FrøkenMånestråle Skrevet 28. november 2020 #21 Del Skrevet 28. november 2020 Jeg kjøpte ny ipad til oss (guttungen) i 2016 betalte vel rett rundt 10000 den har vi ennå, synes det var billig jeg med tanke på hvor lenge den varer, funker like bra i dag som da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #22 Del Skrevet 28. november 2020 Blondie65 skrev (1 time siden): Men da får du si til han at denne typen trass ikke hjelper så med mindre han skriver opp noe annet på listen blir det sokker, sokker og atter sokker til jul for han. Trass? Hjelpes Anonymkode: ed303...087 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #23 Del Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg synes det er mye penger, men når jeg i senere tid ser hva han fikk igjen for det faglig og sosialt så er det en liten pris å betale. Anonymkode: a0730...d37 Jeg ser den, men det handler også om hva slags standard man setter for pris med tanke på de neste årene. En 9-åring er ikke engang tenåring.. Hvordan skal foreldrene kunne toppe det senere? Gutten blir nok ikke fornøyd neste jul om han "bare" får jakke/lego/spill, siden han garantert vil ha fjorårets 4000-kroners gave i bakhodet og forventninger deretter. En annen faktor er om familien har flere barn. Tenker du at storebror på 12 og lillesøster på 6 skal få noe i samme gata? Da er du plutselig oppe i 12 000 kr bare på julegaver til barna, det er hinsides i mine øyne. Jeg syns derfor det er lurt å ikke sette standarden for høyt mens de er små, så kan man heller slå til når de blir tennåringer, har spesialitert seg interessemessig og får dyrere ønsker/mer press om å passe inn. Anonymkode: bddb9...00b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #24 Del Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg vet mange barn vil ha det samme som venner, en del barn har en i-pad, det er ikke alltid det handler om kravstorhet men brennende ønske, man er bare barn en gang i livet og det går fort. Selv fikk jeg bare et barn og ser på det som en stor glede med å hjelpe økonomisk med alt jeg kan, det er faktisk en glede. Anonymkode: a0730...d37 Ser den, men ikke alle kan/ønsker å oppfylle et slikt ønske. Anonymkode: 7279d...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #25 Del Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trenger tips til gaver til gutt på ni år som bare spiller dagen lang. Bøker, spill og klær er kjedelig. Prisnivå ca 1000 kr. Anonymkode: 3e7f9...1d3 På tide å gjøre noe sammen med barnet sitt eller? Hvorfoe får han spille så mye? Gi han akebrett, ski, snowboard og badminton. Så kjøper dere det samme til dere selv og går ut i frisk luft! Makan. Anonymkode: 063c7...1cf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #26 Del Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ser den, men det handler også om hva slags standard man setter for pris med tanke på de neste årene. En 9-åring er ikke engang tenåring.. Hvordan skal foreldrene kunne toppe det senere? Gutten blir nok ikke fornøyd neste jul om han "bare" får jakke/lego/spill, siden han garantert vil ha fjorårets 4000-kroners gave i bakhodet og forventninger deretter. En annen faktor er om familien har flere barn. Tenker du at storebror på 12 og lillesøster på 6 skal få noe i samme gata? Da er du plutselig oppe i 12 000 kr bare på julegaver til barna, det er hinsides i mine øyne. Jeg syns derfor det er lurt å ikke sette standarden for høyt mens de er små, så kan man heller slå til når de blir tennåringer, har spesialitert seg interessemessig og får dyrere ønsker/mer press om å passe inn. Anonymkode: bddb9...00b Det er ikke alltid slik, min sønn er fornøyd med lite og har beskjedne ønsker, han har fått gaver over snittet i pris pga jeg har hatt en god jobb men likevel er han like takknemlig for lite, det er ikke alltid slik at en dyr gave setter standard. Flere barn krever mer økonomisk planlegging, men man får til det man vil. Jeg husker julens magi som barn og som forelder vil jeg strekke meg langt for og innfri ønsker den dagen i året, Anonymkode: a0730...d37 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #27 Del Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ser den, men ikke alle kan/ønsker å oppfylle et slikt ønske. Anonymkode: 7279d...522 Hvis de ikke ønsker å oppfylle barneønske til jul, neivel. Det sier litt om manglende forståelse for barns verden. Hvis det ikke er økonomi til det så forstår jeg det, men likevel hadde jeg fått det til ( kjøpt brukt ). Anonymkode: a0730...d37 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 28. november 2020 #28 Del Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det handler ikke altid om trass men oppriktige ønsker. Anonymkode: a0730...d37 Trassen handler om at han ikke vil oppi andre ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #29 Del Skrevet 28. november 2020 Blondie65 skrev (Akkurat nå): Trassen handler om at han ikke vil oppi andre ønsker. Nei, får så MYE ønsker 9 åringen seg en i pad til jul! og jeg forstår det så innmari godt. Anonymkode: a0730...d37 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 28. november 2020 #30 Del Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, får så MYE ønsker 9 åringen seg en i pad til jul! og jeg forstår det så innmari godt. Anonymkode: a0730...d37 Nettopp, så siden han ikke har tenkt å respektere at dette får han ikke, så nekter han å oppgi noe annet for å prøve å trasse gjennom viljen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #31 Del Skrevet 28. november 2020 Vi har ulike meninger, det respekterer jeg. Men man skal ikke undervurdere den faglige utviklingen man kan få, jobber med barn og ved hjelp av en i pad har jeg faktisk lært fremmedspråklige norsk, klar fordel i skolen og ekstra glede ved gjensyn og utsagn fra en 9-åring-"du lærte meg språk"🙂 Nei, en i-pad er gull verdt. Anonymkode: a0730...d37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #32 Del Skrevet 28. november 2020 Blondie65 skrev (Akkurat nå): Nettopp, så siden han ikke har tenkt å respektere at dette får han ikke, så nekter han å oppgi noe annet for å prøve å trasse gjennom viljen sin. Ja, men dette er et barn på 9 år, jeg kjenner godt voksne mennesker som har nøyaktig samme adferd. Her må man ta en prat utfra modenhet og alder, andre perspektiver på livet & gjerne la barnet erfare "skyggeside" på en aldersadekvat måte. Deretter kan man ta diskusjonen. Anonymkode: a0730...d37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#frøken Skrevet 28. november 2020 #33 Del Skrevet 28. november 2020 iPad er den mest idiotiske oppfinnelsen som finnes... har man en smarttelefon og en laptop, hva skal en iPad bidra med?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #34 Del Skrevet 28. november 2020 3D - puslespill? Anonymkode: 0fcd9...df3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #35 Del Skrevet 28. november 2020 Jeg ville satt meg ned med 9-åringen og sett på pris på ipad (ny vs brukt) og sagt at han får 1000kr til jul. Hvis dere har familie som vil gi gave, ville jeg bedt de gi en liten pengegave som går inn i 'ipad-potten'. Så måtte 9-åringen selv spart opp siste delen og valgt om han ville ha brukt eller spare lenger for å få ny. Da lærer han verdien av penger, dere slipper julegaver han ikke ønsker seg som tar opp plass og han får med tiden det han ønsker seg aller mest. Anonymkode: 2c068...6f1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #36 Del Skrevet 28. november 2020 #frøken skrev (14 minutter siden): iPad er den mest idiotiske oppfinnelsen som finnes... har man en smarttelefon og en laptop, hva skal en iPad bidra med?? Lære språk Lære mattematikk Lære historie Lydbøker Spille Ta bilder Filme Surfe Anonymkode: a0730...d37 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #37 Del Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville satt meg ned med 9-åringen og sett på pris på ipad (ny vs brukt) og sagt at han får 1000kr til jul. Hvis dere har familie som vil gi gave, ville jeg bedt de gi en liten pengegave som går inn i 'ipad-potten'. Så måtte 9-åringen selv spart opp siste delen og valgt om han ville ha brukt eller spare lenger for å få ny. Da lærer han verdien av penger, dere slipper julegaver han ikke ønsker seg som tar opp plass og han får med tiden det han ønsker seg aller mest. Anonymkode: 2c068...6f1 Anonymkode: a0730...d37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #38 Del Skrevet 28. november 2020 FrøkenMånestråle skrev (1 time siden): Jeg kjøpte ny ipad til oss (guttungen) i 2016 betalte vel rett rundt 10000 den har vi ennå, synes det var billig jeg med tanke på hvor lenge den varer, funker like bra i dag som da. iPad til 10 000 kroner?? Koster det så mye? Anonymkode: e54e3...665 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #39 Del Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): iPad til 10 000 kroner?? Koster det så mye? Anonymkode: e54e3...665 Det kan det sikkert gjøre, men det er helt unødvendig. Skal man kjøpe nytt er android like bra og mye billigere, vi har en fra samsung som er knall. Hvis det er viktig at det er apple så er finn.no en gullgruve. Hadde aldri vurdert å kjøpe splitter nye apple-produkter til et barn! Anonymkode: 522f5...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #40 Del Skrevet 28. november 2020 Han har både nettbrett, playstation og telefon fra før. Så at han vil ha Apple fordi det er kulere, er ikke noe vi kan ta oss råd til å prioritere. Jeg opplever ikke at han trasser, men at han ikke kommer på andre ønsker. Luksusproblem kan være. Han spiller fotball, og kan leke litt med Lego innimellom. Så det er litt feil å si at han spiller hele tiden. Men mye av tiden gjør han det. Anonymkode: 3e7f9...1d3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå