AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #1 Skrevet 28. november 2020 Det står alle oppskrifter at man skal bruke eggehvite, bland/elt inn eggehviter Betyr dette at egghvitene ikke skal vispes først? Anonymkode: 4f1b2...7c3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #2 Skrevet 28. november 2020 Ja. De skal ikke vispes først. Anonymkode: 604f4...78d
mercury_ Skrevet 28. november 2020 #3 Skrevet 28. november 2020 Det spiller ingen rolle. Du kan godt vispe de litt med en gaffel først, men det har ikke noe å si. Hvis du mener om man skal stivpiske eggehvitene først, så nei. Da får du mye luft i kransekakemassen og da kan de sprekke ved steking.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #4 Skrevet 28. november 2020 Takk for svar! Lurte på en ting til vedr kransekakestengene, jeg har en slik manuel kvern, men den har 2 metallspoler, en som vil gi helt fint mandelmel, og en annen litt grovere type spole. Skal mandlene være helt fint kvernet, eller noe grovere? Anonymkode: 4f1b2...7c3
skrue Skrevet 28. november 2020 #5 Skrevet 28. november 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Lurte på en ting til vedr kransekakestengene, jeg har en slik manuel kvern, men den har 2 metallspoler, en som vil gi helt fint mandelmel, og en annen litt grovere type spole. Skal mandlene være helt fint kvernet, eller noe grovere? Anonymkode: 4f1b2...7c3 Det bestemmer du selv. Jeg foretrekker en noe grovere marsipan enn vanlig for kransekake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå