Gå til innhold

Nye T-We er jo noe dritt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var jo så enkelt og greit å bruke, og de har nå oppgradert eller skal vi si nedgradert til et system som ikke henger på greip. Fra å bruke menyen deres nærmest daglig unngår jeg nå menysystemet så langt det går, for det er jo bare et salig virrvarr der inne. 

Som om ikke det er nok må jeg nå trykke passord for å få tilgang omtrent hver gang jeg skifter kanal, og dekoder begynt å gå i dvalemodus etter jeg har latt fjernkontrollen ligge i fred i ti minutter. Jeg forstår at dekoderen skrur seg av etter at TVen har stått på i haugevis av timer, men å sette på skjermsparer etter ti minutter sånn at man må stresse med å trykke på volumtast hele tiden for at ikke dvalemodus blir skrudd på blir for drøyt. 

Horribelt at man skal betale så mye for dette tullet her, kan ikke skjønne annet enn at de må drukne i kundeklager for tiden?? De mister hvertfall meg som kunde nå. 

Anonymkode: 3a6de...0e8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Menyen og brukersnittet er så dårlig. Tungvint og tregt. 

Anonymkode: dc23c...3fe

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var jo så enkelt og greit å bruke, og de har nå oppgradert eller skal vi si nedgradert til et system som ikke henger på greip. Fra å bruke menyen deres nærmest daglig unngår jeg nå menysystemet så langt det går, for det er jo bare et salig virrvarr der inne. 

Som om ikke det er nok må jeg nå trykke passord for å få tilgang omtrent hver gang jeg skifter kanal, og dekoder begynt å gå i dvalemodus etter jeg har latt fjernkontrollen ligge i fred i ti minutter. Jeg forstår at dekoderen skrur seg av etter at TVen har stått på i haugevis av timer, men å sette på skjermsparer etter ti minutter sånn at man må stresse med å trykke på volumtast hele tiden for at ikke dvalemodus blir skrudd på blir for drøyt. 

Horribelt at man skal betale så mye for dette tullet her, kan ikke skjønne annet enn at de må drukne i kundeklager for tiden?? De mister hvertfall meg som kunde nå. 

Du kan hindre dvalemodus ved å gjøre valg i innstillinger i menyen! :)  

Anonymkode: b0db6...e9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig i at det har blitt dårligere. 

Skrevet

Ta en titt på Facebook_siden til Telenor.... Folk har vært misfornøyde i månedsvis.... Litt underholdende å lese kommentarene egentlig. Rart de ikke svarer ordentlig.... 

Anonymkode: bb82d...7fe

Skrevet

Foreldrene mine har T-We og har nesten ikke kunnet se på TV på over to måneder. Pappa er døv og mamma har nedsatt hørsel, så de er begge helt avhengig av teksting. Før kunne de se alle NRKs programmer for de blir tekstet, også direktesendte programmer blir tekstet. Men Telenor klarte på et eller annet vis å fjerne tekstingen da de oppdaterte T-We, og så klarer de ikke å fikse problemet. Og i tillegg har de null ydmykhet eller forståelse for at det er et problem for to eldre at de ikke får sett Dagsrevyen på over to måneder. Jeg har ringt og klaget så mange ganger, men de sier bare at de skal fikse det og at vi må være tålmodige. Jeg synes det er diskriminering at de tar dette problemet så lite på alvor. 

Anonymkode: 68c1c...201

• Liker 5
  • 3 uker senere...
Skrevet

Noen som vet noe om Telenor i det hele tatt jobber med å fikse opp i problemene?

De har hvertfall ikke fikset dette med teksting for hørselshemmede, så mine foreldre er veldig spente på om de vil rekke å fikse det nå før jul. De har lyst til å se på Kvelden før kvelden på NRK slik de alltid pleier, men uten tekstingen vil det gi dem lite å bare se på bildene. Jeg har ikke lenger tall på hvor mange ganger jeg har klaget til Telenor over dette, men tror faktisk at jeg har ringt dem mer enn jeg har ringt noen andre de siste månedene. Men masing hjelper tydeligvis ikke, for ingenting skjer ...

Skrevet

Bare vær glad dere har t-we og ikke duste-telia.

Vi hadde t-we fra Telenor før, men så flyttet vi til et område som bare leverer tv fra Telia - og det greiene der er så tragisk dårlig. 

Anonymkode: 08c76...588

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Noen som vet noe om Telenor i det hele tatt jobber med å fikse opp i problemene?

De har hvertfall ikke fikset dette med teksting for hørselshemmede, så mine foreldre er veldig spente på om de vil rekke å fikse det nå før jul. De har lyst til å se på Kvelden før kvelden på NRK slik de alltid pleier, men uten tekstingen vil det gi dem lite å bare se på bildene. Jeg har ikke lenger tall på hvor mange ganger jeg har klaget til Telenor over dette, men tror faktisk at jeg har ringt dem mer enn jeg har ringt noen andre de siste månedene. Men masing hjelper tydeligvis ikke, for ingenting skjer ...

Jeg har teksting stående på hele tiden på Nrk. Ingen problemer der lenger.

Men dekoderen responderer utrolig treigt. Å bla, enten det er mellom kanaler eller i tekst-TV går forferdelig sakte. 

• Liker 1
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her. Jeg aner ikke, men håper de gjør noe snart. Mine problemer med t-we blekner hvertfall når jeg leser det du skriver om foreldrene dine som ikke har fått sett nyheter på lenge 😔 håper det blir en ordning for dere, og at de får sett Kvelden før kvelden og annet julekos ❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bare vær glad dere har t-we og ikke duste-telia.

Vi hadde t-we fra Telenor før, men så flyttet vi til et område som bare leverer tv fra Telia - og det greiene der er så tragisk dårlig. 

Anonymkode: 08c76...588

Er så enig! Hater Telia!

Vi hadde Altibox før og jeg var veldig fornøyd, så skulle mannen spare penger og tok i mot tilbudet til Telia. Vel det ble ikke tatt godt i mot av meg. Makan til dritt!

Anonymkode: a26f1...7cc

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe problemer med nye T-We

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd flere ganger at det er krøll med opptaksfunksjonen til nye T-We. Veldig irriterende. "Teknisk feil" osv., og så er det ikke tatt opp. I tillegg er dekoderen veldig treg, og menyene er lite brukervennlige. 

Savner Canal Digital. Til og med Altibox, som jeg hatet da jeg måtte ha det, var mye bedre enn dette opplegget.

Anonymkode: 3dccb...19e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ble litt skuffet over t-we selv. Jeg satte opptak av en serie jeg skulle følge. Boksen tok opp en episode, så sa den seg fornøyd. Nytter jo ikke når jeg må gå inn å ta opp hver enkelt episode, da er jeg like langt. 

Anonymkode: cd5f3...8eb

AnonymBruker
Skrevet

Har vært masse tull med det hos foreldrene mine i jula og.

Men ærlig talt, skjønner ikke at folk fortsatt gidder dekodere og lineær-TV. En Chromecast koster 400 kroner, og det må da være mer enn nok å se på på strømmetjenestene. NRK funker veldig bra på den måten.

Anonymkode: c19f9...119

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har vært masse tull med det hos foreldrene mine i jula og.

Men ærlig talt, skjønner ikke at folk fortsatt gidder dekodere og lineær-TV. En Chromecast koster 400 kroner, og det må da være mer enn nok å se på på strømmetjenestene. NRK funker veldig bra på den måten.

Anonymkode: c19f9...119

Mange av oss har det gjennom kollektive avtaler.

Anonymkode: 71a31...dbc

• Liker 1
Skrevet

Kast dritten og kjøp AppleTV eller til nød chromecast.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer også på brukervennligheten, den var virkelig mye bedre før. Skikkelig rotete og uoversiktlig. Det var grusomt i begynnelsen, nå etter flere måneder er det bare ille. Merkelig at de klarer å gjøre ting dårligere enn det var. Noen opptaksfunksjoner er bedre, det skal de ha.

Anonymkode: 05c6a...170

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...