Gå til innhold

Tips til hva man har i campingvogn på fastplass (med vintercamping og små barn)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tidligere vært på campingturer med store barn og kjørt rundt. Nå skal ny vogn settes på fastplass, og vi skal bruke den i vinter. Har en baby og en toåring av nytt "kull" barn :) 

Noen tips? Jeg tenker først og fremst vannkoker, både til kaffe, te og grøt. I vogna finnes stekeovn og mikro. 

Største "problemet" er at vogna leveres til plassen, så når vi skal campe den aller første gangen må vi ha med tingene vi trenger den helga, og vi får ikke sett vogna på forhånd. Så alt som er helt nødvendig må være med i bilen første turen. 

Så: 

Dyner, puter og sengetøy 
Vannkoker
Klær, håndklær og kluter 
Våtservietter og bleier
Reiseseng + sengehest 
Pledd 
Vannflasker
Knekkebrød, polarbrød, smør, ost, leverpostei, pulverkaffe, grøtpulver, teposer, suketter, melk. 
Bestikk og asjetter (engangs på første turen?)

Noe mer som man MÅ ha? 

Anonymkode: 14221...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plastposer til søppel, bleieposer, fyrstikker, t-lys (i tilfelle ikke strøm ‘

Anonymkode: 1c72e...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og sånn gulvvifte, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er i vogna fra før? Kan dere kanskje få dytta inn litt før den blir kjørt til plassen? Husk lykt til å komme til sanitæranlegg hvis det er litt mørkt. Sanitærvæske til do om det ikke er forbrenningstoalett, dopapir som går lett i oppløsning.

Men babyseng? Har du plass til det i ei vogn om dere ikke skal ha spikertelt?

Anonymkode: 1316f...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er helt umulig å få vogna hjem før første overnatting, tror jeg jeg ville tatt en tur uten overnatting kun for å få sett over vogna at alt fungere som det skal, varme, gass, lys, vann og toalett. Samt tatt med en del av tingene.

Har aldri hatt vannkoker i vogna, har brukt kasterolle for å koke vann.

Ellers så tenker jeg vanndunker, såpe, oppvasksåpe, plaster, febermåler og febernedsettende. 

Anonymkode: 10cf6...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 16.25):

Hva er i vogna fra før? Kan dere kanskje få dytta inn litt før den blir kjørt til plassen? Husk lykt til å komme til sanitæranlegg hvis det er litt mørkt. Sanitærvæske til do om det ikke er forbrenningstoalett, dopapir som går lett i oppløsning.

Men babyseng? Har du plass til det i ei vogn om dere ikke skal ha spikertelt?

Anonymkode: 1316f...f55

Vogna er stor, så ja. Er fire faste sengeplasser, babyen sover med meg i dobbeltsenga. :) Toåringen nederst i køyeseng med sengehest. Lykt var lurt, takk!

AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 19.20):

Hvis det er helt umulig å få vogna hjem før første overnatting, tror jeg jeg ville tatt en tur uten overnatting kun for å få sett over vogna at alt fungere som det skal, varme, gass, lys, vann og toalett. Samt tatt med en del av tingene.

Har aldri hatt vannkoker i vogna, har brukt kasterolle for å koke vann.

Ellers så tenker jeg vanndunker, såpe, oppvasksåpe, plaster, febermåler og febernedsettende. 

Anonymkode: 10cf6...a61

Får ikke til det dessverre :( 

Jeg er ikke så glad i å bruke gassbluss bare for en kopp te, så vil ha vannkoker. Har alltid brukt det tidligere også. Vanndunk følger med, og første helgen klarer vi oss på innkjøpte vannflasker til drikke, da er det lettere å skrive en liste senere. 

Og det er butikk rett i nærheten, om enn litt dyrere priser enn i byen, så vi kan kjøpe alt vi plutselig kommer på frem til den stenger (som feks. paracet, oppvaskmiddel osv). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 14.10):

Har med strøm, men der kom jeg på noe, vi må sikkert ha noen skjøteledninger! (Til innendørs bruk, jeg vet jo ikke hvor stikkene er). 

Plastposer skal jeg huske, og hundeposer (til bleier, er billigere enn bleieposer). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettvint mat, men det har du jo allerede skrevet. Om det er snakk om å lage middag så hadde jeg kjøpt med engangsgrill og pølser til første kvelden. 

Vet ikke hvor mange stikkontakter og mulighet for lading, men en god nødlader er alltid greit. 

Ville kjøpt mye engangsartikler om dere ikke har mulighet for å vaske ordentlig opp eller at det blir knotete. Hadde også kjøpt slike våtservietter beregnet på kjøkken. 

Husk gode og varme klær om ikke det er varme når dere kommer. Kanskje et par ullpledd og tøfler er greit. 

Lommelykt/hodelykt 

Anonymkode: 84d30...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...