️ Anonymkode: c81dd...25a 11
F0RUM Skrevet 28. november 2020 #16 Skrevet 28. november 2020 Mistet faren min når jeg var 3, og det har alltid preget meg. Har lurt på hvordan han hadde sett ut nå, hvordan han oppførte seg, om vi var like osv. Det at jeg ikke klarer å huske han er enda verre for meg. Har også hatt en stefar, men det er rett og slett ikke helt det samme. Du er god nok! Og det er mange som kan hjelpe deg med å innse det! 16
Hannah80 Skrevet 28. november 2020 #17 Skrevet 28. november 2020 Jeg kom i fosterhjem rundt den alderen. Har ikke hatt kontakt med min biologiske mor siden den gang. Jeg har ingen minner om henne. Av og til så tror jeg at jeg husker ting. Men tror egentlig at hjernen og minnene spiller meg et puss. At jeg "husker" ting som jeg har blitt fortalt i ettertid. Men helt sikkert noen som vil huske fra de er 3 år. 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #18 Skrevet 28. november 2020 Mitt første minne er fra jeg var 2 år og 4 mnd. Så stor sannsynlighet for at hun vil ha noen minner. Hun vil uansett få vite at stefar ikke er hennes virkelige far, og ha mange spørsmål om deg. I og med at du har 50 % så vil jeg absolutt tro at hun har det bedre med deg i livet sitt. Anonymkode: 9cd3d...5c2 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #19 Skrevet 28. november 2020 Faren til samboer forsvant ut av livet hans da han var 6 år og de har kun hatt svært sporadisk kontakt når min samboer ble voksen. 6 er jo en del eldre enn 3, så han husker ham jo tydligere enn en på 3 år vil gjøre, men det har iallfall preget ham veldig (på en negativ måte). Håper du kan finne andre løsninger. Anonymkode: f7dde...dea 4
Gjest Smiley99 Skrevet 28. november 2020 #20 Skrevet 28. november 2020 (endret) AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg lurer på hva dere tenker om det, Vil min datter på 3 år huske meg hvis jeg går ut av livet hennes nå. Jeg er en mann med mange problemer og Mor til barnet har funnet seg en fantastisk ny mann, De har alt som skal til for og være sammen resten av deres liv. Jeg har nå min datter 50% og lurer på om det vil være best for henne att han overtar fars rollen og att jeg treer ut av hennes liv nå. Hun vil nok ha det mye bedre da. Men vil hun huske meg? jeg ønsker jo at hun ikke gjør det. Jeg vil hun det beste. Hilsen mann 37 som ikke har noe på stell i livet. Anonymkode: af0ed...cfd Det vil bare gjøre med vondt enn godt. Barn forstår mer enn man tror, og dette kan påvirke henne senere i livet derdom du forsvinner. Anbefaler deg å gå til psykolog hvis du ikke allerede gjør det, eller snakk med en venn eller noen du stoler på. Ingen er perfekte og selv om du sliter, så gjør det deg ikke til en dårlig far. Dattera di trenger faren sin selv om hun har fått en stefar, ingen kan erstatte deg som er hennes ekte pappa. Endret 28. november 2020 av Smiley99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå