AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #1 Skrevet 28. november 2020 Hei!Jeg tok Nipt ved hjelp av tilsendt hjemmekit gjennom Ultralydklinikken i København. Fikk i dag resultat og alt er lav risiko, heldigvis❤️Det sto likevel at risikoen for Angelman ikke ble analysert fordi fetal fraktion var under 7%. Det står videre at "det er dog stadig en meget lav baggrunds risiko og derfor ikke noget der skal bekymre jer." Jeg velger å stole på det klinniken sier, men bare lurer på om det er flere som har opplevd det. Tok testen når jeg var 10+0. Anonymkode: c7b52...8aa
Klougart Skrevet 28. november 2020 #2 Skrevet 28. november 2020 Opplevde det samme, det kan skje. Bekymrer meg ikke for det.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #3 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei!Jeg tok Nipt ved hjelp av tilsendt hjemmekit gjennom Ultralydklinikken i København. Fikk i dag resultat og alt er lav risiko, heldigvis❤️Det sto likevel at risikoen for Angelman ikke ble analysert fordi fetal fraktion var under 7%. Det står videre at "det er dog stadig en meget lav baggrunds risiko og derfor ikke noget der skal bekymre jer." Jeg velger å stole på det klinniken sier, men bare lurer på om det er flere som har opplevd det. Tok testen når jeg var 10+0. Anonymkode: c7b52...8aa Det betyr vel bare at de ikke hadde nok dna å teste med. Jeg har opplevd det. Og hadde baby som viste seg å ha Angelman. Men den typen Angelman min baby hadde var en sjelden type. Og hadde vært vanskelig å oppdage uansett, og noe vi ikke hadde funnet ut av etter fødsel, så resultatet vi fikk på nipt hadde vi fått likevel. Sjansene er jo ganske små. Vi valgte likevel å «stole» på nipt testen igjen med barn nr to. Jeg tror ikke du trenger å være bekymret, risikoen er jo minimal. Anonymkode: ed036...c1b 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 20.32): Det betyr vel bare at de ikke hadde nok dna å teste med. Jeg har opplevd det. Og hadde baby som viste seg å ha Angelman. Men den typen Angelman min baby hadde var en sjelden type. Og hadde vært vanskelig å oppdage uansett, og noe vi ikke hadde funnet ut av etter fødsel, så resultatet vi fikk på nipt hadde vi fått likevel. Sjansene er jo ganske små. Vi valgte likevel å «stole» på nipt testen igjen med barn nr to. Jeg tror ikke du trenger å være bekymret, risikoen er jo minimal. Anonymkode: ed036...c1b Hei! Takk for svar. Jeg skulle ønske klinikken var tydeligere på at det å ta Nipt tidlig kan bety at man ikke får svar på alt. Jeg kunne godt ha ventet til 11+0 med å ta testen hadde jeg fått informasjon om at jeg resikerer å få ufullstendig svar. Det er jo tross alt kostbart å ta testen. Anonymkode: c7b52...8aa 1
Ada81 Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 Hei! Er det lov å spørre om hvor du fikk tatt blodprøven her i Norge? Send gjerne PM (hvis det er mulig her)
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 Jeg tok hos fastlegen. Spurte bare om jeg kunne komme og ta en blodprøve der jeg hadde med egne glass. De stilte ingen spørsmål. Anonymkode: 32951...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tok hos fastlegen. Spurte bare om jeg kunne komme og ta en blodprøve der jeg hadde med egne glass. De stilte ingen spørsmål. Anonymkode: 32951...ec2 Samme her, det var null problem. Men vet at noen legekontor setter seg på bakbeina. Anonymkode: 8fcfa...aab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå