AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #1 Skrevet 28. november 2020 Nå kaster jeg kanskje inn en brannfakkel, men det får bare være. Som tittelen sier. Er det noen som kjenner seg sliten og lei av å ha venner som er syke stadig vekk? Jeg har noen venner der det har vist seg etter at vi har blitt kjent at de har sine helseutfordringer. Det skjer så ofte når vi har planlagt noe at de må avlyse planene. Da er det alltid at de e for slitne, har migrene eller noe annet. Det er ofte de som tar initiativ til å finne på noe, så det er ikke jeg som maser på dem og ikke tar et hint hvis noen tenker det. Jeg vet jo at hadde de valgt selv hadde de selvfølgelig valgt og være frisk, men man blir litt trøtt av alle avlysningene. Å særlig når det er samme dag som en avtale. Da får man ikke alltid laget seg en ny plan for da har andre allerede lagt planer. Har dere kuttet ut slike venner? Bare fokusert på andre som ikke avlyser så ofte eller? Vi har det veldig fint når vi først får møttes. Det kan bare bli så lenge mellom hver gang. Anonymkode: 05f01...24f
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #2 Skrevet 28. november 2020 Ja, det er kjedelig. Nei, hadde selvsagt ikke kuttet ut - hvorfor skal man det? Anonymkode: aa67f...da8 10
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #3 Skrevet 28. november 2020 Jeg er denne venninnen og dette er frykten min at vennene mine skal tenke og føle. Det er virkelig ikke lett og vi gjør det ikke for å være slem. Anonymkode: 32e69...248 16
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #4 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er denne venninnen og dette er frykten min at vennene mine skal tenke og føle. Det er virkelig ikke lett og vi gjør det ikke for å være slem. Anonymkode: 32e69...248 Jeg vet dere ikke gjør det for å være slem. Det er ikke deres skyld. Det er bare kjipt å glede seg til noe og se frem til noe, så blir det gang på gang avlyst med grunnen om at personen er sliten. Da blir man skuffet og litt lei. Anonymkode: 05f01...24f
GammelKaktus Skrevet 28. november 2020 #5 Skrevet 28. november 2020 Sånn er livet tenker jeg, hadde ikke kuttet ut noen på et så tynt grunnlag. Skjønner det er kjipt men er jo kjipere for den som avlyser. Kan jo like gjerne være deg som en gang får en kronisk sykdom som gjør at du av og til må avlyse på kort varsel. 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #6 Skrevet 28. november 2020 Det er en grunn til at migrene ofte omtales som de brutte løfters sykdom. Anonymkode: 4a14e...7c0 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #7 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet dere ikke gjør det for å være slem. Det er ikke deres skyld. Det er bare kjipt å glede seg til noe og se frem til noe, så blir det gang på gang avlyst med grunnen om at personen er sliten. Da blir man skuffet og litt lei. Anonymkode: 05f01...24f Tenk hvordan vennen din har det. Anonymkode: 25574...f3c 6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #8 Skrevet 28. november 2020 Jeg er en av dem som ofte må avlyse i siste liten. Jeg har en kronisk sykdom, og vennene mine er klar over at dagsformen min varierer veldig. Jeg kan våkne i god form, og bli elendig utover dagen. Eller omvendt. Heldigvis har jeg forståelsesfulle venner. De vet at jeg virkelig vil, men at kroppen min sier nei. Selvsagt er det kjedelig for alle når jeg må avlyse, men jeg gjør det med tungt hjerte, og sitter ofte og gråter i det jeg sender meldingen om at jeg dessverre må bli hjemme. Så ikke tro det er lett å være den som avlyser. Jeg prøver å sende en melding tidligere på dagen hvis jeg merker formen er nedadgående, så de mentalt er klar over at jeg kanskje ikke kan. Jeg forventer ALDRI servering eller lignende, så det er ingen mat som går til avveie pga meg, og hvis jeg først kommer kan jeg bare være 2-3 timer maks på en god dag. Likevel har jeg ikke mistet venner, for vi er en forståelsesfull gjeng. Anonymkode: 2d8d2...501 3
Silva Pluvialis Skrevet 28. november 2020 #9 Skrevet 28. november 2020 (endret) Vet du sikkert om personene er trygge? Kan det være at de opplever vold i hjemmet og ikke tørr å forlate andre familiemedlemmer alene hjemme? Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #10 Skrevet 28. november 2020 Uatskillelig skrev (4 minutter siden): Vet du sikkert om personene er trygge? Kan det være at de opplever vold i hjemmet og ikke tørr å forlate andre familiemedlemmer alene hjemme? Når en person avlyser i siste liten gjentatte ganger så kan det være noe mer som ligger bak enn det de sier. Mishandling er ofte skambelagt, og mange lager såkalte dekkhistorier for å ikke bli avslørt. Skammen over å være kronisk syk og måtte avlyse gjentatte ganger er svært stor. Skulle min mann blitt mistenkeliggjort som voldsmann av mine venner i tillegg, vil det ikke være til å holde ut. Jeg håper dette ikke er noe folk ofte tenker. Anonymkode: d4cf1...371 10
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #11 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tenk hvordan vennen din har det. Anonymkode: 25574...f3c Det gjør jeg og jeg viser alltid forståelse, men man kan alikavel kjenne på det selv etter en stund. Anonymkode: 05f01...24f
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #12 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skammen over å være kronisk syk og måtte avlyse gjentatte ganger er svært stor. Skulle min mann blitt mistenkeliggjort som voldsmann av mine venner i tillegg, vil det ikke være til å holde ut. Jeg håper dette ikke er noe folk ofte tenker. Anonymkode: d4cf1...371 Jeg tror ikke det er vanlig at folk begynner å tenke slikt. Da må det være mer til grunn tenker jeg. Anonymkode: 05f01...24f
Maleficenta Skrevet 28. november 2020 #13 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg vet dere ikke gjør det for å være slem. Det er ikke deres skyld. Det er bare kjipt å glede seg til noe og se frem til noe, så blir det gang på gang avlyst med grunnen om at personen er sliten. Da blir man skuffet og litt lei. Anonymkode: 05f01...24f Skjønner den. Er det aldri mulig for en plan b med disse? At man treffes men gjør noe mer avslappende enn det man i utg punktet hadde planlagt? 1
Silva Pluvialis Skrevet 28. november 2020 #14 Skrevet 28. november 2020 (endret) . Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
Million Skrevet 28. november 2020 #15 Skrevet 28. november 2020 (endret) Jeg har lidd av migrene siden jeg fikk min første menstruasjon i tenårene. I alle år fulgte den mens-syklusen slavisk, og jeg hadde i snitt 9-12 dager i måneden med migrene (hele mensuken, fra dagen før mensen kom, til dagen etter + 2-3 dager under eggløsning noen dager etter at mensen var ferdig). I tillegg har jeg stressutløst migrene. Det er nok at jeg f.eks. gleder meg veldig til noe eller stresser litt fordi jeg vet jeg må dusje og gjøre meg klar i tide, må ikke bli forsinket osv,Det lille stresset der kan være nok, flere timer i forkant, til at jeg plutselig får migrene. En stressende drøm om noe jeg er redd for kan være nok til at jeg våkner med migrene om morgenen. Det var den dagen ødelagt. Jeg har flere ganger måttet avlyse treff med venninner pga dette. Jeg håper ikke de tenker at de må kutte meg ut pga noe jeg faktisk ikke kan noe for at jeg lider av. Heldigvis har jeg en del færre migreneanfall pr mnd nå som jeg er ferdig med overgangsalderen og ikke lenger har mens. Men jeg har likevel 3-4 anfall i måneden. Endret 28. november 2020 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #16 Skrevet 28. november 2020 Jeg har mistet mange venner pga dette, antageligvis mye min skyld også da jeg aldri tar kontakt. Og jeg avtaler aldri noe og alle avtaler som jeg er invitert til er med forbehold. Jeg har lange perioder der jeg ikke orker å forholde meg til andre folk, så jeg er en elendig venn. Så jeg forstår godt at de ikke orker å spørre mer. Men stor omveltning for min del, da jeg hadde veldig mye venner før jeg ble syk. Anonymkode: 4a82a...841 1
Gjest Warrior Skrevet 28. november 2020 #17 Skrevet 28. november 2020 Noen av de har kronisk sykdom men blir aldri lei de for det. Skulle selvfølgelig ønske alle var frisk for det er ikke moro for de det gjelder. Tror nok det er jeg som er den sykeste av vennegjengen. Selv om det er psykisk sykdom jeg har da og ikke fysisk. Nei kunne aldri i livet kuttet ut venner på grunn av noe de ikke kan noe for.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #18 Skrevet 28. november 2020 Maleficenta skrev (10 minutter siden): Skjønner den. Er det aldri mulig for en plan b med disse? At man treffes men gjør noe mer avslappende enn det man i utg punktet hadde planlagt? Det kommer jo helt an på hva som er årsaken. Dersom f.eks migreneanfallet er så intenst at man ligger og spyr så begrenser det seg veldig iforhold til en plan B. Anonymkode: cb23d...037 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #19 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har mistet mange venner pga dette, antageligvis mye min skyld også da jeg aldri tar kontakt. Og jeg avtaler aldri noe og alle avtaler som jeg er invitert til er med forbehold. Jeg har lange perioder der jeg ikke orker å forholde meg til andre folk, så jeg er en elendig venn. Så jeg forstår godt at de ikke orker å spørre mer. Men stor omveltning for min del, da jeg hadde veldig mye venner før jeg ble syk. Anonymkode: 4a82a...841 Dette kjenner jeg meg veldig igjen i. Orker sjelden å ta kontakt, kan bli sliten bare av tanken på å forholde meg til avtaler, tidspunkt og andre. Kan lett trigge både migrene og svimmelhet hos meg. I grunn ganske trist at det er slik. Anonymkode: 47845...1ce
GammelKaktus Skrevet 28. november 2020 #20 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Skammen over å være kronisk syk og måtte avlyse gjentatte ganger er svært stor. Skulle min mann blitt mistenkeliggjort som voldsmann av mine venner i tillegg, vil det ikke være til å holde ut. Jeg håper dette ikke er noe folk ofte tenker. Anonymkode: d4cf1...371 Nei herlighet, folk flest tenker ikke dette om noen avlyser så det skal du ikke bekymre deg for. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå