AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #1 Skrevet 28. november 2020 Gjennom en hobby har jeg mange bekjente som er ca 10 år yngre enn meg. De fleste av disse har jeg kjent i ca 20 år, og de kjente meg altså mens barna mine var ca 6-8 år. Mange av dem har nå barn i barnehage, eller på barneskolen, mens mine barn er voksne, og det blir så komisk når de glemmer at voksne barn har vært små en gang de også. Jeg alltid blir møtt med "men dine barn er jo voksne!" hver gang jeg deler en erfaring med dem. De to siste episodene: Bekjent1: "å jeg er så sliten av at barna mine aldri vil sove hele natten" Jeg: "jeg kjenner meg igjen, størstemann sov ikke en hel natt på 2 år. " Bekjent1: "men han er jo voksen, det blir ikke det samme!" Jeg: "Nå er han voksen ja, men som du sikkert husker har han ikke alltid vært det " Bekjent2: "Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har fått et jobbtilbud, men da må jeg pendle 50 minutter hver vei" Jeg: "Du husker sikkert da jeg pendlet til *stedsnavn* hver dag? Det gikk greit for en kort periode, men det krevde litt tilrettelegging" Bekjent2: "Men det kan ikke sammenlignes, barna dine er jo voksne!" Jeg: "Nå er de voksne ja, men hvor gamle var de for 15-20 år siden? " (fasit: de gikk på SFO da jeg pendlet) Når jeg skriver dette kommer jeg også på at dette har skjedd når jeg sier at "jeg var også slik", når noen beskriver barnet sitt. "Men det er jo ikke det samme, du er jo voksen!", hvorpå jeg må replisere "men jeg har ikke alltid vært det". Andre som har andre morsomme episoder, der småbarnsforeldre glemmer at alle voksne har vært små en gang i tiden? Anonymkode: 88c4a...96f
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #2 Skrevet 28. november 2020 Det er feil i overskriften! "De glemmer at voksne også har vært barn! (Humoristisk tråd)" er riktig overskrift Anonymkode: 88c4a...96f
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #3 Skrevet 28. november 2020 De vennene dine hørte ikke ut dom de smarteste? Du kan jo eventuelt starte setningene med «da mine var små..», så de får det inn med teskje.. 😊 Anonymkode: 30061...43a 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #4 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De vennene dine hørte ikke ut dom de smarteste? Du kan jo eventuelt starte setningene med «da mine var små..», så de får det inn med teskje.. 😊 Anonymkode: 30061...43a Dette er normalt sett veldig oppegående mennesker, men tankeløse øyeblikk kan vi vel alle ha fra tid til annen? At de blir litt "fanget av nåtiden" (og glemmer at det finnes en fortid) av og til synes jeg bare er morsomt. Anonymkode: 88c4a...96f
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #5 Skrevet 28. november 2020 tja, Hedvig Montegomery mener jo at de flest med voksne barn har glemt detaljene i hvordan det var å ha små barn. >Derfor man skal ta det med en god klype salt når bestemødre sier "du sov gjennom hele natten ved 4 mnd. du", mest sannsynlig ikke. Anonymkode: 5c4de...fb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå