Gå til innhold

Julegavetips til niåring som vil ha iPad, noe han ikke får

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger tips til gaver til gutt på ni år som bare spiller dagen lang. Bøker, spill og klær er kjedelig. Prisnivå ca 1000 kr. 

Anonymkode: 3e7f9...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra. Et barn på ni trenger ikke ipad, men jeg håper du forklarer hvorfor det er uaktuelt, alik at han ikke går med høye forventninger og blir skuffet. Ellers har jeg dessverre ikke noe forslag å komme med.

Anonymkode: 7279d...522

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingenting annet han ønsker seg? Han må skrive en ønskeliste, så velger dere det som er innenfor 1000 kr. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er bra. Et barn på ni trenger ikke ipad, men jeg håper du forklarer hvorfor det er uaktuelt, alik at han ikke går med høye forventninger og blir skuffet. Ellers har jeg dessverre ikke noe forslag å komme med.

Takk, det synes ikke jeg heller. Han er fullt klar over det. Veldig skuffet, og har ingen andre gaveønsker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk, det synes ikke jeg heller. Han er fullt klar over det. Veldig skuffet, og har ingen andre gaveønsker. 

Men da får du si til han at denne typen trass ikke hjelper så med mindre han skriver opp noe annet på listen blir det sokker, sokker og atter sokker til jul for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulleskøyter, skateboard, sparkesykkel, snowboard eller slalåmski?  Finner sikkert noe bra på FINN til 1000,-

Sesongkort på en eller annen ting han liker?

Fotballtur til England når corona er borte? Eller tusenfryd, badeland, legoland osv

Nerfgun++

Bordtennis, Lego, fotballspill, boksepute+hansker, koke/bake-bok, jaktklær, sjongleringsballer, sjakk, modellfly, avansert puslespill, spillet Risk, fotball/basketball/volleyball, frisbee-golf sett, frisbee ultimate, diablo (kanskje du kan få han "hektet" på noe annet enn spilling)

"Nytt rom" (nye gardiner, sengetøy og et strøk maling) 

Klatresko og sele 

Turnringer, pull-up-bar, treningsvekter 

Årsabonnement på et blad han liker? Et gamingblad? Eller Aftenposten junior😜

Radiostyrt bil/helikopter. Drone? Kamera?

Eller 1000 kr i sparepenger?😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gi en 9-åring som ønsker seg en ipad det til jul? Mitt barn fikk i pad i den alderen, fikk også inngravert navnet sitt på den, han husker det ennå og oser av takknemlighet og det 10 år etter.

Han lærte seg å skrive engelsk, hele norgeskartet&mer historie takket være i-paden, det bidro faktisk til høyere karakterer i ulike fag og videre interesse for fotografi og filming.

Anonymkode: a0730...d37

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (37 minutter siden):

Men da får du si til han at denne typen trass ikke hjelper så med mindre han skriver opp noe annet på listen blir det sokker, sokker og atter sokker til jul for han.

Det handler ikke altid om trass men oppriktige ønsker.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke gi en 9-åring som ønsker seg en ipad det til jul? Mitt barn fikk i pad i den alderen, fikk også inngravert navnet sitt på den, han husker det ennå og oser av takknemlighet og det 10 år etter.

Han lærte seg å skrive engelsk, hele norgeskartet&mer historie takket være i-paden, det bidro faktisk til høyere karakterer i ulike fag og videre interesse for fotografi og filming.

Ikke alle kan/vil gi så dyre gaver. Syns faktisk det er givers rett å bestemme hva man vil gi.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det handler ikke altid om trass men oppriktige ønsker.

Men man kan ikke få det man ønsker seg, hvis det ikke er lommebok til det. Og om det så var, er det vanvittig kravstort å forvente så dyre gaver.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke alle kan/vil gi så dyre gaver. Syns faktisk det er givers rett å bestemme hva man vil gi.

Men man kan ikke få det man ønsker seg, hvis det ikke er lommebok til det. Og om det så var, er det vanvittig kravstort å forvente så dyre gaver.

I pad kan kjøpes brukt på Finn.no, en helt ny (apple) kan en få for 4000,- jeg synes ikke det er så dyrt, man kan spare i 11 måneder.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I pad kan kjøpes brukt på Finn.no, en helt ny (apple) kan en få for 4000,- jeg synes ikke det er så dyrt, man kan spare i 11 måneder.

Så du syns 4000 kr ikke er mye å gi en 9åring i julegave?😅

Anonymkode: bddb9...00b

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i dette. Veldig typisk foreldre som ikke gidder å sette seg inn i forskjellen på "spill" og "spill". Alt som foregår på en skjerm er dårlig og farlig 😜

Når det er sagt så heter det jo julegaveønsker, ikke julegavekrav. En aldersriktig lydbok, julesnop han liker, utstyr til spillkonsollen han allerede har, eller noe vinterutstyr (skøyter, vintersko, ski...). Syntes også klær var dødskjedelig å få da jeg var på den alderen, og hvis han ikke liker å lese så får han vel ikke mer leseglede av å få en haug med bøker under juletreet når han ønsker seg ipad. 

Anonymkode: 522f5...021

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet mange barn vil ha det samme som venner, en del barn har en i-pad, det er ikke alltid det handler om kravstorhet men brennende ønske, man er bare barn en gang i livet og det går fort. Selv fikk jeg bare et barn og ser på det som en stor glede med å hjelpe økonomisk med alt jeg kan, det er faktisk en glede.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kjøpe en brukt ipad? Det har vi brukt å gjort til våre barn. På finn får du til om med noen med original eske. En annen måte vi har gjort det på  er at vi har sagt vi kan betale halve. På den måten lærer barna å spare penger og å bidra med husarbeid etc. 

Ipad er en dyr førstegangsinvestering ja, men! Spill koster ikke noe, de kan se film etc. og man kan laste ned lærings/skole apper. Om man sammenligner med f.eks spillkonsoller blir det langt dyrere, da spill gjerne koster 3-600,-

Anonymkode: fbfd5...35c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du syns 4000 kr ikke er mye å gi en 9åring i julegave?😅

Anonymkode: bddb9...00b

Jeg synes det er mye penger, men når jeg i senere tid ser hva han fikk igjen for det faglig og sosialt så er det en liten pris å betale.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry Potter-lego eller avansert lego, gjerne med 16års aldersgrense! Ikke alle er vanskelige, men de har mange biter da.

Anonymkode: 37679...448

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...