AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #41 Del Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det kan det sikkert gjøre, men det er helt unødvendig. Skal man kjøpe nytt er android like bra og mye billigere, vi har en fra samsung som er knall. Hvis det er viktig at det er apple så er finn.no en gullgruve. Hadde aldri vurdert å kjøpe splitter nye apple-produkter til et barn! Anonymkode: 522f5...021 Jeg har vurdert det en gang for noen år siden og det var gull verdt, karakterene ble meget gode&engelsken særdeles GOD. Anonymkode: a0730...d37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 28. november 2020 #42 Del Skrevet 28. november 2020 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): iPad til 10 000 kroner?? Koster det så mye? Anonymkode: e54e3...665 Måtte ha en med mye plass. Finnes billigere altså, men skal du ha en ny og med mye plass så må du betale for det. Endret 28. november 2020 av FrøkenMånestråle La til noe... :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupperulla Skrevet 28. november 2020 #43 Del Skrevet 28. november 2020 FrøkenMånestråle skrev (1 time siden): Måtte ha en med mye plass. Finnes billigere altså, men skal du ha en ny og med mye plass så må du betale for det. De nyeste mex mye plass koster 17000😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 28. november 2020 #44 Del Skrevet 28. november 2020 Pupperulla skrev (3 minutter siden): De nyeste mex mye plass koster 17000😅 Godt vi kjøpte i 2016 da 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 28. november 2020 #45 Del Skrevet 28. november 2020 Min på 9 ønsker seg: Penger (sparer til pc), gitar, trådløst headset til å høre på musikk, minecraft-lego, mario-lego, pokemonkort, turbukse, lommelykt, ledlampe til rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #46 Del Skrevet 28. november 2020 1000kr, så kan han spare opp resten selv Anonymkode: 6ec6b...35d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 29. november 2020 #47 Del Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk, det synes ikke jeg heller. Han er fullt klar over det. Veldig skuffet, og har ingen andre gaveønsker. Anonymkode: 3e7f9...1d3 Jeg synes drone eller lignende er et godt tips. Det er kjempestas for gutta her hjemme, og da kommer de seg ut litt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #48 Del Skrevet 29. november 2020 #frøken skrev (9 timer siden): iPad er den mest idiotiske oppfinnelsen som finnes... har man en smarttelefon og en laptop, hva skal en iPad bidra med?? Jeg ønsker meg en iPad (eller tegnebrett) selv, til ProCreate. Har både iPhone og laptop, men det blir noe annet. Har også barn som elsker å tegne og som har talent. Anonymkode: 16dad...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 29. november 2020 #49 Del Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ønsker meg en iPad (eller tegnebrett) selv, til ProCreate. Har både iPhone og laptop, men det blir noe annet. Har også barn som elsker å tegne og som har talent. Anonymkode: 16dad...333 Ja, jeg bruker også iPad masse, f.eks hvis man skal lese større dokumenter og rapporter. Mannen bruker eget flyprogram på iPad. Veldig nyttig for voksne også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #50 Del Skrevet 29. november 2020 Må da være flust av brukte iPads å få kjøpt? Mange jeg kjenner bytter dette (og telefon) ofte. Ellers ville jeg gitt han penger, slik at han kan spare selv. Da lærer han i samme slengen at penger krever en innsats, og tålmodighet. Uansett enige i at dette er en positiv gave. Det er mye læring her, om han får riktig veiledning. Og den varer ofte lengre enn en enklere gave. Anonymkode: b4568...52f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #51 Del Skrevet 29. november 2020 Det at gutten alt har nettbrett, men vil ha et fra Apple, hadde vært veldig relevant i formasjon i hovedinnlegget. Anonymkode: 6f457...b95 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #52 Del Skrevet 29. november 2020 Kjøpt et billig nettbrett, det er en grei mellomting. Du får nettbrett til tusenlappen. Anonymkode: 5eece...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #53 Del Skrevet 29. november 2020 Hvorfor i alle dager skal han ha iPad? Han har jo nettbrett allerede? Anonymkode: 9c6bd...97d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 29. november 2020 #54 Del Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg ville satt meg ned med 9-åringen og sett på pris på ipad (ny vs brukt) og sagt at han får 1000kr til jul. Hvis dere har familie som vil gi gave, ville jeg bedt de gi en liten pengegave som går inn i 'ipad-potten'. Så måtte 9-åringen selv spart opp siste delen og valgt om han ville ha brukt eller spare lenger for å få ny. Da lærer han verdien av penger, dere slipper julegaver han ikke ønsker seg som tar opp plass og han får med tiden det han ønsker seg aller mest. Anonymkode: 2c068...6f1 Støtter denne så lenge det er pris som gjør at dere ikke vil kjøpe. Diskuter sammen med 9-åringen hvordan dere skal få nok penger til å kjøpe ipad - bra å kunne samle opp gjennom gaver fra andre. Kanskje hen kan gjøre enkle oppgaver i hjemmet for å tjente litt penger ? Dere bør jo lage en plan som kan realiseres i løpet av forh. kort tid - tenker måneder. Viktig at dere også legger inn i planen/avtalen at ipaden skal brukes til andre ting enn bare spill også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#frøken Skrevet 30. november 2020 #55 Del Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 22.29): Lære språk Lære mattematikk Lære historie Lydbøker Spille Ta bilder Filme Surfe Anonymkode: a0730...d37 For det kan man ikke gjøre med en lap-top og en smartelefon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #56 Del Skrevet 2. desember 2020 Hva med ett par gode bøker? Anonymkode: bcedc...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #57 Del Skrevet 2. desember 2020 Jeg hadde heller brukt 1500 på en brukt iPad enn 1000 kr på ting han ikke ønsker seg. Anonymkode: 25565...6d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #58 Del Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 21.49): Jeg ser den, men det handler også om hva slags standard man setter for pris med tanke på de neste årene. En 9-åring er ikke engang tenåring.. Hvordan skal foreldrene kunne toppe det senere? Gutten blir nok ikke fornøyd neste jul om han "bare" får jakke/lego/spill, siden han garantert vil ha fjorårets 4000-kroners gave i bakhodet og forventninger deretter. En annen faktor er om familien har flere barn. Tenker du at storebror på 12 og lillesøster på 6 skal få noe i samme gata? Da er du plutselig oppe i 12 000 kr bare på julegaver til barna, det er hinsides i mine øyne. Jeg syns derfor det er lurt å ikke sette standarden for høyt mens de er små, så kan man heller slå til når de blir tennåringer, har spesialitert seg interessemessig og får dyrere ønsker/mer press om å passe inn. Anonymkode: bddb9...00b Min erfaring er at 9-åringen ikke aner noe om prisnivået på en i-pad, om det er dyrere eller billigere enn lego eller skøyter (som vår ønsker seg). De vil bare ha den bruksgjenstanden, for å bruke den. Ikke fordi den er dyr/billig. Anonymkode: b9112...2e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. desember 2020 #59 Del Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 19.10): Trenger tips til gaver til gutt på ni år som bare spiller dagen lang. Bøker, spill og klær er kjedelig. Prisnivå ca 1000 kr. Anonymkode: 3e7f9...1d3 Kjøp en billigere pad som ikke er i... Android sine er likeså bra og fins mer varierte og billigere varianter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #60 Del Skrevet 2. desember 2020 Hvorfor ikke iPad? Mine fikk da de var 3 år 😅 det er gøy, underholdende og lærerikt. Anonymkode: c7f41...e5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå