AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #1 Skrevet 28. november 2020 Hei, Jeg har strøm hos Fjordkraft, ser at nettleien har økt, den ligger nå på 600 kr. Hva anbefaller dere når det kommer til strøm, hvem er billigst? Hvordan kan det ha seg at nettleien øker så mye i forhold til sommer? Anonymkode: aa793...1ff
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #2 Skrevet 28. november 2020 Anbefaler å settes seg litt inn i hva som går til strømselskapet og hva som går til nettselskapet. https://xn--strm-ira.no/nettleie Anonymkode: a0b94...920 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #3 Skrevet 28. november 2020 Sjekk ut bytt.no https://www.bytt.no/strom Anonymkode: 6312a...ba6
trøndermann38 Skrevet 28. november 2020 #4 Skrevet 28. november 2020 Nettleie blir vel det samme uansett 1
newman01 Skrevet 29. november 2020 #5 Skrevet 29. november 2020 Nettleien varierer jo med hvor mye strøm du bruker. Så ganske naturlig at nettleie øker når du nå antagelig bruker mer strøm enn på sommeren.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #6 Skrevet 29. november 2020 Nettleien blir det samme, dette bestemmer selskapet som leverer strømnettet der du bor. Du betaler mer nettleie når du betaler mer strøm, for en del av nettleien er forbruks-bestemt og den andre delen er fast. For øvrig råder jeg deg til å kjøpe spotprisavtale. Timesbasert spotpris baserer prisen på det strømmen koster den timen du forbrukere den. Dette er historisk billigst, og det er bare å sammenligne strømleverandørene for de som leverer billigst fastbeløp og påslag per kWh, for det er det eneste som er forskjellig. Ellers kjøper strømselskapene fra Nord Pool sin kraftbørs. IKKE kjøp innkjøpspris. Dette er en tullebetegnelse og regelrett svindel enkelte strømselskap som Fjordkraft og NorgesEnergi o.l. praktiserer med for å lure deg. De tar avgifter som ikke kommer frem i kontrakten for å kjøpe "strøm til innkjøpspris" for deg. Det kan hende dette "bare" gjør strømmen unødvendig dyrere med noen prosent, men det er likevel veldig sleipt gjort av firmaet og noe jeg ser på som moderne svindel. Anonymkode: f30a2...ff9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå