Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alternativ:

- iPad 2020-modell

- Macbook Air 2020-modell i3 MOT at jeg får hennes gamle (slik jeg evt kan selge og få noe igjen - dyrt produkt ...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn generelt synes jeg ikke en gave skal ha følge med krav om noe annet. 

• Liker 18
Skrevet

Du gir da ikke en gave med krav! Ærlig talt 🤯

Anonymkode: a57ba...a3a

• Liker 7
Skrevet

Hva sier hun selv da? Trenger hun en I-pad, eller trenger hun en mac? 

Anonymkode: f6993...053

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva sier hun selv da? Trenger hun en I-pad, eller trenger hun en mac? 

Anonymkode: f6993...053

Hennes gamle Mac er 2015-modell, den funker, men vet ikke hvor lenge den varer. Så behovet for ny Mac er ikke veldig stort akkurat nå, men ved ny Mac ville hun jo hatt i flere nye år fremover (midt i studietiden...).

iPad kunne hun tenkt seg for streamingen (hun ser en del på serier), og så heller bare gjøre skole på Macen. Forlenger levetiden?

Kan ikke spørre henne direkte heller for jeg vil det skal være overraskelse :)

Skrevet

Men om du skal overraske henne, kan du jo ikke kreve å få hennes for å selge. Det er bare hun som kan bestemme dette. Jeg hadde synes det var utrolig merkelig om kjæresten min ga meg en gave og samtidig krevde å få noe av det jeg eier tilbake, uten at det var snakket om på forhånd.

Anonymkode: d8658...b7a

• Liker 2
Skrevet

Du gir ikke en gave og forventer å få noe igjen. Kun ut fra det du skriver her er Macbooken uaktuell.

Anonymkode: 58c3c...e78

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring er at Mac varer og varer, jeg har hatt 3 mac-er i løpet av de siste 23 årene. Så gjennomsnittet er litt over 7 år. Så det kan jo godt hende at hennes macbook har noen år igjen. 

Den siste Macbook Pro har jeg hatt i nesten 11 år, det er en fin maskin som  går fortsatt, men begynner å bli veldig treg og for lengst utdatert mtp oppdateringer, så den skal pensjoneres nå.  

Jeg er forresten enig med de andre at det passer ikke å be om å få hennes gamle mac, da tror jeg det er bedre å gi henne en bestemt sum og si at den er øremerket en ipad eller en ny mac. Da kan hun selv velge hva hun vil ha og hvor mye hun vil legge imellom. 

Anonymkode: f3bbc...f2f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Min erfaring er at Mac varer og varer, jeg har hatt 3 mac-er i løpet av de siste 23 årene. Så gjennomsnittet er litt over 7 år. Så det kan jo godt hende at hennes macbook har noen år igjen. 

Den siste Macbook Pro har jeg hatt i nesten 11 år, det er en fin maskin som  går fortsatt, men begynner å bli veldig treg og for lengst utdatert mtp oppdateringer, så den skal pensjoneres nå.  

Jeg er forresten enig med de andre at det passer ikke å be om å få hennes gamle mac, da tror jeg det er bedre å gi henne en bestemt sum og si at den er øremerket en ipad eller en ny mac. Da kan hun selv velge hva hun vil ha og hvor mye hun vil legge imellom. 

Godt poeng!

eller at jeg kjøper iPad, og gir henne mulighet til å returnere den? Evt da mot en Mac.

forseglet vare gir penger tilbake :)

• Liker 1
Skrevet
19 hours ago, Arba said:

- Macbook Air 2020-modell i3 MOT at jeg får hennes gamle (slik jeg evt kan selge og få noe igjen - dyrt produkt ...)

