Gå til innhold

Fotograf til hagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Aner egentlig ikke hvor dette hører hjemme, men. Har ei bestemor som elsker å sitte ute i hagen, og se og høre på fuglene. Hun har tusen fuglebøker, fyller på fuglemat hver dag, og hun får ufattelig stor glede av disse fuglene. Hele hagen er full av forskjellige arter, spurver, duer, svaler, hakkespetter, skjærer, og masse forskjellige småfugler.

Har hatt veldig lyst til å gi henne fine bilder av fuglene, men har hverken godt nok utstyr eller kunnskap til å få fine bilder i det hele tatt. Alt jeg finner av proffe fotografer rundt om på nettet tar bare bilder til bryllup, barnebilder, eller i studio, etc. Hvordan går man fram for å hyre en fotograf til å ta bilder av fuglene i hagen, hvis overhodet mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner en flink hobbyfotograf som du liker bildene til, let på insta f.eks., og spør om personen har noen bilder du kan få kjøpe

Anonymkode: e07a8...e7d

Skrevet

Sjekk om det finnes en lokal naturfotoklubb, og spør der :) pleier å være noen som fotograferer fugler i slike klubber, og selvsagt de som tar bilder av andre dyr eller kun natur også.

Anonymkode: 4f179...4df

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er jo da om du spesifikt vil ha bilder av fuglene i hennes hage eller av typiske hagefugler i Norge generelt? Har du tenkt å lage store forstørrelser av ett eller to bilder eller vil du ha bilder til f.eks. en fotobok?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sjekk om det finnes en lokal naturfotoklubb, og spør der :) pleier å være noen som fotograferer fugler i slike klubber, og selvsagt de som tar bilder av andre dyr eller kun natur også.

Anonymkode: 4f179...4df

Dette er et godt forslag. Jeg vil tro at alle lokale fotoklubber har en facebookside og hvis man ikke finner den, eller må være medlem av klubben for å få tilgang, så går den an å spørre på andre lokale facebooksider. Det er mange som har natur- og fuglefotografering som hobby og sitter på både kunnskap og utstyr. Det som imidlertid kan være et problem hvis du ønsker å få tatt bildene nå er at lyset kan være helt elendig i lange perioder og da blir det heller ingen fine bilder. 

• Liker 1
Skrevet

Du finner ivrige fuglefotografer i ditt område på artsobservasjoner.no . Der finner du også epostadresse, og kan spørre om de er villig til å ta på seg et oppdrag.

Anonymkode: 13094...886

Skrevet

Jeg er hobbyfotograf og har drevet med det i noen år nå. Min fokus er på natur. Så nå er jeg spent på hvor du holder til? :)

Anonymkode: 2a357...8a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er hobbyfotograf og har drevet med det i noen år nå. Min fokus er på natur. Så nå er jeg spent på hvor du holder til? :)

Anonymkode: 2a357...8a6

Nærheten av Moss 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...