Gå til innhold

Julegave til hestegal jente! Trenger tips fra hestejenter 🦄

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips til julegave til hesteGAL jente på 11 år?😅🦄 

Hun snakker stort sett om hest, tegner hester og skriver og leser om hester. 

Hun eier ikke egen hest, men er med på ridning en gang i uka. Hun har ridehjelm, hansker, jakke og sikkerhetsvest. Hun har skrevet ei laaang ønskeliste, med alt fra hestesmykke og hestegenser, til hestelampe og hestebilder. Altså alt det går an å sette ordet «hest» foran😄 

Jeg har lyst til å kjøpe noe hun kan bruke i ridningen, som klær og utstyr til rytter. 

Noen hestegale jenter her inne som har forslag til nyttige gaver for rytter?

Anonymkode: 00893...f5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalitetshansker, de er gjerne litt dyre og man gidder ikke kjøpe selv. Om hun rir tur på vinteren er det digg med varmesåler man putter i skoene. Pluss tynn varmelue man kan ha under hjelmen.  Tynn ridevest man kan bruke i ridehuset på vinteren (man blir gjerne varm etter noen runder i trav)

Anonymkode: 44652...93a

• Liker 4
Skrevet

Kan du strikke? Tovede ridevotter er gull ❤️

• Liker 1
Skrevet

Skriver under på det med gode hansker, evt. tykke hansker hvis man rir ute. Tynn ullbalaklava som passer under hjelmen er også gull når det er kaldt og man rir ute 🙂

Anonymkode: 28d66...7fe

• Liker 3
Skrevet

Takk for tips 😃 jeg kan dessverre ikke strikke, men kan høre med bestemødre evt da. 

Hun har et par hansker fra før, så tenkte på noe annet egentlig. Men kanskje en boks «full» av forskjellige ting til hestejente 🤔 både som hun kan ha bruk for (småting), hestebok, hestebilde osv. 

Blir glad på enda flere tips 🤩

TS

Anonymkode: 00893...f5e

Skrevet

Hva med utstyr til hesten? Ungene som rir på rideskole der jeg er har ofte eget utstyr til «sin» hest. 

• Liker 2
Skrevet
Thea82 skrev (16 minutter siden):

Hva med utstyr til hesten? Ungene som rir på rideskole der jeg er har ofte eget utstyr til «sin» hest. 

Tenkte på det samme. Jeg begynte å samle på utstyr tidlig og drømte om egen hest. Vil bare nevne det fordi det kan skape forventninger hos jenta. Men ga selv utstyr i gave til en på omtrent samme alder, hun hadde ansvar for hesten min sammen med sine foreldre. Ikke direkte ansvar, men stelte med den og red fast en dag i uka. Hun fikk egne børster, hansker og andre ting som ikke kostet så mye pluss alle utgavene av Penny-posten som jeg hadde samlet i mange år. Ville vurdert å gi bok, om utegang, horsemanship og annet hun kan dra nytte av. https://hestifokus.no/butikk/boker

• Liker 2
Skrevet

Vet du om hun bruker ridestøvler eller ridesko? Om hun bruker ridesko og ikke har leggchaps så er det veldig nyttig utstyr. En fin ridebukse kan kanskje være noe, i en fin farge hun liker? Alltids kjekt å ha 2 ridebukser. Hööks har 25% på ridebukser nå og de har mange fine til barn og junior. De har også mange fine ridesokker/strømper :)

Anonymkode: 9c486...a68

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.biltema.no/fritid/hesteutstyr/hestestell/stellesett-2000031889

Kan dette være noe? 🤔 Sett med børste osv til hest, rosa. Evt en kul plakat med hest på i tillegg. 😊

Anonymkode: f32df...3f2

Stelleting er fint, om rideskolen lar barna stelle hestene selv i blant (de fleste gjør det men ikke alle). Men jeg ville kjøpt fra en ordentlig hestebutikk, ikke fra Biltema osv. 

https://www.horze.no/strigleutstyr

https://www.hooks.no/hest/stell-pleie/strigleutstyr

feks 

• Liker 3
Skrevet

Hahaha, åå:rodmer: Husker da jeg var i den fasen, helt koko etter hester🐴 

Anonymkode: 2aacb...c00

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Stelleting er fint, om rideskolen lar barna stelle hestene selv i blant (de fleste gjør det men ikke alle). Men jeg ville kjøpt fra en ordentlig hestebutikk, ikke fra Biltema osv. 

https://www.horze.no/strigleutstyr

https://www.hooks.no/hest/stell-pleie/strigleutstyr

feks 

Det samme ville jeg gjort, husker jeg sparte lommepenger og kjøpte kvalitet. Til slutt hadde jeg salsåpe, børster, kam og det meste, manglet bare hesten. Det ordnet seg også etter noen år. Det er "blodig alvor" å være hestejente, eller -gutt for den saks skyld. Det er en idrett, men også et forhold til et levende vesen. Kvalitet holder seg, da kan hun heller bruke lenger tid på å samle. 

Endret av Jytte
  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hahaha, åå:rodmer: Husker da jeg var i den fasen, helt koko etter hester🐴 

Haha, samme her! Maste hele tiden på en hest og en dag da moren min skulle på senteret spurte jeg hun nok en gang om hun kunne kjøpe en hest til meg.

Ble veldig overrasket da hun faktisk sa «Ja»! ❤️ 

Senere fikk jeg «hesten» min.. som var 5cm stor laget av plastikk. 

Skrevet

Leser hun? Jeg er gammel hestejente og kjøpte nettopp en kasse gamle hesteblader (Wendy før tegningene ble så stygge) og bøker fra Ponnyklubben  til en billig penge.

• Liker 1
Skrevet
Kenelz skrev (4 minutter siden):

Haha, samme her! Maste hele tiden på en hest og en dag da moren min skulle på senteret spurte jeg hun nok en gang om hun kunne kjøpe en hest til meg.

Ble veldig overrasket da hun faktisk sa «Ja»! ❤️ 

Senere fikk jeg «hesten» min.. som var 5cm stor laget av plastikk. 

Fin hest😆 Jeg fikk meg faktisk hest etter hvert da, og gikk hestelinje på folkehøgskole. Siden har det dabbet litt av for har ikke tid eller mulighet til å ha et slikt hestehold jeg ønsker nå. Men husker godt den kriblingen, alt skulle være hesterelatert. Sparte på manstrikker, kammer og annet småtteri fra pakkene fra Pennyklubben. Men dette var en liten avsporing :)

• Liker 1
Skrevet

Ridestøvler, ridebukse, varme stallsko om hun er i stallen "hele dagen"... Ridehansker er også veldig lurt på vinteren, men pass på at de er godt egnet til ridning (har noe med grep på tøylene å gjøre hvis hanskene er helt glatte).

Vet ikke om det finnes blader a la Pennyklubben og Ponnyklubben og Wendy lenger, men ett årsabbonement der?

Om hun får lov å stelle hesten hun rir, husker jeg at ett nett med egne børster var ett "must!"

Ellers finnes det jo masse klær med hestemotiver for barn. 

Anonymkode: 47707...a67

• Liker 1
Skrevet

Schleich stall og hester :) 

Anonymkode: 02eb3...976

Skrevet

Gavekort på rideleir eller grønt kort kurs

vinter ridedress (hööks har)

thermo ridebukse (horze)😃

Skrevet

Gå i en hesteutstyr-butikk og kjøp noe til jenta, gjerne med byttelapp.  Jeg stemmer også for gode ridehansker. 

Og hestemiljøet vet å sett pris på kvalitet. Kjøp noe ordentlig selv om det føles lite. 

Anonymkode: 96500...247

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...