AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #1 Skrevet 28. november 2020 Når sluttet du med nattamming, og hva er ditt beste tips? Min er snart 7 mnd. Og spiser godt med fast føde, er det for tidlig? Jeg begynner på jobb snart og kommer ikke til å fungere med så lite søvn som jeg får nå. Anonymkode: 70faf...fc3
Kenelz Skrevet 28. november 2020 #2 Skrevet 28. november 2020 Finnes utrolig mange måter, men det som har funket best for meg er army style: kuttet nattamming på dagen. Var litt grining i begynnelsen, men gikk fort over her i huset. Anbefalt å nattamme så lenge som mulig, men kan stoppes fra 6 mnd alderen.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #3 Skrevet 28. november 2020 Første sluttet med nattamming av seg selv ved 4 mnd, sluttet med andre ved 10 mnd, men søvnen ble ikke noe bedre. Så vær forberedt på det også. Sluttet ved at far tok 3 netter. Anonymkode: acd16...683
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #4 Skrevet 29. november 2020 Jeg fikk det ikke til, måtte på jobb etter null søvn 🙈 Anonymkode: 59f2c...8e8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #5 Skrevet 29. november 2020 Kenelz skrev (9 timer siden): Finnes utrolig mange måter, men det som har funket best for meg er army style: kuttet nattamming på dagen. Var litt grining i begynnelsen, men gikk fort over her i huset. Anbefalt å nattamme så lenge som mulig, men kan stoppes fra 6 mnd alderen. Hæ? Hvem sier det? Anbefalt for hvem? TS Anonymkode: 70faf...fc3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #6 Skrevet 29. november 2020 Nattammer fortsatt tredjemann på snart 2 år og har vært i jobb lenge på dårlig søvn 🤣 har sluttet med nattamming mange ganger men begynt igjen når han har vært syk 🤣. Ville ikke stresset med ammeslutt om natten på en baby på 7 mnd fordi du er redd for lite søvn. Ikke gitt at du får noe mer søvn fordi han slutter å få melk på natten. Mine to første sluttet med nattamming ved 8-10 mnd alder men sov ikke natten gjennom før de var godt over 2 år. Anonymkode: cc6f3...b4e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #7 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nattammer fortsatt tredjemann på snart 2 år og har vært i jobb lenge på dårlig søvn 🤣 har sluttet med nattamming mange ganger men begynt igjen når han har vært syk 🤣. Ville ikke stresset med ammeslutt om natten på en baby på 7 mnd fordi du er redd for lite søvn. Ikke gitt at du får noe mer søvn fordi han slutter å få melk på natten. Mine to første sluttet med nattamming ved 8-10 mnd alder men sov ikke natten gjennom før de var godt over 2 år. Anonymkode: cc6f3...b4e Da kan jo far stå opp med babyen. Nå skal far ta over permisjonen, så jeg ser ikke hvorfor det skulle gå så hardt ut over min nattesøvn hvis vi kutter nattamming. ts Anonymkode: 70faf...fc3 1
Kenelz Skrevet 29. november 2020 #8 Skrevet 29. november 2020 51 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ? Hvem sier det? Anbefalt for hvem? TS Anonymkode: 70faf...fc3 https://www.plusstid.no/barn-og-oppvekst/spedbarn/slutte-a-nattamme
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #9 Skrevet 29. november 2020 Begynte å jobbe ved 7 1/2 mnd og vi sluttet da. Da hadde hun i ukene før pleid å våkne ca 1 gang og fikk pupp og sovnet fort igjen, så følte hun var klar for å droppe nattpuppen. Her tok pappaen jobben. Tok 3 dager. Første natt våken og gråt en del i ca 2 timer. Pappaen trøste og koste og ga smokk. 2.natten var hun våken 1 1/2 time men ingen gråt, 3.natten våknet hun litt, men sovnet fort igjen. Har jo hatt våkennetter siden det, men pappaen tok nettene i hele hans permisjon. Anonymkode: 1008e...d90
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #10 Skrevet 29. november 2020 Jeg skal og begynne på jobb om noen måneder, og far skal ikke ha permisjon. Så jeg planlegger å fortsette med nattammingen en stund til (ihvertfall om den lille er interessert). Min plan er bare å fortsatt la henne sove i bedside’n, så slipper jeg stå opp. Anonymkode: 792c1...480
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå