Gå til innhold

Hva er minst vanskelig å lære av fransk, spansk og italiensk som norsk? (Hadde tysk på skolen)

Karoline1907

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes italiensk er veldig lett å lære og forstå reglene i, i hvert fall. 

Anonymkode: 12343...3e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italiensk er ikke så vanskelig! Jeg vokste opp med språket, lærte norsk utrolig fort. Men det letteste språket jeg har lært er faktisk fransk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare tenk på hva som er "minst vanskelig", tenk fremtidig nytteverdi. Hvilket språk tror du at du kan ha mest bruk for i fremtiden i ditt liv?

Når det en dag blir ok å reise til andre kontinenter og land igjen, kommer du langt med spansk i Sør-Amerika! :) (det er bare Brasil som har portugisisk, de øvrige snakker spanske "dialekter")  Det er altså et digert kontinent, pluss en del av den store latinamerikanske befolkningen i USA som snakker spansk. Det er mange millioner. Spansk kan altså vise seg å være et nyttig språk. Og, that goes without saying, du kan selvfølgelig også bruke det i Spania her i Europa.

Jeg vet ikke hvor dine reisevaner og reiselyst kan føre deg, men vil du få særlig bruk for italiensk, for eksempel? Tror du at du skal dit? Fransktalende land finnes det flere av i Afrika, + selve Frankrike. 

Anonymkode: 5f46f...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette frie emner du tenker å ta i hovedstudiet? eller tenker du å kutte jurist, siv.øk, psykolog eller hva det nå var?

synes de yrkene gir bedre utsikter på jobbmarkedet enn språk. du må ha master og kan bli vanskelig å tjene godt. min professor har doktorgrad i lingvistikk, men kun 30% stilling. som hun kombinerer med kurs hun holder her og der. enkelte måneder tjener hun dårlig. veldig synd; hun er utrolig dyktig i faget sitt.

Anonymkode: 5d664...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 20.32):

er dette frie emner du tenker å ta i hovedstudiet? eller tenker du å kutte jurist, siv.øk, psykolog eller hva det nå var?

synes de yrkene gir bedre utsikter på jobbmarkedet enn språk. du må ha master og kan bli vanskelig å tjene godt. min professor har doktorgrad i lingvistikk, men kun 30% stilling. som hun kombinerer med kurs hun holder her og der. enkelte måneder tjener hun dårlig. veldig synd; hun er utrolig dyktig i faget sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke spansk er så vanskelig 😊 men alt er relativt. Ta det du synes er kulest. 

Anonymkode: 8a3a9...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karoline1907 skrev (2 timer siden):

altså er det ikke du som har alle de trådene? som ikke har bestemt deg for utdannelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spansk og italiensk er lettere å stave for en nordmann, i fransk har de mange stumme bokstaver. Men alle er latinske språk og har mange lignende ord og regler.

Anonymkode: e132d...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...