Gå til innhold

Bære ut en hylskrikende unge ut av butikken😩

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte i dag bære ut toåringen mens hun skreik av full hals fordi hun ville løpe rundt i butikken. Dette er det første store trassanfallet hun har fått og jeg er ille berørt😩🙈🙈

Noen her som har noen tilfeller dere vil dele så jeg ikke føler meg alene i verden om dette?🙈🙈

Dæven så mange blikk jeg fikk på vei ut🙈

Anonymkode: 3d812...a78

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har førstemann på vei, så har ikke erfaring som mor - men har småsøsken som ble født mens jeg var i tenårene selv og passet på dem fra de ble født. Husker godt en episode der jeg hadde dem med i butikken og 1 fant ut at det var gøy å stikke hull på alle vakuumpakkene i ferskvaredisken 😬

Å snakke til ham var helt krise.. og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre.. løfte den sinte ungen ut, betale for pakkene... herrejøsses.. haha.

Du er ihvertfall IKKE en dårlig mor og jeg tror alle i den butikken kjente seg igjen (hvertfall de som vet hvordan barn kan være!) ^^ 

• Liker 12
Skrevet

Jada, det har jeg gjort. 

Men jeg har også måtte gått rundt i butikken og handlet med en sint unge i handlekurven fordi jeg måtte få handlet noen matvarer. Men det ble kun det jeg var nødt til og så ut. 

Anonymkode: 67e80...9fe

• Liker 4
Skrevet

Synes det var kjempeflott gjort å ta med ungen ut. Det er mange nok som ville gått rundt og latt ungen trasse, gått med på at ungen fikk lov til å løpe litt rundt ol. Mye verre i mine øyne, og du gjorde det mest riktige i situasjonen.

Anonymkode: 844b6...0c0

• Liker 45
Skrevet

Å, dette bringer tilbake minner, ja... 😆

Min arving var litt av en håndfull da han var i trassalderen. Har ikke tall på alle de gangene jeg bar han vekk fra diverse situasjoner eller steder der han ikke skulle være, og han vrælte som en stukken gris. Naboer har åpnet vinduer og glodd ut når jeg kom gående med ungen under armen og han hadde skrudd på fullt volum. 

Det var bare å ta han med seg og gå, samme hvor mye han skreik.  Jeg var fast bestemt på at han ikke skulle få skrike seg til å få viljen sin i alt mulig. Vræling = vi går hjem. Selv om det resulterte i enda mer vræling.

F.eks.: Midtvinters og to-åringen ville ikke kle på seg parkdress og vinterstøvler før vi skulle gå hjem.... han holdt stadig vekk det rabalderet i garderoben, vrælte og bar seg mens jeg tvangspåkledde han så vi fikk kommet oss avgårde til slutt (å vente og godsnakke funket ikke). Så var det bare å ta den ferdigpåkledde hylende grisungen under armen og bære han avgårde. Merkelig nok pleide det å gå over bare noen meter borti veien fra barnehagen...

• Liker 22
Skrevet

Nå om dagen bør man ha lav toleranse for å få ut unger som ikke kan oppføre seg. Egentlig bør ikke barn være med i butikker nå, for de tar på mye og kan bidra til smitte og de kan bli smittet. 

Anonymkode: c01a2...0a2

• Liker 21
Skrevet

Applaus frå meg fordi du står på ditt og ber ungen ut. Det er eit skritt på vegen, og det kan bli fleire runder, men du vinn til slutt:) Før eller seinare slår det inn hos barnet at slik oppførsel ikkje er ok.

• Liker 21
Skrevet

Det går så fint. :) tror alle foreldre har vært der. Og du bar en toåring ut. Folk har stor aksept fot toåringer som trasser.😅 jeg har en meget sta 7 åring, og måtte dra han hylende og skrikende ut av en butikk da han var nærmere seks år fordi han ikke fikk blåskjell. (!) folk har ikke like stor aksept for såpass store barn som hyler🙈

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå om dagen bør man ha lav toleranse for å få ut unger som ikke kan oppføre seg. Egentlig bør ikke barn være med i butikker nå, for de tar på mye og kan bidra til smitte og de kan bli smittet. 

Start en tråd om folk synes det er greit barna venter i bilen og se hva du får til svar da 🙄 noen ganger må de være med.

• Liker 11
Skrevet

Yngste måtte bæres vrælende ut av butikken noen ganger 🤣🤣 

Når jeg ser foreldre som gjør det samme gir jeg tommel opp til de og nikker gjenkjennende. 

Anonymkode: b7a43...247

• Liker 9
Skrevet

Har ikke barn selv men har da sett barn blitt bært skrikende ut av butikker innimellom. Må jo titte litt fordi det er mer interessant enn matvarene i hylla, hehe men tenker ikke noe ille om det. Tenker da vel mer bare "glad jeg ikke har unger", "fint at de tar ansvar" og "huff det må være slitsomt".  ;) 

Oppegående mennesker føler sympati og gjenkjennelse. Resten er ikke noe å bry seg med :P 

Anonymkode: dba6e...eb2

• Liker 41
Skrevet

Hadde jeg sett noe slikt (skjer ikke ofte når jeg er i butikken) så ville jeg bare tenkt: "Flink mor som setter grenser for poden." De få gangene jeg skjer så kaster jeg jo et blikk bort på rabalderet rett og slett fordi det ikke er lydløst, men heier ellers stille på mamma'n eller pappa'n. Regner med de har en grunn til å lempe ut ungen i sånne tilfeller. 

• Liker 20
Skrevet

Shit happens! Det var første, men garantert ikke siste gang😄 bare forhold deg så rolig du kan, og få med ungen ut av situasjonen.  Vi har alle vært der😉

Anonymkode: 67897...3fa

• Liker 4
Skrevet

Du gjorde det eneste rette og det vil jeg tro at de andre kundene synes var bra. Det er jo slik det skal gjøres. Av og til går små barn i vranglås og da er det bare å bære dem ut.

• Liker 6
Skrevet

Du er overhodet ikke alene om det, og du gjorde det rette😊 

Anonymkode: 5a4cf...83e

• Liker 3
Skrevet
atropos skrev (50 minutter siden):

Start en tråd om folk synes det er greit barna venter i bilen og se hva du får til svar da 🙄 noen ganger må de være med.

Jeg skrev vel "egentlig" og ikke at de absolutt skal. Du må nesten lese litt bedre. Er fult klar over at folk kan være alene med barn, men sånn EEEEGENTLIG synes vel du og at i disse dager skal barna skånes for mest mulig smitte?? Må man så må man, men da er det godt at ts gjorde som hun gjorde. 

• Liker 2
Skrevet

Herlighet hvor tverre dei små et inn i mellom.  Husker min på 3 som ikke fikk lov å gå rundt på hurtigbåten. Innesperret på sjøen med en hylende unge som skrek i 3 timer minst er det verste jeg har vært med på. Allt annet blir småting. Du har min fulle sympati. 

Anonymkode: c0c23...617

• Liker 6
Skrevet

Ja... det har jeg gjort flere ganger. Av og til må det bare gjøres. Sånn er det dessverre. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...