Gå til innhold

Merker dere dunst av hodebunnlukt på dager håret ikke vaskes ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De mnd korona har holdt på har jeg endelig hatt tid og mulighet til å avvenne håret med å bli vaska hver dag. I starten gikk jeg en uke mellom hver uke, noe som virkelig var helt pyton. Så uflidd ut uansett hvordan jeg satte opp håret. Nå har jeg gått over til å vaske det hver tredje dag, men synes fremdeles det er pyton. 

Men noe jeg har lagt merke til når jeg f.eks har vært ute i kulda og kommer inn, at det kommer sånn hodebunnsdunst. Allerede dagen etter hårvask. Og det er jo ikke en direkte "stank" akkurat, men jeg er vant til at det dufter fresht av shampo siden jeg tidligere er vant til å vaske håret hver dag. 

Er det normalt? Merker jeg egentlig har mest lyst til å gå tilbake til å vaske det hver dag, bare fordi jeg er lei av å føle meg uflidd på de dagene jeg ikke vasker det. 

Anonymkode: 70548...585

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker håret hver tredje dag, og det lukter ikke noe annet enn shampo.

• Liker 2
Skrevet

Nei

Anonymkode: 95454...9c6

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker håret i parfymefritt, bruker heller ikke noe annet med parfyme i, i håret. Vasker meg som regel hver 3 eller 4 dag, Har ikke noe lukt i håret eller fra hodebunn.

Anonymkode: a212c...693

• Liker 1
Skrevet

Nei, det har jeg aldri merket.

Anonymkode: 2a3fe...f2f

• Liker 2
Skrevet

Nei, aldri merket. Har selv gått fra å vaske håret annenhver dag til 2 ganger i uka nå, og hodebunnen lukter aldri annet enn mindre og mindre shampo. 

Anonymkode: 45a22...6ea

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått 1 uke mellom ofte pga sykdom - ikke merket lukt. 

Anonymkode: 1202d...154

• Liker 1
Skrevet

Vasker håret hver andre/tredje dag (kan bli en gang i uka pga spedbarn som tar litt tid) og håret mitt lukter ingenting annet en shampoo ved mindre jeg gnikker fingrene i hodebunnen og jeg lukter på fingrene etterpå. Evt klør I hodet og det samler seg fett under neglene. (Nasty, I know). Kan i sjeldene tilfeller lukte hvis håret blir vått og det er varmt. (Typ før du våter håret ordentlig i dusjen) 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner hva slags lukt du mener, og har kjent den noen ganger - men jeg bruker ikke balsam f.eks i hodebunnen, for å unngå fet hodebunn/fett hår slik at jeg kan vaske håret 1-2 ganger i uken. Hvis jeg merker at den kommer oftere, tar jeg et par "kurer" med kokosolje i hodebunnen, har inntrykk av at det er huden i hodebunnen som produserer fett når den lukten kommer, fordi det er litt tørt for den. Med et par kokosoljedager i mnd blir lukten borte for min del, så det er mitt stalltips:) Kanskje fungerer det ikke for deg, prøv en hårmaske evt?:)

• Liker 1
Skrevet

Selv har jeg aldri reagert på mitt eget hår, men jeg har kjent det av andre, særlig barn (er lærer, så er jo ofte ganske tett på dem). Men nå vasker jeg håret mitt hver gang jeg skal ut blant folk da, fordi håret mitt suger raskt til seg andre lukter, særlig i kaldt vær. Det stinker steikeos bare jeg går forbi en bensinstasjon, liksom.

Anonymkode: 1c964...4c2

• Liker 2
Skrevet

Vasker annen hver dag med parfymefri sjampo. Lukter absolutt ingenting. Mens søsteren min dusjer håret en gang i uka og hun stinker død og fordervelse. Er helt blind for det selv og nekter å høre på oss. Det lukter rotten hodebunn. Hun bruker sjampo og balsam i hodebunnen med parfyme og dritt. Pluss tørrsjampo resten av dagene.
Men hun prøvde min metode i et par måneder, annen hver dag med parfymefrie produkter og da luktet hun ikke. 

Jeg ville ha prøvd parfymefri sjampo og minst mulig produkter i hodebunnen. 
Før, i tenårene så kunne jeg kjenne ekkel hodebunn lukt nå og da. Men den gang så brukte jeg sjampo med parfyme, hårolje og hårspray og div stylingprodukter og sånt.  Ikke klør jeg, flasser eller får tørr hodebunn heller. Jeg sleit veldig med rød og sår hodebunn før, gjorde så vondt at jeg gråt av smerte av å få vind i håret. For deg gjorde så sinnssykt vondt i hodebunnen. Alt forsvant da jeg sluttet å putte unødvendige ting i hodebunnen. 

Anonymkode: acd1a...301

Skrevet

Man trenger jo ikke å gå ukesvis uten å vaske håret, sier seg selv at det lukter da.  Men hver 3 dag fungerer greit for de fleste som ikke har for fett hår.  Gni fingrene i hodebunnen og lukt på fingrene.  Lukter det vondt vil også andre kjenne lukta. 

Anonymkode: 35e7a...669

• Liker 1
Skrevet

Lukter det fort på samboeren hvis han går lenger enn 2 dager uten å vaske det. Men lukter det ikke på meg selv, han har nok fettere hodebunn enn jeg har.. Vasker håret 2 ganger i uka, hender jeg skyller det I dusjen når jeg dusjer kroppen utenom, men ikke ofte det er behov. 

Anonymkode: f3573...0e3

• 1 måned senere...
Skrevet
On 11/29/2020 at 10:22 PM, AnonymBruker said:

Lukter det fort på samboeren hvis han går lenger enn 2 dager uten å vaske det. Men lukter det ikke på meg selv, han har nok fettere hodebunn enn jeg har.

Jeg har nok samme problem som samboeren din. Derfor blir jeg så irritert på folk som maser om at det bare er å venne håret til å ikke bli vaska.har man fet hodebunn så funker det ikke uansett og jeg vil ikke gå rundt å lukte som en boms heller. 

Anonymkode: 70548...585

• Liker 6
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 59b85...e8d

Skrevet

Dere som bruker parfymefri shampo, hvilken bruker dere?

Anonymkode: df6f4...32a

• Liker 1
Skrevet

Er ikke det opplagt? Om man ikke vasker håret vil det jo lukte 🙈

Anonymkode: ebd57...6c7

Skrevet

Fett harskener, og lukter da. Det er det som gir denne "uvaskede" lukten. Rett og slett fett i hodebunnen som harskner når det får ligge noen dager. 

Mitt hår lukter også når det har fått lov til å bli fett. Jeg vasker det nå med 4-6 dagers mellomrom. Går det mer enn 4 dager, bruker jeg tørrshampo for at det ikke skal lukte. 

Anonymkode: b3f5b...678

Skrevet

Nei, vask håret litt «hardt», vær sikker på at du får massert shampoo ordentlig inn i det to ganger. Bruk gjerne en volumtang for å få løftet det litt fra hodebunnen. Da holder det seg lengre.

Anonymkode: 217fd...fa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...