Gå til innhold

Hva skal til for å skifte omgangskrets?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Må bare få ut litt froustrasjon...

Føler meg lurt av livet sånnsett..Er 33 år, singel, jomfru og har kommet på en plass i livet hvor jeg skal studere, forhåpentligvis til neste høst, på universitetet. 

Tenkte ikke over situasjonen min noe særlig før etter i sommer. Møtte en gutt, han kom inn i livet mitt like fort osm han forsvant, og det hele ble ganske overfladiskt. Det var gjennom hans måte å leve livet på, at jeg skjønte at jeg lever og har led et slags zombie liv. Hvor jeg har vært type "good girl" altså de venninnene jegh ar hatt, har også vist seg at når det virkelig gjelder, så stiller de ikke opp. Nesten eneste single, men når jeg inviterer til litt treff og prøver å stelle istand arrangementer, typ nyttår 17 mai ect, så velger de å sitte foran TV og være med familie eller kjæresten. Sykt sårende, fordi dette kan de gjøre en hvilkensomhelst dag, bare ikke sånne type dager. Heller ikke det at de faktis arrangerer noe selv, eller takker fir invite eller spør meg om mine planer.

Har ingenting imot å spørre andre mennesker og å snakke og få kontakt. Men ender ofte opp med at de ikke er interessert i vennskap, og jeg misstenker at jeg ofte oppfattes som kjederlig. Ekstra tøft fordi jeg er en jente som tar insj og synes gutter som drar på ester, liker typisk "guttastemning" og at "livet leker" holding,;Sånt er god humor, men alt venninnene mine hører er drittsekker og bedrevitere som er selvgode.

Derfor opplever jeg at mine venninner og jeg er kommet til en slags veiskille, hvor de går i motsatt rettning av meg, og har helt andre verdier. Enda tøffere er det, når jeg ofte oppdager at jeg er utrent i denne type oppførsel, og derfor havner litt "bakpå" med både stemning og situasjon paga manglende erfaring med slikt miljø som gutta er i. 

Føler meg lurt, og utsatt paga både alder, erfaring og muligheter. Somsagt har jeg beegynt å få flere venninner, men merker at disse også er litt av samme type som de tidligere venninnene mine. De jentene som er i sånne slags miljøer, virker jo til å ha fokus på sminke,klesstil og egen leilighet, og jeg må gjerne melde de,for all del-Men de melder aldri tilbake! Sagt på en merfigurbilledlig måte; At fuglen du slipper ut, må komme tilbake. Hvis ikke, er det jo ingen relasjon å snakke om...Er skikkelig trist og lei meg paga dette, fordi jeg ikke skjønner hvordan jeg skal finne sånne jenter og gutter å henge med. Ettersom det er disse jeg liker. 

Skjønner det blir forhåndsdømmende å si sminke,dyre klær og kun det visuelle-Men ettersom jeg stiller gode spørsmål,er interessert og nysgjerrig,så skjønner jeg ikke hva annet det kan være. Ofte dette med det visuelle,er enklere å måle, og derfor enklere å se,så det er fort gjort å gå i fella. Men jeg holder på å bli gal..Noen som kan gi noen tips og råd ellerkomme med noen inspill som kan fortelle meg at det finnes håp? 

Håp for å finne min type gjeng og at jeg kan finne disse folka som har samme type verdier og at det ikke er for sent. Tiden går jo, og er vondt å merke at jeg føler at alt renner ut i sanden, samtidig som jeg aldri har hatt så gode resultater på skole som jeg har nå og trener, pluss at jeg har en ganske grei klesstil--Eneste er at jeg ikke er typ feminin,Går i bukser, men har kjoler.Og bruker oftere bluser eller gasnke basic/casual stil. Skjønner det liksom ikke helt. Tenker at det har mye å gjøre med at jeg fort kan vire ganske seriøs og alvorlig i tonen,men byr jo på meg selv-Så vet liksom ikke hvorfor eller hvor det stopper! VIrker som at jeg kansje må jobbe mer med å selvhevde meg mer tydlig? At mennesker som viser at de heier på seg selv, til slutt vil få mer creds,rett og slett-Men dette med å knekke koden for å henge med mennesker som jeg synes er spennende, virker til å vøre som å vente på godot..Det kommer aldri, og jeg blir bare deprimert.

Anonymkode: b4ce3...4dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke klesstilen din er problemet her.  Byr du like mye på deg selv for venner som du gjør her? Hvis det er tilfelle vil jeg anbefale å tone det ned litt, jeg ble litt sliten av å lese innlegget og er en av de menneskene som sliter med å svare på meldinger hvis de blir veldig lange, personlige og spørrende. 

Når det gjelder venninnene dine så tror jeg dere er litt forskjellige, men det er sjelden noen hindring. Allikevel må du huske at de fleste prioriterer familie på merkedager (nyttår, 17.mai osv) og dette er helt normalt. Her må du finne andre single venner for å lage et opplegg tror jeg. Ang at du er 33 år og liker festgutter så skjønner jeg jo at venninnene dine mener du bør finne deg noen bedre, blir sjeldent gode forhold med «livet leker» holdning. 

Jeg tror du må finne litt selvtillit, åpne deg for vennene dine, og ikke dele altfor mye med nye folk. Så finner du sikkert noen med verdier du liker når du skal studere også, men prøv å legg bort forhåndsdømmingen. Man kan ha gode indre verdier samtidig som man bryr seg om ytre faktorer. 

Anonymkode: 4e809...c1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...