Gå til innhold

Har en fantastisk partner, men overbeviser meg selv til tider at jeg er for dårlig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med min nåværende partner i ca. 2 år og vi var gode venner før dette (vi har et like godt vennskap nå også hvis ikke enda bedre). Han gjør alt i sin makt for at jeg skal være lykkelig og jeg det samme for han uten at det går negativt utover oss. Selvfølgelig har vi som alle andre våre små krangler og uenigheter men det har gått veldig greit så langt fordi vi har god kommunikasjon. 

Men... Jeg sliter med dårlig selvbilde og har til tider perioder hvor jeg sitter med tanker om at han fortjener bedre og at jeg aldri kommer til å bli bra nok. Det kan gå så langt at jeg nesten overbeviser meg selv at det må bli slutt før ting blir værre eller at dette forholdet aldri kommer til å vare pga. meg og min usikkerhet. Jeg har fortalt han dette flere ganger og en stund tilbake ble det nesten slutt pga av det. Jeg var så nede hele tiden med selvhat at jeg ikke klarte å forstå at han klarer å elske meg. 

Jeg føler jeg er på vei inn i en slik episode igjen. Jeg vet jeg trenger hjelp. Mest sannsynlig psykolog, men jeg er redd. Har prøvd så mange ganger før hvor det bare har krasjet helt og nesten bare gjort ting værre. Har ofte ikke blitt tatt seriøst. 

Jeg elsker denne mannen, men klarer ikke riste av meg følelsen av at han kunne fått et bedre liv uten meg. 

Anonymkode: 543ce...e45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at det er fryktelig vanskelig, men du må nesten stole på at han vet hva han gjør :) At han kjenner deg og kjenner seg selv og vet hva han vil ha.

Anonymkode: aa4b0...aec

Skrevet

Jeg fikk anbefalt boken "Å bekjempe lav selvfølelse" av Melanie Fennel av psykologen min, og hadde god nytte av den. 

Anonymkode: cc665...c7c

• Liker 2
Skrevet

Hvis du velger å gå til psykolog igjen, så velg en som har fokus fremover og på løsninger (istedenfor å grave opp masse gruff). 

Det er jo ingen tvil om at han ønsker å være sammen med deg & at dere har et godt forhold ❤️

Skrevet
PM75 skrev (1 minutt siden):

Hvis du velger å gå til psykolog igjen, så velg en som har fokus fremover og på løsninger (istedenfor å grave opp masse gruff). 

Nei, omvendt. Heller en som kan få henne virkelig frisk, enn en som tar en quick fix.

Anonymkode: 055d9...9aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...