Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 8 uker, han er så innmari stiv i kroppen når vi løfter han opp, nesten så kroppen går i en svak bue bakover. Er det noe vi burde sjekket hos en fysioterapeut? Jeg hadde keisersnitt, så ingen tøff fødsel som kan være årsaken hvertfall, men de kan kanskje være stive fordet. 

Anonymkode: 08049...ff2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med en kiropraktor som kan barn. De er kjempeflinke :) 

Anonymkode: 1c0a5...8ca

Skrevet

Er det ikke bare en reaksjon på det å bli løftet da? At han gjør seg stiv så han ikke blir "hengende og slenge" i det han blir løftet, en slags refleks å spenne seg i det man blir løftet....?

Du kan jo ta han med til en kiropraktor som nevnt over her, bare for å være på den sikre siden. Er man i tvil med så små barn, så er det jo bedre å gå en gang for mye, enn en gang for lite til undersøkelse.

• Liker 1
Skrevet

Har han alltid vært sånn eller har han blitt sånn i det siste? Ville tatt kontakt med lege for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 5a8be...a98

Skrevet

Hadde også baby som spente seg bakover etter keisersnitt. Fikk veldig god hjelp fra manuellterapaut. :) 

Anonymkode: 06481...77e

Skrevet

Første babyen vår var myk og føyelig i armene våre, og den andre som var stiv som en pinne... Vi tok yngste til manuellterapeut da hun var fire måneder, og hun ble "knekt" opp i flere runder, og endte opp myk og i grunnen mer fornøyd. 

Jeg har derimot en venninne som hadde det stiveste barnet jeg har vært borti, men han var bare slik. Tatt ved keisersnitt (mine var vaginale), om det kan ha noe å si.

Anonymkode: 74ac7...8e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...