Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt på dette til og fra ganske lenge, nærmere bestemt 1,5 år. Har på denne tiden forsøkt, mener jeg, ved å ha værtfall tre lengre seriøse samtaler om hva jeg vil/trenger i et forhold kontra han, slik at vi kan finne ut av dette sammen.

Nå har jeg derimot bestemt meg, alt er dødt. Følelser og motivasjon for forholdet borte. Jeg vil ut av dette. Syns bare det er så vanskelig.. Hvordan går jeg frem.. vi eiger ledighet sammen.. Syns også det er skummelt siden omtrent alle mine venninner er i forhold.. Men jeg kan jo ikke bli bare fordi jeg er redd for å være alene..

noen som har forslag til hvordan jeg skal gå frem?

Anonymkode: 0becb...ae7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i samme situasjon som deg. Skaff deg er nytt sted å bo først, bare et sted å leie i det minste, lag deg en oversikt over hvilke ting du har og ikke. Ta kontroll og gjør dette på en ryddig måte. Jeg har allerede skaffa meg leilighet og bor der delvis, men vi har ikke gjort det slutt enda. 

Anonymkode: 8e801...e24

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg med det praktiske mtp. leilighet når dere eier, men jeg har erfaring med å flytte fra samboer. Jeg tenkte på det i litt over et halvt år. Parterapi fungerte ikke, og jeg merket mer og mer hvor forskjellige vi var mtp. ønsker for fremtid og syn på verden. Jeg flyttet ut på dagen, og det er det beste jeg har gjort. Én uke senere møtte jeg mannen i mitt liv. Jeg var ferdig den dagen jeg flyttet, siden jeg hadde tenkt på det og følt på en sorg lenge som jeg hadde fått bearbeidet. Han som hadde lukket øynene og ikke orket å fikse forholdet begynte sorgprosessen da jeg flyttet.

Jeg husker at det jeg syntes var mest skummelt var tanken på hva alle andre kom til å tenke og si, men det gikk fort over. Jeg hadde det bedre, og da var det ikke så farlig hva andre tenkte om valget mitt. Hørte aldri noen kommentere det negativt heller.

Du har ett liv, og det skal du ikke kaste bort på mennesker og situasjoner som gjør det kjipt!

Anonymkode: 91ef6...c09

• Liker 7
Skrevet

Håper dere hadde samboerkontrakt selv om du er medeier??

Anonymkode: ef6e9...517

Skrevet

Rent praktisk er leiligheten det første jeg tenker på. Det må tas takst på den uansett.

Det er to alternativer:

1. En av dere kjøper den andre ut. Her forutsetter jeg at dere da går ut fra taksten som dere skal skaffe. Noen ønsker at flere setter takst. Sjekk også hva tilsvarende går for i deres området om dette blir et aktuelt tema.

2. Den legges ut på det åpne markedet.

Deretter er det fordeling av boet. Er det klart hvem som eier hva?

Om du velger å flytte ut raskt, er du fremdeles ansvarlig for din del av boligutgifter. Ergo må du da betaler for to boliger med mindre du bor gratis hos noen.

Anonymkode: fd793...157

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at mange velger å være i forhold selv om de egentlig ikke ønsker det. Da går man jo glipp av veldig mange andre potensielle kjærester som man ikke blir kjent med fordi man har samboer. Kan du ikke bare slå opp og så ta det derfra? Flytte hjem i mellomtiden? Du kan vel bli enige med han om hvordan man gjør det med leiligheten?

Skrevet
Tendus skrev (9 timer siden):

Jeg synes det er veldig rart at mange velger å være i forhold selv om de egentlig ikke ønsker det. Da går man jo glipp av veldig mange andre potensielle kjærester som man ikke blir kjent med fordi man har samboer. Kan du ikke bare slå opp og så ta det derfra? Flytte hjem i mellomtiden? Du kan vel bli enige med han om hvordan man gjør det med leiligheten?

Flytte hjem? Hjemmet mitt er en leilighet jeg eiger, sammen med han. Dette er ikke snakk om et ungdomsforhold der man bare slår opp. Når man blir voksen er dette gjerne en avgjørelse som er gjennomtenkt over lengre tid.

TS.

• Liker 6
Skrevet

hvor voksen er du da hvis du ikke klarer å gjøre det slutt med kjæresten din ? voksne kan da også bo hos foreldre en periode dersom man opplever et samlivsbrudd. hvorfor være frekk mot noen som bare gir råd.

• Liker 1
Skrevet

Les HI en gang til. Jeg er på veg ut av forholdet etter å ha tenkt over dette over en periode. Syns ikke det at jeg har brukt tid til å tenke før jeg har tatt valget mitt betyr det samme som at jeg har vært i et forhold jeg ikke vil være i.

Jeg har en eldre mor som bor på andre siden av landet. Å flytte hjem til henne er ikke aktuelt pga. min etablerte situasjon og plikter her jeg er bosatt. :)

Skrevet

Dere må la den ene flytte ut. Hør med banken om en av dere kan få lån til å kjøpe ut den andre og overta hele boliglånet. Ellers blir det å selge på det åpne markedet. 

Anonymkode: 67515...b87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...