Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg piano etter mange år uten. Husker at jeg en gang i tiden hadde noen notebøker med popsanger hvor man liksom spilte melodien selv (jeg er ikke en sanger). Hvor finner jeg noe lignende?

Jeg ønsker ikke orignial-notene, men altså egne arrangementer som gjør at man spiller det som synges med høyre hånd og så akkorder eller lignende med venstre.

Har vært innom 8notes.com og virtualsheetmusic.

Er det bedre å kjøpe egne notebøker, hvor finner man i så fall dette?

Anonymkode: 5788e...720

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Musicnotes.com har masse, du betaler pr note, de er litt dyre men som regel bra arrangert, og kan velge mellom ulike vanskegrader og tonearter.

Anonymkode: 15f13...f69

• Liker 1
Skrevet

Husker jeg hadde noen piano bøker med pop sanger som het «Åtte Låter,» men vet ikke om de finnes lenger. Mitt lokale bibliotek hadde også bøker med noter den gangen, så det er kanskje en mulighet fremdeles. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 21.03):

Musicnotes.com har masse, du betaler pr note, de er litt dyre men som regel bra arrangert, og kan velge mellom ulike vanskegrader og tonearter.

Anonymkode: 15f13...f69

Pooh skrev (11 timer siden):

Husker jeg hadde noen piano bøker med pop sanger som het «Åtte Låter,» men vet ikke om de finnes lenger. Mitt lokale bibliotek hadde også bøker med noter den gangen, så det er kanskje en mulighet fremdeles. 

Tusen takk for tips begge to! Musicnotes hadde mye bedre utvalg enn sidene jeg har vært på før. Fint at man kan se første side, det er greit å få prøvespilt og se om notene er noe for meg før jeg betaler.

Biblioteket var også en god ide! Skal titte innom :)

Anonymkode: 5788e...720

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...