Gå til innhold

Psoriasis og behandlingsreise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen her som har vært på behandlingsreise til Gran Canaria i regi av Norge?

Hvordan er det å være på tur med en gruppe? Hva er snitt alderen på deltakerne? Jeg er selv 28 år gammel, så er fortsatt et barn i mine egne øyne. Jeg ser og ut som jeg er 21 år gammel, så det hjelper ikke helt på med å se voksen ut. Tar i mot all informasjon, tenkte å søke når søknadsprosessen åpner i februar.

Jeg sliter med psoriasis, jeg har vært heldig og bare hatt et stort utbrudd tidligere for mange år siden, og etter det bare fått en flekk her og der. Men i år har jeg fått utbrudd igjen som er skikkelig ille og alt av kremer fungerer ikke (fått på resept selvfølgelig). Det klør og det gjør vondt, noen av flekkene er og 3-4cm store nå... ikke akkurat flatterende. Har og fått flere flekker i ansiktet nå. 

Tusen takk på forhånd!

Anonymkode: bd2aa...408

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært med på en slik reise, men har reist til en plass på Gran Canaria (flere ganger) hvor jeg møter mennesker med psoriasis som er på behandlingsreise. De bor på et ganske fint hotell, men de jeg har sett ser ut som om de er i 40-50 års alderen. 

Anonymkode: 1487a...2ca

Skrevet

Har du prøvd lysbehandling da? 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Lurer på om det er noen her som har vært på behandlingsreise til Gran Canaria i regi av Norge?

Hvordan er det å være på tur med en gruppe? Hva er snitt alderen på deltakerne? Jeg er selv 28 år gammel, så er fortsatt et barn i mine egne øyne. Jeg ser og ut som jeg er 21 år gammel, så det hjelper ikke helt på med å se voksen ut. Tar i mot all informasjon, tenkte å søke når søknadsprosessen åpner i februar.

Jeg sliter med psoriasis, jeg har vært heldig og bare hatt et stort utbrudd tidligere for mange år siden, og etter det bare fått en flekk her og der. Men i år har jeg fått utbrudd igjen som er skikkelig ille og alt av kremer fungerer ikke (fått på resept selvfølgelig). Det klør og det gjør vondt, noen av flekkene er og 3-4cm store nå... ikke akkurat flatterende. Har og fått flere flekker i ansiktet nå. 

Tusen takk på forhånd!

det går desverre ikke og bli helt kvitt psoriasis..

Anonymkode: 02c86...61b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan bli kvitt alt av eksem og utslett ved hjelp av Metotrexat. Men bivirkningene er jo ofte tøffe for mange. 

Skrevet
Just now, Hannah80 said:

Kan bli kvitt alt av eksem og utslett ved hjelp av Metotrexat. Men bivirkningene er jo ofte tøffe for mange. 

det er forsket på at det kan behandles men jeg har lest tidligere at selve psoriasis ikke går Ann og bli kvitt helt, og uansett hvor mye behandling en tar kan det komme tilbake. det er ingen garantier for at det forsvinner helt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

det er forsket på at det kan behandles men jeg har lest tidligere at selve psoriasis ikke går Ann og bli kvitt helt, og uansett hvor mye behandling en tar kan det komme tilbake. det er ingen garantier for at det forsvinner helt.

Nei, nei. Det er helt rett:) Selve sykdommen blir man ikke kvitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 18.33):

Vet at det ikke går å bli kvitt sykdommen, men det finnes jo perioder der man ikke har noen symptomer eller utslett. Jeg har vært heldig tidligere og hatt ingen eller mindre utslett. Nå er jeg inni min verste periode så langt i livet, har vell hatt dette i snart 20 år nå. 

ts

Skrevet
Hannah80 skrev (På 28.11.2020 den 18.29):

Har du prøvd lysbehandling da? 

Nei, jeg har ikke prøvd lysbehandling før, men det er neste steg i behandlingen denne gangen. 
Det kommer ikke til å skje før etter nyttår. 

ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 18.24):

Jeg har ikke vært med på en slik reise, men har reist til en plass på Gran Canaria (flere ganger) hvor jeg møter mennesker med psoriasis som er på behandlingsreise. De bor på et ganske fint hotell, men de jeg har sett ser ut som om de er i 40-50 års alderen. 

Anonymkode: 1487a...2ca

Takk for svar, ja det var egentlig det jeg tenkte meg. Hadde jo selvfølgelig vært mye hyggeligere med mennesker rundt min egen alder siden det tross alt er en tur på 3-4 uker. Men nå er det ikke det som er fokuset heller, men greit å vite hva man kan forvente! 

ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...