AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #1 Skrevet 28. november 2020 Jeg har startet i ny jobb og har vært der i en måned nå. Har fått tildelt årsturnus og har to ulike tider jeg jobber (langvakter) som skiller 30 min. Overvekten av vaktene mine er sene, dvs at jeg begynner 30 min senere og dermed også går 30 min lengre på kvelden. Nevnte dette for en kollega som mente jeg kunne høre med sjefen om jeg heller kunne få overvekt av 30 min tidligere, da hun mente at turnustidene kunne være noe tilfeldig og kanskje ikke handlet om nok folk på jobb. Spørsmålet mitt er om jeg bør sende en Mail til sjefen og høre om dette er mulig. Jeg er jo helt ny i jobben og vil ikke «mase», samtidig som det bare er snakk om 30 min. Likevel har denne halvtimen utrolig mye å si for meg og søvn da jeg egentlig er et a-menneske, og denne halvtimen betyr faktisk mer for meg enn man skulle tro. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 12739...f71
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #3 Skrevet 29. november 2020 Snakk med tillitsvalgt og få til et møte med lokal ledelse. Det funket fint for meg Anonymkode: f3d70...f76
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #4 Skrevet 29. november 2020 Be om et møte med sjefen/leder/ansvarlig, om du ikke treffer vedkommende naturlig i løpet av arbeidsdagen. Å bare sende en mail er ikke så lurt, selv om det sikkert er helt greit det og. Mye bedre å ta dette i person. Anonymkode: 0ac3b...904
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #5 Skrevet 29. november 2020 Bare send en mail. Sjefer er veldig vant med dette, spesielt ved turnusplanlegging. Det er dessuten mye lettere å ha det skriftlig, da husker man det lettere som sjef Anonymkode: 9f66a...d75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå