Gå til innhold

Forskjellsbehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I barnehagen til barnet mitt opplevde jeg en sårende situasjon. Barnet mitt hadde bursdag forrige uke. Han fikk krone og de sang for han men ble ikke nevnt med et ord i ukesplanen. Neste uke har et annet barn bursdag og de markerer henne i ukesplanen hele uken med en ballong og greier. Jeg overreagerer kanskje, men kjenner at det stikker skikkelig... eller gjør jeg det?

Anonymkode: b44aa...6bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om de glemte det. Dumt men ikke noe å ta på vei over

Anonymkode: eeea0...400

• Liker 6
Skrevet

Du overreagerer. Dette var mest sannsynlig en glipp.

Anonymkode: d6cce...b2f

• Liker 6
Skrevet

Er barnet ditt såret, da? 

Anonymkode: c78be...3eb

Skrevet

Jeg har nevnt for barnehagen før at jeg ikke føler han blir sett. Så jeg synes det er veldig spesielt

Skrevet

Når de forskjellsbehandler så tydelig blant foreldre lurer jeg faktisk på hvordan de er når jeg ikke er til stede.

Skrevet

Det kan være at det ikke er samme personen som lager ukesplanene hver uke. 
Uansett er det fint at du sier fra. For det ser jo ut som forskjellsbehandling.

Anonymkode: 18981...2cc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har nevnt for barnehagen før at jeg ikke føler han blir sett. Så jeg synes det er veldig spesielt

Hvordan kan du være sikker på at han ikke blir sett? Er du i barnehagen med han?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan være at det ikke er samme personen som lager ukesplanene hver uke. 
Uansett er det fint at du sier fra. For det ser jo ut som forskjellsbehandling.

Anonymkode: 18981...2cc

Hvordan bør man si fra da? :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei. I barnehagen til barnet mitt opplevde jeg en sårende situasjon. Barnet mitt hadde bursdag forrige uke. Han fikk krone og de sang for han men ble ikke nevnt med et ord i ukesplanen. Neste uke har et annet barn bursdag og de markerer henne i ukesplanen hele uken med en ballong og greier. Jeg overreagerer kanskje, men kjenner at det stikker skikkelig... eller gjør jeg det?

har du spurt noen av de ansatte i barnehagen angående denne forskjellsbehandlingen da?  

Anonymkode: c361e...b44

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

har du spurt noen av de ansatte i barnehagen angående denne forskjellsbehandlingen da?  

Anonymkode: c361e...b44

Nei. Men jeg er redd de skal tenke at jeg overreagerer... hvordan si fra på en fin måte?

Skrevet

Ikke si fra noe om dette, det kan sikkert bare skyldes en glipp. Vent til barnet ditt reagerer på noe, da kan du si fra. 

Anonymkode: 2c991...2dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke si fra noe om dette, det kan sikkert bare skyldes en glipp. Vent til barnet ditt reagerer på noe, da kan du si fra. 

Anonymkode: 2c991...2dc

Barnet reagerer jo ikke på hva som står på planen, da de ikke leser planen.. men skjønner det et kjipt som mor. Opplevde også at barnehagen 2(??) år på rad glemte å sette ut flagget når vi kom.. 

synes du fint kan si fra.. spør om hvorfor ikke barnet ditt ble skrevet på månedsplanen når hun hadde bursdag.. jeg jobber selv i barnehage, og hadde absolutt tatt en slik tilbakemelding. Sløvt av ped leder, og slike ting skal de ha tilbakemelding på 

• Liker 3
Skrevet

Opplever du noen forskjellsbehandling utover at det ikke sto noe om bursdagen på ukeplanen da? For på ukeplanen kan det ha blitt glemt med en feil... De har fryktelig mye å gjøre nå, så det er ikke rart om noe blir glemt. 
Jeg hadde ikke sagt noe hvis det bare er det med ukeplanen. Da fremstår du som rimelig sær. 

Anonymkode: c7ae1...c9c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Opplever du noen forskjellsbehandling utover at det ikke sto noe om bursdagen på ukeplanen da? For på ukeplanen kan det ha blitt glemt med en feil... De har fryktelig mye å gjøre nå, så det er ikke rart om noe blir glemt. 
Jeg hadde ikke sagt noe hvis det bare er det med ukeplanen. Da fremstår du som rimelig sær. 

Anonymkode: c7ae1...c9c

Ja! Jeg har gitt beskjed før at jeg ikke føler hun blir sett fordi de aldri sier noe om henne. Hun gikk også mye alene i starten, mens de andre barn satt på fang og fikk oppmerksom av de voksne. Er nok derfor dette stikker ekstra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja! Jeg har gitt beskjed før at jeg ikke føler hun blir sett fordi de aldri sier noe om henne. Hun gikk også mye alene i starten, mens de andre barn satt på fang og fikk oppmerksom av de voksne. Er nok derfor dette stikker ekstra. 

Hvordan vet du alt dette?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...