Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Tittelen sier det meste. 
jeg har en fantastisk samboer, han er snill og god som gull. 
jeg har alltid hatt denne store drømmen om å gifte meg, helt fra jeg var liten. Jeg har alltid sagt at hvis ikke kjæresten min ønsker å gifte seg så er han ikke rett for meg, fordi dette er såpass viktig for meg. Nå når jeg er voksen ser jeg jo at jeg ønsker å være sammen med denne mannen uansett om han ikke vil gifte seg. 
men jeg blir utrolig lei meg, for han har uttrykt at han vil noen ganger, men så neste dag er han helt uinteressert. Feks;  Jeg var så dum at jeg spurte han en dag (på spøk) ; hvis vi gifter oss, vil du ta mitt etternavn da? 
som forventet sa han nei, som sagt så var dette bare tull og fjas fra min side. Men så fortsatte jeg med; men da tar ikke jeg navnet ditt heller da! 
så sa han; nei det bryr vel ikke jeg meg om. 

og det er da det gjør vondt for meg🙄 jeg vet at jeg la opp til denne følelsen selv, men jeg trodde faktisk ikke at han skulle svare sånn. Kanskje jeg overdriver men syns det virker som han bryr seg null å nada om jeg bærer hans etternavn eller ei. Noe som for meg er så viktig og fint. Så det gjorde litt vondt og ga meg en følelse på at han bryr seg faktisk ikke om noe ekteskap. Skal jeg bare legge hele bryllupsdrømmen på hyllen eller skal jeg prøve å nøste litt i det? 

Anonymkode: dd469...d4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gi noe hint, si som det er! Du ser en fremtid sammen med han og giftemål er noe du ønsker.

Du kan jo selv fri til han, men har en anelse om at du er tradisjon når det ekteskap. Du vil at han skal gjøre det!

Du får vente pent, og kanskje det ikke skjer noe, hvem vet eller så deler du dine drømmer med han og ser hvordan han responderer.

Lykke til :)

Anonymkode: 2ee33...4d2

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er så umoden at du ikke kan prate skikkelig med kjæresten din om livet sammen, så er det ikke rart han ikke vil gifte seg.

Voks opp, så frir han nok.

Anonymkode: 1f278...d83

• Liker 10
Skrevet

Syns kvinner må bli flinkere til å sette krav på hva de ønsker av partneren. Min mann ønsket at vi skulle flytte sammen, men jeg sa nei, og fortalte at jeg ønsket å være forlovet først. 

Et par måneder etter ble vi forlovet og flyttet sammen. Er i dag gift og venter vårt første barn sammen. Kanskje livet hadde vært annerledes i dag hvis jeg ikke satte krav til hva jeg ønsket. 

Vi må ikke være redd for å sette krav til hvordan vi ønsker å ha det. Et tips bare😊

Anonymkode: 88134...91c

• Liker 1
Skrevet

Umoden? Han er fullt klar over at ekteskap er min aller største drøm i livet. Jeg har snakket veldig mye om det. Handler om at jeg vil ikke mase for mye for jeg vil ikke presse han til noe, vil ikke at han skal gifte seg med meg fordi jeg maser. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Umoden? Han er fullt klar over at ekteskap er min aller største drøm i livet. Jeg har snakket veldig mye om det. Handler om at jeg vil ikke mase for mye for jeg vil ikke presse han til noe, vil ikke at han skal gifte seg med meg fordi jeg maser. 

Skjønner deg utrolig godt på dette der! Hater å mase på mannen. 

Hva med å sette deg ned med han og spør han rett ut? «Er ekteskap mellom oss noe som du kan se for deg?» så får du ja/nei svar. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Syns kvinner må bli flinkere til å sette krav på hva de ønsker av partneren. Min mann ønsket at vi skulle flytte sammen, men jeg sa nei, og fortalte at jeg ønsket å være forlovet først. 

Et par måneder etter ble vi forlovet og flyttet sammen. Er i dag gift og venter vårt første barn sammen. Kanskje livet hadde vært annerledes i dag hvis jeg ikke satte krav til hva jeg ønsket. 

Vi må ikke være redd for å sette krav til hvordan vi ønsker å ha det. Et tips bare😊

Anonymkode: 88134...91c

Hadde du sagt det til meg hadde du vært singel. 

Anonymkode: 2539e...b9b

Skrevet

Du må spørre konkret, på en voksen måte. Å "true" med at du ikke vil ta etternavnet hans heller blir veldig barnslig. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja umoden, det er jo veldig barnslig å holde på sånn som gjør. Hvor gammel er du? Du sier du er voksen "nå".
Hvis du ville hatt ett ordentlig svar fra han hadde du heller sagt "Du, hvis vi gifter oss, noe jeg har lyst til. Da tar vel jeg ditt etternavn?" 

Du begynner jo nesten å krangle med han, "nei da tar ikke jeg ditt navn heller" 😂🤣

• Liker 2
Skrevet

Det er helt lovlig å fri selv om du er kvinne!

Anonymkode: 1c37f...fd6

• Liker 1
Skrevet

Det virker nokså umodent å ha ekteskap som sin største drøm i livet.

Anonymkode: 3f559...30b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det virker nokså umodent å ha ekteskap som sin største drøm i livet.

Anonymkode: 3f559...30b

Hvorfor det? Hva drømmer du om? 

Anonymkode: 6e351...c5f

Skrevet

Hvorfor tøyser du rundt med noe som er viktig for deg?

Jeg var bestemt på at jeg ville være gift før jeg fikk barn, det sa jeg også, helt rolig, uten å sutre. Og vet du hva, det var helt greit for han. Hadde han blitt snurt for noe sånt så hadde han vært feil mann for meg.

Dessuten, angående det med å være tradisjonelt anlagt som noen over nevner; det tradisjonelle er å snakke sammen og bli enige eller å gå hver til sitt om man ikke blir det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

bryllupsdrømmen 

Tenk gjennom hvorfor du er så opptatt av dette. Er det selve bryllupet du ønsker? Kunne du tenke deg å gifte deg uten bryllup? Hvis det er den juridiske tryggheten du ønsker, kan du være fornøyd med at dere ordner dette med egne kontrakter, eller må det vare statens kontrakt?
Hva er et minimum som du kunne være fornøyd med? Spør så samboeren din om det er noe han kunne leve greit med. Bli enige om et kompromiss. 

Anonymkode: 71d32...f01

Skrevet

Det var vel navnebytte han ikke brydde seg om? Ikke ekteskapet? Du vet at det er to forskjellige ting?

Anonymkode: ebf8c...667

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis det er den juridiske tryggheten du ønsker, kan du være fornøyd med at dere ordner dette med egne kontrakter, eller må det vare statens kontrakt?

Anonymkode: 71d32...f01

Er det gjensidig testamente du sikter til? 

Anonymkode: 6e351...c5f

Skrevet

Det kan jo virke som at han opplever at du maser om det. Sett dere ned og snakk skikkelig om det, så får du klarhet i dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...