Polly Ester Skrevet 5. august 2005 #1 Skrevet 5. august 2005 Har hatt nedlastning på helt oppe i 200 kb/s helt til jeg formatterte pc og la inn alt på nytt igjen i går. På ikonet for internett står det at jeg har en hastighet på 400 kbps - og så står det 1394-tilkobling som jeg ikke kan huske at jeg har sett før... Noen som vet hva det betyr?
Cronos Skrevet 5. august 2005 #2 Skrevet 5. august 2005 400 kbps er 50 KB/s. Det spørs jo hva du har for slags linje, men det virker jo feil at du skal ha mye lavere hastighet nå. IEEE 1394 er firewire-porten din, så den skal du ikke bruke til å surfe på...
Polly Ester Skrevet 5. august 2005 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2005 Men, da har det sikkert blitt en feil når jeg satte opp maskinen i går da... Hmmm... hvordan gjør jeg det om da? Jeg har en hastighet som er mye høyere enn det - tror det er 984/1500 eller noe sånn... Bravo fra NGT ihvertfall...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. august 2005 #4 Skrevet 5. august 2005 Sjekk hastighet her: http://www.itavisen.no/services/speedometer/index.php Hastighet på bravo finner du på nextgentels sider.
Polly Ester Skrevet 5. august 2005 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2005 Jeg tror problemet er at det er konfigurert internett gjennom den som Cronos nevnte - firewire-porten - og jeg skulle vel egentlig hatt den gjennom USB? Hvordan endrer jeg det? Må jeg først slette den jeg har og så opprette ny?
Polly Ester Skrevet 5. august 2005 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2005 (endret) På den målingen hadde jeg riktig hastighet i forhold til det jeg skal ha... Og det er 400 mbps det står - ikke kbps... Så da virker det som det er riktig hastighet... så da er jeg tilbake til å klø meg i hodet over hvorfor selve nedlastningen gikk så sakte... Endret 5. august 2005 av wander
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. august 2005 #7 Skrevet 5. august 2005 (endret) Jeg tror problemet er at det er konfigurert internett gjennom den som Cronos nevnte - firewire-porten - og jeg skulle vel egentlig hatt den gjennom USB? Hvordan endrer jeg det? Må jeg først slette den jeg har og så opprette ny? ← Du har nok ikke det. Firewire er en port for å overføre data, f.eks fra Harddisk eller iPod. Ligner litt på en USB-port. På den målingen hadde jeg riktig hastighet i forhold til det jeg skal ha... ← Da er alt greit. Husk at for at du skal kunne få full hastighet, må også serveren du laster ned fra kunne gi deg den hastigheten. Dette er noe Nextgentel ikke kan styre, de kan bare garantere hastighet fra sine servere og inn til uttaket ditt. Laster du f. eks noe ned fra meg og jeg bare kan gi deg 128 kbps, får du 128 kbps. Endret 5. august 2005 av Rattleshake
Polly Ester Skrevet 5. august 2005 Forfatter #8 Skrevet 5. august 2005 Jeg var på MS sine sider og lastet ned diretx og jounal viewer... kan det være at MS hadde problemer da? Tror alltid at det er noe tull jeg driver med hver gang det er noe, jeg...
Polly Ester Skrevet 5. august 2005 Forfatter #9 Skrevet 5. august 2005 (endret) Sjekket med å laste ned et annet sted nå... og da var hastigheten igjen over 200, så nå er det bra igjen... Endret 5. august 2005 av wander
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå