Gå til innhold

Hva studerte du og har du fått relevant jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier. Lurer mest på de som har utdannet seg relativt nylig (rundt de siste ti årene), så inkluder gjerne når du utdannet deg og :)

Anonymkode: 8bc57...8a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medisin. Ferdig i 2015. Hatt relevant jobb hele veien etterpå :)

Anonymkode: 6d490...6c5

Skrevet

Statsvitenskap master, ja - fikk relevant jobb.

Men hadde endel verv ved siden av, det gav meg den første relevante jobben som så bra ut på cv’ en. 

Mannen min har samme utdanning, fikk og relevant jobb. Begynte litt lavere enn meg på stigen, men klatret opp i en stilling som er høyst relevant og spennende for ham. 

Anonymkode: 56a65...b5b

Skrevet

Odontologi, ferdig for under ti år siden. Har hatt høyst relevant jobb siden.

Anonymkode: 0e3b3...9c6

Skrevet

Juss, fikk en veldig relevant jobb med en gang 

Skrevet

Barnehagelærar. Fekk kjapt relevant arbeid etter studietida. Trivest godt i yrket, sjølv om fleste i min bransje klager konstant over kor grusomt tung jobb det er. Det er definitivt tungt til tider men også utrolig givande og fin jobb.

Anonymkode: c801c...240

Skrevet

Arealplanlegger, fikk fort relevant jobb. 

Anonymkode: 7cff2...1d1

Skrevet

Ferdig utdannet barnevernspedagog i vår, og gikk rett ut i relevant i jobb. 

Skrevet

Utdannet advokatsekretær. Men alltid jobbet med web, design, administrasjon osv. Aldri jobbet på advokatbyrå. 

Anonymkode: 722a5...66e

Skrevet

Master i barnevern. Fikk jobb i bv.tjenesten 3 måneder før jeg var ferdig med bachelor. 

Anonymkode: bbc33...036

Skrevet

Juss, ferdig i 2016 og har hatt relevant jobb siden.

Anonymkode: 64bb7...392

Skrevet

Utdannet meg for sånn 4-5 år siden. På Høyskolen i Oslo og Akershus. Studerte trafikklærer, ble trafikklærer. Dritenkelt å få jobb.,

Skrevet

Sosionom, har aldri fått jobb. På jobbintervju (bvtj) ble jeg spurt om jeg skulle redde verden.

Anonymkode: a2aab...7b8

• Liker 2
Skrevet

Ferdig utdannet barnevernspedagog vår 2020, fikk relevant jobb etter 2 måneder 

Anonymkode: d85ea...1c3

Skrevet

Bachelor byggingeniør. Ferdig i 2017, og fikk jobb før jeg var ferdig med studiene. På sikt vurderer jeg å fortsette på master, men ikke nødvendig i forhold til jobb. 

Anonymkode: 388e5...5cf

Skrevet

Master i kjemi i 2012, fikk jobb 4 måneder før jeg ble ferdig. Har ikke hatt problemer med å få jobb, og får ganske ofte henvendelser fra rekrutteringsbyråer. 

Anonymkode: 1f0e2...7b5

Skrevet

Juss, brukte ett år på å få relevant jobb. 

Anonymkode: 14c47...a3c

Skrevet

barne- og ungdomsarbeider. Utdannet meg etter å jobbet i barnehage som assistent i ti år og hatt forskjellige vikariater og vært tilkallingsvikar. Fikk tilbud om fast 100% stilling samme dag som jeg bestod fagprøven. :) 

Anonymkode: ae64d...cc1

• Liker 1
Skrevet

Studerte elkraft, jobber som elektroingeniør, så ja, relevant jobb 😅

Anonymkode: 3184e...ea5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

barne- og ungdomsarbeider. Utdannet meg etter å jobbet i barnehage som assistent i ti år og hatt forskjellige vikariater og vært tilkallingsvikar. Fikk tilbud om fast 100% stilling samme dag som jeg bestod fagprøven. :) 

Anonymkode: ae64d...cc1

:tommelopp:

Anonymkode: a2aab...7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...