SamusAran Skrevet 11. desember 2020 #21 Skrevet 11. desember 2020 Ann Mo skrev (4 timer siden): Så all diskusjon i samfunnet, om kritiske meninger til aspekter vedrørende innvandring og innvandrere - skal altså kveles i følge deg? Og du tror dette er til det beste for både Norge og innvandrerne? Nei, absolutt ikke. Du må bare anerkjenne at det er rasisme i Norge. Hvorfor du drar inn ting jeg ikke har snakket om, aner ikke jeg. Så, er det rasisme i Norge? 1
Underligsirkel Skrevet 11. desember 2020 #22 Skrevet 11. desember 2020 SamusAran skrev (8 minutter siden): Nei, absolutt ikke. Du må bare anerkjenne at det er rasisme i Norge. Hvorfor du drar inn ting jeg ikke har snakket om, aner ikke jeg. Så, er det rasisme i Norge? Selvfølgelig er det rasisme i Norge, men hva har dette med denne saken å gjøre. Du kan anerkjenne at det er rasisme i Norge og samtidig mene at enkelte bruker begrepet som et maktmiddel for seg selv og andre. På bare noen få ti år har den lokale befolkningen forandret seg i de fleste byer. Det at det er misnøye og skeptikere er ikke rart, og det manglende dekningen av dette i starten og til dels i dag, har resultert at folk går til "alternativ" media. Det hjelper heller ikke av vi blir påvirket av den politiske landskap i Statene, og ukritisk overføre det her i Norge. Den ene utelukker ikke den andre, og det du stiller en så åpenbar spørsmål får meg til å lure. Hva vil du med det spørsmålet egentlig?, svartmale alle som leser den avisen? 2
SamusAran Skrevet 11. desember 2020 #23 Skrevet 11. desember 2020 Underligsirkel skrev (8 minutter siden): Selvfølgelig er det rasisme i Norge, men hva har dette med denne saken å gjøre. Du kan anerkjenne at det er rasisme i Norge og samtidig mene at enkelte bruker begrepet som et maktmiddel for seg selv og andre. På bare noen få ti år har den lokale befolkningen forandret seg i de fleste byer. Det at det er misnøye og skeptikere er ikke rart, og det manglende dekningen av dette i starten og til dels i dag, har resultert at folk går til "alternativ" media. Det hjelper heller ikke av vi blir påvirket av den politiske landskap i Statene, og ukritisk overføre det her i Norge. Den ene utelukker ikke den andre, og det du stiller en så åpenbar spørsmål får meg til å lure. Hva vil du med det spørsmålet egentlig?, svartmale alle som leser den avisen? Hvorfor svarer du på spørsmålet rettet til @Ann Mo? Vedkommende har tidligere uttalt at det ikke finnes rasisme i Norge. Jeg lurer derfor på om hen har endret standpunkt, for om hen fortsatt mener at rasisme ikke finnes i Norge er denne debatten meningsløs å starte fra hens side. 1
Ann Mo Skrevet 11. desember 2020 Forfatter #24 Skrevet 11. desember 2020 SamusAran skrev (4 timer siden): Hvorfor svarer du på spørsmålet rettet til @Ann Mo? Vedkommende har tidligere uttalt at det ikke finnes rasisme i Norge. Jeg lurer derfor på om hen har endret standpunkt, for om hen fortsatt mener at rasisme ikke finnes i Norge er denne debatten meningsløs å starte fra hens side. Brukeren her følger etter meg i tråder etter denne tråden: Hen og hens likesinnede (antirasister) mener jeg må utrede om jeg er rasist og sjansene for at jeg egentlig er rasist, og om jeg har venner fra andre kulturer, og om jeg mener vi har et problem med rasisme i Norge - for å kunne diskutere problemstillinger som omhandler utenlandsfødte. Og siden jeg har skrevet at jeg kjenner mange utenlandsfødte og ikke har registrert rasisme i noen av miljøene jeg eller mine nære er del av, så mener vedkommende at jeg ikke har rett til å uttale meg eller få svar i tråder. 1
SamusAran Skrevet 11. desember 2020 #25 Skrevet 11. desember 2020 Ann Mo skrev (5 timer siden): Brukeren her følger etter meg i tråder etter denne tråden: Hen og hens likesinnede (antirasister) mener jeg må utrede om jeg er rasist og sjansene for at jeg egentlig er rasist, og om jeg har venner fra andre kulturer, og om jeg mener vi har et problem med rasisme i Norge - for å kunne diskutere problemstillinger som omhandler utenlandsfødte. Og siden jeg har skrevet at jeg kjenner mange utenlandsfødte og ikke har registrert rasisme i noen av miljøene jeg eller mine nære er del av, så mener vedkommende at jeg ikke har rett til å uttale meg eller få svar i tråder. Du mener altså at det ikke finnes rasisme i Norge. Ergo er denne tråden meningsløs fra din side.
Knirke Skrevet 14. desember 2020 #26 Skrevet 14. desember 2020 On 12/2/2020 at 9:13 PM, Zienna said: Da bør du lese på Faktisk.no. Uten å kommentere enkeltsaker: Faktisk.no er eid av Dagbladet og VG. De kan ikke akkurat sies å være nøytrale, og de er påfallende ofte ute etter å "ta" HRS. Jeg klarer ikke å ta dem seriøst, spesielt etter at de drev med regelrett drittkasting mot en enkeltperson i en annen sak. Elendig journalistikk, akkurat som hos moderavisene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå