AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #1 Skrevet 28. november 2020 Har datet en i ca en mnd. Han har ett ekstremt nært vennskap til sin eks, og jeg vet ikke om det er greit for meg. Han snakker åpent om det og sier han er villig til å kutte henne ut om det er vanskelig for meg. Jeg har forståelse for at man kan være venner med eksen, men syns det er spesielt at de eksempel kan finne på ting sammen. I tillegg har han eksen lagret med hjerte og hun er en av de han snakker mest med. Hva bør jeg gjøre? Det var han selv som fortalte om dette, og at de har vært gode venner etter bruddet og det ikke har skjedd noe mellom dem siden. Bruddet er 1 år gammelt Anonymkode: ed69a...116
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #2 Skrevet 28. november 2020 Jeg er såpass usikker på meg selv at det hadde ikke jeg klart. Jeg ville heller ikke gitt han noe ultimatum, jeg hadde bare trukket meg ut av situasjonen. Men det kan hende at du kan klare å jobbe deg til å bli trygg. Bli kjent med henne og være med de sammen. Anonymkode: 22fda...980 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #3 Skrevet 28. november 2020 Det er rimelig vanlig å finne på ting med de man er venn med. Du må prøve å stole på han, ev. finne ut at du sliter for mye til å være sammen med ham. Å ødelegge vennskapet han har synes jeg blir teit. Anonymkode: d3662...d05
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #4 Skrevet 28. november 2020 Det er det kun du selv som kan svare på. Dere har bare datet en måned, så du har den fordelen at du allerede nå kan velge bort en situasjon du ikke er komfortabel i uten å tape for mye. Anonymkode: 2cc77...173
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #5 Skrevet 28. november 2020 Jeg har absolutt ikke tenkt å ødelegge vennskapet deres, har selv vært venner med eksen min i flere år. Men jeg er usikker på om jeg klarer å være med han. Samtidig virker det som at han er en skikkelig bra person og ærlig rundt dette. Hadde vært noe annet om han holdt det skjult Anonymkode: ed69a...116
Isaccis Skrevet 28. november 2020 #6 Skrevet 28. november 2020 (endret) Du kan spørre han om det er greit for han at dere gjør ting som evt kan føre til at det vil gå greit å beholde vennskapet. Han kan la vær å ha hjerte lagret på navnet hennes (bare si at du blir happy hvis han sletter det- helt naturlig ønske) og at dere også kan henge alle tre noen ganger osv. Vil også gi han kudos for å beholde det som virker som et bra vennskap med eks- det er kvalitetstegn:) Og han sier jo selv at du kommer først, så hvis du er like ukomfortabel med dette om en god stund får du bare be han droppe. Endret 28. november 2020 av Isaccis
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #7 Skrevet 28. november 2020 Nei, det hadde jeg aldri giddet. En bra mann for meg er en som ser på eksene sine som EKS/fortid/ferdig med. Med mindre de har barn sammen, selvfølgelig. Å ha hjerte på navnet til eksen - jeg hadde takket for meg, ønsket han lykke til videre og gått. Anonymkode: cf82b...35e 7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #8 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det hadde jeg aldri giddet. En bra mann for meg er en som ser på eksene sine som EKS/fortid/ferdig med. Med mindre de har barn sammen, selvfølgelig. Å ha hjerte på navnet til eksen - jeg hadde takket for meg, ønsket han lykke til videre og gått. Anonymkode: cf82b...35e Ja og i tillegg at han snakker med hun hele dagen. Hun er den han snakker mest med. Tenker jo at han kanskje har følelser for hun siden han er slik. Jeg også har en god tone med min eks men han er absolutt ikke en jeg henger med eller bruker mye tid på Anonymkode: ed69a...116 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #9 Skrevet 28. november 2020 En mann som har eksen sin som så god venn ville jeg styrt unna. En eks vil alltid være en potensiell kokurrent, hun vil forsøke å fremstå bedre enn deg. Garantert, han kommer til å legge ut om deg til henne hvis det skulle være noe, få støtte av henne og det blir bare vondt for deg. Det der kommer ikke til å ende bra. Anonymkode: 5514e...de6 2
Line1 Skrevet 28. november 2020 #10 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er rimelig vanlig å finne på ting med de man er venn med. Du må prøve å stole på han, ev. finne ut at du sliter for mye til å være sammen med ham. Å ødelegge vennskapet han har synes jeg blir teit. Anonymkode: d3662...d05 En eks kan aldri bli en vanlig venn er en erfaring jeg har dessverre. Det ødela mellom meg og min eks.
Rant Skrevet 28. november 2020 #11 Skrevet 28. november 2020 Jeg synes han bør fjerne hjerte - men utover det, så er det mange som har et godt vennskap til eks uten at det betyr det er noe mer. Man har tross alt delt flere år sammen og vært glad i hverandre. Men om han møter henne istedenfor deg, avlyser planere dere har for å være med henne, sniker rundt, ikke ønsker at du tar del i vennskapet, så skurrer det. Og det kan gjøre deg usikker, som igjen ikke er bra. Du må nesten se an hvor åpen han er.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 28. november 2020 #12 Skrevet 28. november 2020 Jeg hadde aldri tolerert det i vertfall, jeg hadde gitt ham et ultimatum, deg eller henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå