Gå til innhold

Burde jeg være bekymret for ex? Stygt brudd. Ta kontakt eller la være i fred?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil starte innlegget med å skrive at jeg vet at det jeg har gjort er galt, og jeg har dårlig samvittighet. Men jeg håper folk kan fokusere på det jeg faktisk spør om her, som gjelder eksen min. 

Vi hadde et stygt brudd. Hvor jeg på en måte bestemte at det var slutt. Jeg traff en jeg forelsket meg i, og jeg måtte fortelle det til min daværende sambo. 

Når jeg fortalte det fikk han sjokk. Deretter masse spm om; når, hvordan, osv. Mye gråting og han var sint. Skuffet. Prøvde å overtale meg til å bli i forholdet, bønnfalte meg og gråt. Han ville vite hvem min nye var, sa han skulle banke han osv. Fikk roet han ned. Så sov han over hos en kompis noen dager. Kompisen som jeg kjenner litt, fortalte at exen min hadde det jævlig. Lå for det meste i senga hele dagen og var tydelig at han hadde grått sa han. 

Jeg prøvde å få kontakt med han en stund uten at han svarte. Helt til jeg nevnte at han en dag nå må flytte ut tingene sine herfra. Da fikk jeg svar om at det skulle ordnes. 

Så kom dagen når han skulle flytte ut herfra og han kommer inn her uten å si så mye, men han smiler og virker ikke lei seg. Mer sånn kompis oppførsel mot meg. Noen timer etter de var ferdig så skulle jeg sende en mld til han og så da at jeg var blokkert OVERALT. Prøvde å ringe ene kompisen hans men han tok ikke tlf, ringte meg heller ikke opp. 

Dette er en stund siden og burde jeg få kontakt med exen min? Var det ikke en merkelig oppførsel på han den dagen han hentet tingene sine, jeg er redd han skal gjøre seg selv noe eller at han har det helt forferdelig pga av meg. Rett og slett bekymret for han. Og når heller ikke venner av han ikke svarer så gjør det ikke bekymringene mine bedre. 

Hva hadde dere gjort her? 

Anonymkode: b3c56...28d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest at mange som begår selvmord blir plutselig veldig glad og tilfreds med livet rett før det tragiske skjer, så er vel det jeg er litt redd for pga den oppførselen hans hvor han virket mer glad enn trist.. 

Skrevet

Det er helt vanlig å blokkere en ex overalt for å komme over vedkommende. 

• Liker 30
Skrevet

Nei. Selvfølgelig skal du ikke ta kontakt med ham. Herrefred. La nå mannen være i fred!  Og vennene hans. 

• Liker 33
Skrevet

Ikke ta kontakt med han. Hva tenker du at du kan gjøre?? Vil du bli sammen med han igjen? La ham være i fred. 

Anonymkode: e84af...680

• Liker 11
Skrevet

Det er jo fordi du har ødelagt noe for han. Han er ferdig med deg. Det er som å slutte å røyke cold-turkey.

så for at han skal komme seg videre i live har han stengt deg ut. Så tror fu bare skal holde deg unna.

Anonymkode: cc4c3...77c

• Liker 10
Skrevet

Har du en ekstra grunn til å være bekymret? Har han tidligere slitt psykisk? Om ikke så tror jeg ikke du skal bekymre deg. Kanskje han bare har bestemt seg for at det er lettere å glemme deg når han ikke trenger kontakt.

Anonymkode: 5fcf5...add

• Liker 7
Skrevet

La ham være i fred. 
Det som gjør vondt i livet hans er deg og alt som har med deg å gjøre. 
Ikke kontakt ham. Ikke kontakt vennene hans. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vil starte innlegget med å skrive at jeg vet at det jeg har gjort er galt, og jeg har dårlig samvittighet. Men jeg håper folk kan fokusere på det jeg faktisk spør om her, som gjelder eksen min. 

Vi hadde et stygt brudd. Hvor jeg på en måte bestemte at det var slutt. Jeg traff en jeg forelsket meg i, og jeg måtte fortelle det til min daværende sambo. 

Når jeg fortalte det fikk han sjokk. Deretter masse spm om; når, hvordan, osv. Mye gråting og han var sint. Skuffet. Prøvde å overtale meg til å bli i forholdet, bønnfalte meg og gråt. Han ville vite hvem min nye var, sa han skulle banke han osv. Fikk roet han ned. Så sov han over hos en kompis noen dager. Kompisen som jeg kjenner litt, fortalte at exen min hadde det jævlig. Lå for det meste i senga hele dagen og var tydelig at han hadde grått sa han. 

Jeg prøvde å få kontakt med han en stund uten at han svarte. Helt til jeg nevnte at han en dag nå må flytte ut tingene sine herfra. Da fikk jeg svar om at det skulle ordnes. 

Så kom dagen når han skulle flytte ut herfra og han kommer inn her uten å si så mye, men han smiler og virker ikke lei seg. Mer sånn kompis oppførsel mot meg. Noen timer etter de var ferdig så skulle jeg sende en mld til han og så da at jeg var blokkert OVERALT. Prøvde å ringe ene kompisen hans men han tok ikke tlf, ringte meg heller ikke opp. 

Dette er en stund siden og burde jeg få kontakt med exen min? Var det ikke en merkelig oppførsel på han den dagen han hentet tingene sine, jeg er redd han skal gjøre seg selv noe eller at han har det helt forferdelig pga av meg. Rett og slett bekymret for han. Og når heller ikke venner av han ikke svarer så gjør det ikke bekymringene mine bedre. 

Hva hadde dere gjort her? 

Jeezes women! Klart at han sletter deg, det er det eneste fornuftige å gjøre når han skal bli ferdig med deg. Og han har nok sagt til sine venner at ikke ta tlf hvis eksen min ringer. Han har jo venner og familie (vil eg tro) som tar godt vare på han. La han bare være i fred. 

Anonymkode: 352bf...8a8

• Liker 12
Skrevet

Han gjør det rette for sin egen skyld. Holder maska og oppfører seg med stoltheten i behold når han henter tingene sine. Så blokkere deg. Det som ofte skjer når det er andre i bildet ved brudd, er at den som blir sviktet først blir som eksen din. Deretter tenker de ofte at den som gikk fra dem pga en annen faktisk ikke er verdt flere tårer og iblant bare føler man avsky. Virker som eksen din har klart å komme seg, og vennene hans er lojale mot han.

Du trenger nok ikke være bekymret tenker jeg. 

• Liker 13
Skrevet

Høres ut som om han har folk rundt seg :) Det beste du kan gjøre er nok å ligge unna.

Anonymkode: b7a36...7d0

• Liker 4
Skrevet

La han være. Du har skuffet han dypt, nå må han få reagere som han vil.

Anonymkode: ca772...04e

• Liker 2
Skrevet
Pianomann skrev (6 minutter siden):

La ham være i fred. 
Det som gjør vondt i livet hans er deg og alt som har med deg å gjøre. 
Ikke kontakt ham. Ikke kontakt vennene hans. 

Det er helt naturlig at han blokkerer deg. Det er letteste måten å komme seg videre på, og etter hvert kan inkludere en ny dame uten deg involvert. Han har tydeligvis gode venner. De er lojale når de ikke svarer deg, og dette er bra for din eks. Gode venner redder mye. Hold deg unna ham. En liten ting, mannen du forelsket deg i viser en usympatisk side når han involverer seg med en opptatt dame. Fort gjort at du blir dumpet/ sviktet når han går lei etter halvannet års tid. Dessverre min erfaring.. Men jeg var yngre da og livet lærer en heldigvis.

Anonymkode: 76066...ed6

• Liker 2
Skrevet

Du skal selvsagt la han være i fred. Han har jo åpenbart venner rundt seg, så ser ikke noen røde flagg her. 

Anonymkode: 89ac5...f97

• Liker 2
Skrevet

Skjønner du er bekymret og har dårlig samvittighet men du må bare svelge det å la han være i fred. Eneste måten å komme over noen man var veldig glad i etter et brudd er å kutte dem helt ut. 

Hadde du fortsatt snakket med han har det bare blitt værre. Mer sorg for han og mer dårlig samvittighet for deg. 

Anonymkode: 07752...f6f

• Liker 3
Skrevet

Siden du ikke får tak i kompisene heller, så tenker jeg at han er ivaretatt av dem. La han være i fred. Det er ikke eksen som skal trøste når en har kjærlighetssorg. Det går fortere over med null kontakt

Anonymkode: 705c8...f21

• Liker 3
Skrevet

Du burde selvfølgelig la han være i fred. Til neste gang så bør du huske bekymringen du sitter med nå og ikke såre ett annet menneske så mye ved å ikke bare gå, men å gjøre vondt verre ved å fortelle at du har forelsket deg i noen andre.

• Liker 2
Skrevet

Er du narsissist / psykopat? Som i det heletatt vurderer dette?

«Hei du jeg har det så topp og fint med min nye type, hvordan går det med deg? Tar du det tungt at jeg forlot deg? 😄»

Ja den typen omsorg gjør nok livet hans såå mye enklere.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AllahBallah said:

Er du narsissist / psykopat? Som i det heletatt vurderer dette?

«Hei du jeg har det så topp og fint med min nye type, hvordan går det med deg? Tar du det tungt at jeg forlot deg? 😄»

Ja den typen omsorg gjør nok livet hans såå mye enklere.

Var vel ikke akkurat dette jeg hadde tenkt til å si han. Hadde tenkt å ta en liten avsluttende prat med han under flyttingen, men siden han var så høflig, blid og pratet til meg nesten som jeg skulle vært en fremmed så hadde det blitt kleint. Fikk han aldri for meg selv heller siden kompisene alltid var i leiligheten mens de drev på. 

Skrevet

Hvor gammel er du?

Fornuftig, voksne mennesker hadde ikke vurdert en gang å ta kontakt.

Anonymkode: 4c29d...4ab

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...