Gå til innhold

Leker skolejenter med dukker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter som begynner på skolen neste høst ønsker seg dukke og dukkeklær til jul. Men hvor lenge kommer hun til å ha glede av dette?

Hvor gamle er deres barn som fremdeles leker med dukker?

Anonymkode: ac3bd...d97

Skrevet

Jeg lekte med dukker til jeg var over 12 🙈

datteren min er 10 og leker fortsatt med barbie. At en 5-åring ønsker seg dukker er vel helt normalt?

Anonymkode: caa37...aa4

• Liker 9
Skrevet

Tror de fleste jenter leker med dukker til de er mellom 9 og 12 år et sted. Jeg lekte med dukker fram til jeg Var rundt 10.

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Jeg lekte med Barbie til jeg var ca 10 år. Men vanlige baby-dukker interesserte jeg meg aldri for. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Hun har antakeligvis 5-7 år igjen med dukkeleking.

Anonymkode: 7b269...d02

• Liker 6
Skrevet

Mine jenter lekte med dukker til de var 7 år ca. Til og med andre klasse. Etter det var det litt Barbie og sånn, så var det helt slutt ved 9-10 års alder.

• Liker 1
Skrevet

Altså hææ? Hun er hva, 5 år? Selvfølgelig er hun ikke for gammel for dukker! Ikke på mange år. 

Anonymkode: f6953...cef

• Liker 9
Skrevet

Jeg lekte med dukker til jeg var 13 år. Har forsatt ikke kasta eller gitt bort dukkene enda😛 18 nå.

• Liker 2
Skrevet

Mine har lekt med dukker til i 6-7 års alderen. Lego har de derimot holdt lenge på med. 

Anonymkode: caf0f...572

Skrevet

Hehe 🙂 Takk for svar alle sammen. Virker som jeg ikke trenger være redd for å kjøpe flere dukker til datteren min. 

Skrevet

Her leker både 2.klassingen og 4.klassingen med dukker.

Anonymkode: 48f42...54a

Skrevet

Min på snart 8 får dukker til jul, det sto øverst på ønskelista ☺️ Jeg var ikke vanskelig å be siden det er noen av de kjekkeste barndomsminnene mine. 

Anonymkode: b2f7c...8a7

• Liker 1
Skrevet

Jeg lekte masse med dukker, helt til jeg begynte på ungdomsskolen. Da følte jeg at jeg liksom var for gammel. Men bestevenninnen min og jeg fortsatte å leke med dukker og Barbie i skjul til vi var femten.

Anonymkode: f971f...ed0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Min på snart 8 får dukker til jul, det sto øverst på ønskelista ☺️ Jeg var ikke vanskelig å be siden det er noen av de kjekkeste barndomsminnene mine. 

Hvilken dukke gir du?

Skrevet

Mealtime mia tror jeg den heter, kjøpte på salg hos lekekassen. Min er veldig begeistret for interaktive leker, og ville vell helst ha hatt et nytt søsken 🙈

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Min datter som begynner på skolen neste høst ønsker seg dukke og dukkeklær til jul. Men hvor lenge kommer hun til å ha glede av dette?

Her stoppet jentene i 2 el 3 klasse.

Anonymkode: 14a94...db0

Skrevet

Her er de 10 og 8 og leker med dukker i timesvis hver dag, jevnt fordelt mellom Barbie, LOL-dukker og babydukker. Vogna med babydukker i er gjerne med når vi går tur, nå i vår var de til og med med på museum 😂 Ser ingen tegn til at dukkeleken dabber av her i huset, selv om jeg har observert at noen av den eldstes venninner ikke lenger har med egne dukker hit, selv om de gjerne bruker av det vi har :)

Anonymkode: 140bb...a66

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 20.25):

Enkelte barn leker kanskje med dukker eller bamser i løpet av ungdomsårene også. 

Men enkelte andre barn leker aldri med hverken dukker eller bamser, i det hele tatt. Verken som seks-åring eller som seksten-åring.               

Anonymkode: 1d201...8e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...