Gå til innhold

Dere som ikke frir til kjæresten, hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en samboer gjennom 4 år nå. Vi har to barn sammen, og alt vi trenger. Han har i alle de 4 årene sagt han vil vi skal gifte oss, og at han ønsker å fri. Men han gjør det ikke. Vet det ikke er noe hastverk, men når han snakker om det innimellom, og småhinter/ tuller med det, men likevel aldri får gjort det... Han vet jeg ønsker å gifte meg, og jeg vet han vil. 

Anonymkode: 42bbb...7c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handling betyr mer enn ord, altså. Hjelper ikke å si i årevis at man virkelig vil ditt og datt, når man gjennom handing viser at man faktisk ikke ønsker det.

• Liker 18
Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg frir selv hvis han ikke gjør det innen en viss tidsfrist, og endt forholdet hvis han sier nei når du frir. 

Anonymkode: fe604...813

• Liker 4
Skrevet

Tanta mi pakket til slutt kofferten for av samme grunn. Da begynte han å grine. De har vært gift i mange år, og har i dag to tenåringer.

Tror mange dropper frieri fordi de syns det er flaut/teit? Jeg jeg vet ikke.

Anonymkode: 5cee0...858

Skrevet

Ingen av oss fridde. Vi snakket sammen om saken og ble enige, som to voksne, likeverdige mennesker som ikke vegrer oss for å snakke om det som er viktig for oss.

I følge foreldrene mine var det sånn de gjorde det også, og de er ganske konservative mennesker. Dette med et frieri a la en amerikansk rom-com var i hvert fall ikke noe som var vanlig i deres omgangskrets.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 13.04):

Har en samboer gjennom 4 år nå. Vi har to barn sammen, og alt vi trenger. Han har i alle de 4 årene sagt han vil vi skal gifte oss, og at han ønsker å fri. Men han gjør det ikke. Vet det ikke er noe hastverk, men når han snakker om det innimellom, og småhinter/ tuller med det, men likevel aldri får gjort det... Han vet jeg ønsker å gifte meg, og jeg vet han vil. 

Da hadde jeg sagt nå har du 1år enten frir du ellers så frir du aldri.

Anonymkode: 53ac7...23b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da hadde jeg sagt nå har du 1år enten frir du ellers så frir du aldri.

Anonymkode: 53ac7...23b

True... grow up

Anonymkode: dc130...f2a

Skrevet

Kanskje litt annerledes hvis folk har sagt de vil gifte seg men aldri frir. Men for min egen del kan jeg ikke se noen grunn til å gifte meg. Så da gidder jeg ikke heller. 

Anonymkode: 01787...31b

• Liker 1
Skrevet

Vil du gifte deg, eller vil du at han skal fri? Det er lov å ta initiativ selv (også utenom skuddårsdagen)... En venninne innså at  selv om de strengt tatt var enige om å gifte seg var ikke mannen av den romantiske typen som ville planlegge et stort frieri med det første og gikk rett på sak med en praktiske tilnærming - Kan vi ikke sette en dato så jeg kan begynne planleggingen? Et halvår senere var de gift.

• Liker 4
Skrevet

Altså - hva tror du egentlig et frieri ER? Det er jo bare en avklaring - jeg vil gifte meg med deg, vil du gifte deg med meg? Når den avklaringen har skjedd, har jo ikke frieriet noen hensikt!

Dere er ferdige, forbi dette, dere vil jo gifte dere og vet at dere vil det. Så praktisk planlegging er neste skritt...

Anonymkode: 22206...19f

• Liker 7
Skrevet

Hvis dere har vært sammen i fire år og allerede har 2 barn så virker det som dere har vært ganske opptatt med andre ting da sånn at et frieri av naturlige årsaker ikke har stått høyest på lista. 

Min samboer fridde til meg etter 6 år. Da hadde vi snakket mye om det lenge. Vi var ute og gikk en fjelltur sammen og snakket løst om det, og da var jeg litt lei og sa til slutt at jeg bare synes det er frustrerende å snakke om dette når han samtidig oppfører seg som at dette ikke vil skje med det første. Da kan vi heller la det ligge så slipper jeg å få så store forhåpninger. Senere samme tur fridde han med ring og hele pakka. Viste seg at han hadde planlagt det i 6-9 mnd men han hadde bestemt seg for hvordan han ville gjøre det og sa måtte han vente til den muligheten dukket opp. 

Anonymkode: b5e25...0f4

• Liker 3
Skrevet

Og som flere andre sier. DU kan faktisk fri selv, og hvis ikke så har dere faktisk hatt praten så hvis ingen av dere har tenkt til å gjennomføre et frieri hvor man faktisk spør "vil du gifte deg med meg", så er det bare å begynne å planlegge. 

Anonymkode: b5e25...0f4

Skrevet

Han tror vel ikke det er så viktig, siden du likevel har fått barn med han. Ja, det finnes de som ikke vil ha barn hvis ikke ringen er på plass først:) 

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare ta initiativ selv? Min samboer fortalte en vårdag at han ville fri i løpet av året, men det gjorde han ikke. Så spurte jeg han, skulle ikke du fri til meg?! Så svarer han, jo! Vil du gifte deg med meg?! 
Vi giftet oss 3 måneder senere på tinghuset med nærmeste familie tilstede. Ingen fest. 

Anonymkode: 6e8f6...5a1

• Liker 3
Skrevet

Her frir ikke samboeren min fordi han vet at jeg ikke vil gifte meg. Tror egentlig han er ganske enig. Vi har barn sammen og ser på det som en viktigere forpliktelse enn et «ja» i kirken. 

Anonymkode: 643bf...795

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke hvordan det fungerer helt eksakt, men er redd for å kunne bli stilt ansvarlig for hennes gjeld. Økonomisk rot, er jeg mest redd for. Samt jeg ønsker ikke å bli en del av skilsmissestatistikken. 

Anonymkode: 00845...d46

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke hvordan det fungerer helt eksakt, men er redd for å kunne bli stilt ansvarlig for hennes gjeld. Økonomisk rot, er jeg mest redd for. Samt jeg ønsker ikke å bli en del av skilsmissestatistikken. 

Anonymkode: 00845...d46

Særeie. Vil du bli en del av ugifte menn statistikken? Det er mer stakkarslig.

Anonymkode: a92d6...65d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du ikke bare ta initiativ selv? Min samboer fortalte en vårdag at han ville fri i løpet av året, men det gjorde han ikke. Så spurte jeg han, skulle ikke du fri til meg?! Så svarer han, jo! Vil du gifte deg med meg?! 
Vi giftet oss 3 måneder senere på tinghuset med nærmeste familie tilstede. Ingen fest. 

Anonymkode: 6e8f6...5a1

Det som er med å fri selv til en mann som man ikke vet om vil gifte seg på ordentlig, er nettopp at mannen kanskje føler seg "presset" til å si ja. Ingen menn i sine fulle fem sier nei til samboer og barnas mor som frir, uten at de risikerer å bli single. 

Hadde jeg vært deg, ville jeg ha sagt til samboer at han må slutte å hinte og tulle. Han frir ikke, da får han legge temaet dødt helt til han bestemmer seg for å fri. Ellers blir det som å gni salt i såret.

Jeg er også samboer med en som helt fra begynnelsen gjorde det klart at han IKKE vil gifte seg under noen omstendighet, men at han ville dele hele livet sitt med meg. Han har i handling vist utallige ganger at det stemmer - han vil bli gammel sammen med meg. Etter hvert begynte han også å tulle og hinte om giftemål og sånt, men jeg stoppet ham og sa klart fra at jeg IKKE vil ha sånn tull og hinting - jeg vet hva han står for, og jeg trenger ro til å godta at vi ikke blir gift. Etter noen år kan han tulle om det - altså når jeg har akseptert det og det ikke er så sårt lenger.

Anonymkode: 96a84...9e2

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det som er med å fri selv til en mann som man ikke vet om vil gifte seg på ordentlig, er nettopp at mannen kanskje føler seg "presset" til å si ja. Ingen menn i sine fulle fem sier nei til samboer og barnas mor som frir, uten at de risikerer å bli single. 

Hadde jeg vært deg, ville jeg ha sagt til samboer at han må slutte å hinte og tulle. Han frir ikke, da får han legge temaet dødt helt til han bestemmer seg for å fri. Ellers blir det som å gni salt i såret.

Jeg er også samboer med en som helt fra begynnelsen gjorde det klart at han IKKE vil gifte seg under noen omstendighet, men at han ville dele hele livet sitt med meg. Han har i handling vist utallige ganger at det stemmer - han vil bli gammel sammen med meg. Etter hvert begynte han også å tulle og hinte om giftemål og sånt, men jeg stoppet ham og sa klart fra at jeg IKKE vil ha sånn tull og hinting - jeg vet hva han står for, og jeg trenger ro til å godta at vi ikke blir gift. Etter noen år kan han tulle om det - altså når jeg har akseptert det og det ikke er så sårt lenger.

Anonymkode: 96a84...9e2

For en dust 

Anonymkode: a92d6...65d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...