Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er gravid for første gang og opplever at jeg er utrolig sulten hele tiden.Plaget med kvalme og det hjelper å spise. Spiser mer enn før jeg ble gravid og trener mindre. Veide ca 53.5kg når jeg ble gravid (er 165cm) og veier når ca 56 kg. Er bare 8 uker på vei og redd for at jeg legger på meg for mye og at det kan føre til komplikasjoner😕 Vanskelig å ikke spise når man er sulten men må kanskje begynne å begrense meg. 

Anonymkode: b2817...83e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke 2.5 kg på 8 uker er mye akkurat. Det med vekt er ulikt for alle. Selv gikk jeg opp mest i første trimester og deretter kanskje 1 kg per måned.

De første ukene er litt unntakstilstand synes jeg. Man er uvel, sover lite osv. Etterhvert er det lurt å tenke litt på kosten. Først og fremst fordi det er sunt for deg og barnet. 

• Liker 6
Skrevet

Det høres ikke mye ut :) Best å komme seg igjennom denne første tiden også kan du heller justere når kvalmen gir seg. Du skal jo på første kontroll om noen få uker, du kan ta det opp med legen din da?

Anonymkode: ccf7b...da1

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hei, er gravid for første gang og opplever at jeg er utrolig sulten hele tiden.Plaget med kvalme og det hjelper å spise. Spiser mer enn før jeg ble gravid og trener mindre. Veide ca 53.5kg når jeg ble gravid (er 165cm) og veier når ca 56 kg. Er bare 8 uker på vei og redd for at jeg legger på meg for mye og at det kan føre til komplikasjoner😕 Vanskelig å ikke spise når man er sulten men må kanskje begynne å begrense meg. 

Anonymkode: b2817...83e

Det høres ut som du var ganske lota i utgangspunktet, så om du legger på deg 20 kg, er du fortsatt innenfor normalen. Men du et vel som mange amdre jenter. Redd for å legge på seg under graviditeten?

Anonymkode: a591f...464

Skrevet

Du er jo veldig slank i utgangspunktet. Jeg er 10 cm lavere enn den og vi veier det samme, så jeg ville ikke vært bekymret. Når du er så slank skal du ihvertfall ikke gå ned i vekt når du er gravid

Anonymkode: ba32b...017

• Liker 2
Skrevet

Er selv 10 uker på vei p har lagt på meg 2-3 kg

, var 55kg før jeg var gravid...tenker det er helt innafor. Jeg har ikke spist noe særlig usunt men spist ofte for p holde kvalmen i sjakk..tenker det jevner seg ut ila graviditeten.

Anonymkode: 86924...9f9

Skrevet

jeg er 31 uker på vei har gått opp 10 kg helt normalt.

Anonymkode: eceac...cd5

Skrevet

Vekta mi kan variere med 2,5 kg på en uke. Spørs hvor mye jeg har spist/drukket før jeg veier meg, gått på do, klær, vann i kroppen, hvor jeg er i syklusen etc..

Jeg gikk selv opp 7 kg i 1. trimester og totalt opp 16 kg😊

Anonymkode: e614d...f96

Skrevet

Jeg er i uke 15 å har lagt på meg 3 kilo, det er helt normalt😊

Sist graviditet begynte jeg på 55kg, å gikk opp til 73😂🤯 tilbake til 55 tre mnd etter fødsel☺️

Skrevet

Høres på ingen måte unormalt ut :) 

Anonymkode: 05774...f90

Skrevet

Jeg gikk opp 20 kg i svangerskapet, veide meg 2 uker etter fødsel, da veide jeg 21 kg mindre. Og brukte alle mine gamle klær. De fleste går ned i vekt raskt etterpå. 

Anonymkode: 23fa7...2b0

Skrevet

Jeg er i uke 18. Mellom uke 7 og 15 hadde jeg ekstremt høy matlyst og spiste som en gal. Plutselig forsvant det, og nå spiser jeg som normalt igjen. Har gått opp 3-4 kg. Har ikke lyst på noe søtt, og spiser ganske sunt, så det hjelper nok på vekten nå som jeg ikke får trent noe særlig jeg heller. 

Anonymkode: 97dcf...4a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...