Har nettopp kommet ny air-modell(M1-chip) som øker batteritiden med 50 prosent fra forrige modell.  Så tror ikke jeg ville kjøpt en 2020-modell med intel-prosessor. Husk at om du skal videreselge maskinen om noen år så kommer det til å bli mye vanskeligere å videreselge en intel-mac enn en mac med de nye proessorene. Så selv om de nye macbookene koster mer så er det ikke sikkert det blir så mer om man tenker på vidersalgsverdien. 

Men ikke kjøp Macbook til kjæresten din. Det blir bare knot å kreve at du skal få hennes gamle. I tillegg kan det jo være at kjæresten din er fornøyd med hennes gamle macbook.  Så kan hun heller ønske kjøpe ny macbook når den gamle blir utslitt og da kan hun kjøpe en med de nye prosessorene. 

Anonymkode: d1f76...743

• Liker 1
Skrevet
Arba skrev (12 minutter siden):

Godt poeng!

eller at jeg kjøper iPad, og gir henne mulighet til å returnere den? Evt da mot en Mac.

forseglet vare gir penger tilbake :)

Ja, det høres lurt ut! Lykke til :)  Jeg selv fikk penger til jul av min mann (øremerket mac), så la jeg selv til litt. Er kjempe happy 😊

Skrevet

Hva hvis jeg ikke krever macbooken hennes?

Hva blir best gave? Hun har en mac som fungerer, men den er som sagt fra tidlig 2015

Skrevet

Hvorfor ikke snakke litt diskret med henne om macen? Regner med at hun hadde sagt noe selv så du hadde hørt, om hun mente den var treig, på tide å kjøpe ny osv. Prøv å finn ut hva hun ønsker seg. Jeg hadde feks tenkt å kjøpe ny iPad til datteren min til jul. Satt sammen med henne i sofaen og tittet på mobilen, og kom over reklame på ny iPad. Så sa jeg «denne kunne jeg kanskje tenkt meg» og viste henne. Da mente hun på at jeg fint klarer meg med telefonen, for det gjør hun og forstår ikke vitsen med nettbrett. Hun velger selv å streame fra telefonen. Så greit å vite om det er noe hun faktisk ønsker seg.

Anonymkode: 7de51...7f1

• Liker 1
Skrevet

Jeg var nettopp på Elkjøp. De delte ut gratis gaver til alle. Jeg fikk en ny Iphone helt gratis mot at de fikk 10 tusen kroner av meg. Elkjøp er i mitt hjerte fra nå av.

Anonymkode: 1ccd5...ff5

• Liker 3
Skrevet
Arba skrev (7 timer siden):

Hva hvis jeg ikke krever macbooken hennes?

Hva blir best gave? Hun har en mac som fungerer, men den er som sagt fra tidlig 2015

Macbook er en bedre gave vil jeg si. Kommer an på hva hun har behov for, men de fleste unge har vel behov for en laptop? 

Anonymkode: 0e143...429

Skrevet
Arba skrev (På 29.11.2020 den 13.17):

Hennes gamle Mac er 2015-modell, den funker, men vet ikke hvor lenge den varer. Så behovet for ny Mac er ikke veldig stort akkurat nå, men ved ny Mac ville hun jo hatt i flere nye år fremover (midt i studietiden...).

Min Mac er fra 2012 og går som ei klokke enda  så dyre ting er beregnet å vare lenger enn 5 år hvis man tar godt bare på det. 

Anonymkode: e2c6f...904

• Liker 1
Skrevet

Gavekort.

Anonymkode: 65da2...980

Skrevet

Kjøpte macbook, men med åpent kjøp.

kom på at vi har innbo, så den dagen maskinen hennes tar kveld, har vi vel forsikring😑

Skrevet

Jeg blir imponert om du får forsikringen til å dekke en 5-6 år gammel PC som tar kveld.

Anonymkode: 6a0dd...96e

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg blir imponert om du får forsikringen til å dekke en 5-6 år gammel PC som tar kveld.

Anonymkode: 6a0dd...96e

Kanskje mer ved uflaksskade - miste i bakken/søle over den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...