AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1 Skrevet 27. november 2020 Det gjør så vondt langt ned i hjerterota når småbarnsforeldre og foreldre med dårlig råd generelt nekter barna det meste, men tar seg råd til både røyk og snus. Jeg har ikke noe imot at folk røyker, eller snuser, men når man lever under trange kår, og har valgt å sette barn til verden, så bør barnas ønsker å behov komme foran den forbanna snusen eller røyken. Her snakker jeg ikke om de med god råd som har råd til både det ene og det andre. Men om folk med dårlig råd, som sliter med å få endene til å møtes. Vær så snill og tenk på barna dine, den snusen er ikke verdt mer enn det. Jeg og mannen er selv i dem kategorien, vi lever på en og en halv inntekt pga korona. Men vårt ene barn har aldri manglet noe, hverken tøy, leker eller noe annet. Han er første prioritet. Og nei jeg er ikke flink. Jdg prioriterer barnet mitt, det er normalt. Gjør det du også, kutt røyken og snusen. Tenk hvor mye barnet ditt kunne ha fått for den summen du bruker på snus og røyk. Tenk om du kunne spart den summen på barnets konto. Anonymkode: 7ae6c...ab5 10
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #2 Skrevet 27. november 2020 Alltid underholdende når de som ligger nede prøve å sparke folk de treffer på veien. Anonymkode: cc374...2fc 13
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 Typisk at de samme som har «kjempedårlig råd», 5 barn og legger inn annonse om hjelp til jul på finn/spleis er de samme som røyker med begge henda og i forrige mnd tok en ny tættis til 6000kr. Anonymkode: 5f0f0...18a 15
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alltid underholdende når de som ligger nede prøve å sparke folk de treffer på veien. Anonymkode: cc374...2fc Hun har jo et poeng. Jeg verken røyker, snuser eller drikker noe særlig. Ser faktisk ikke noe fordeler med verken røyk eller snus. Et glass med vin er godt av og til. Anonymkode: 13610...71b 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alltid underholdende når de som ligger nede prøve å sparke folk de treffer på veien. Anonymkode: cc374...2fc Bare le du. Jeg har bare en arm igjen. Men kommer noen nærme nok slår jeg! Anonymkode: 4550c...770 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #6 Skrevet 28. november 2020 Helt enig med ts. Mange som røyker med begge henda og drikker cola, men ski til barna til skidagen har de ikke råd til... Anonymkode: 7e3f8...c70 12
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #7 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Alltid underholdende når de som ligger nede prøve å sparke folk de treffer på veien. Anonymkode: cc374...2fc Pga korona smittet jeg jobben min, og vi lever kun på det jeg får av nav og min manns inntekt. Han har heldigvis klarte å beholde jobben. Vi lever på 60% av det vi er vandt med. Men har likevel mer å rutte med en ufør alenemor, og like mye å leve av som to foreldre I lavtlønte yrker.. Og dessverre viser statistikken at de i lavtlønte yrker og lav utdanning røyker og snuser mer. Innlegget mitt er velmenende råd, ikke "sparke folk som ligger nede" Anonymkode: 7ae6c...ab5 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #8 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Helt enig med ts. Mange som røyker med begge henda og drikker cola, men ski til barna til skidagen har de ikke råd til... Anonymkode: 7e3f8...c70 Jeg kjøper heller ikke ski til barna. Blir brukt 1 gang pr år og det er på skidagen.. Anonymkode: afea5...91d 4
Gjest ti10 Skrevet 28. november 2020 #9 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kjøper heller ikke ski til barna. Blir brukt 1 gang pr år og det er på skidagen.. Anonymkode: afea5...91d "I tillegg er det så lite snø her at et år var det ikke skidag i det hele tatt." Du skjønte vel hva som var ment? At enkelte rett og slett prioriterer feil og bruker penger på tull og tøys og så klager over dårlig råd.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #10 Skrevet 28. november 2020 Altså jeg er forsåvidt enig med deg. Særlig når det kommer til rusmidler som røyk, snus og alkohol. Jeg synes likevel det er veldig dumt å bruke penger på slike ting når man har barn, uansett økonomi. Anonymkode: 3a755...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #11 Skrevet 28. november 2020 Har naboer med tre barn, den ene er ufør og den andre jobber deltid, ungene går ikke på noen fritidsaktiviteter, går i joggesko og vårjakke på vinteren. Hva gjør foreldrene, jo den ene røyker på verandaen i ett sett og den andre røyker OG snuser. Herregud. De innfrir fordommene mine for å si det sånn. Anonymkode: 7db61...0be 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #12 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har naboer med tre barn, den ene er ufør og den andre jobber deltid, ungene går ikke på noen fritidsaktiviteter, går i joggesko og vårjakke på vinteren. Hva gjør foreldrene, jo den ene røyker på verandaen i ett sett og den andre røyker OG snuser. Herregud. De innfrir fordommene mine for å si det sånn. Anonymkode: 7db61...0be Veit du at barna er tynnkledde fordi foreldrene har dårlig råd? Det er ikkje alle som har lyst å gå på fritidsaktivitetar. Har barna sagt til deg at dei ikkje får lov pga dårlig økonomi? Når det gjeld påkledning: Eg har barnehagebarn, som er godt pakka inn i ull og vinterdress 🙂 Veit ikkje så mykje om korleis eldre barn kler seg om vinteren, men mange av studentane her er i hvert fall tynnkledde, men ankelsokkar, joggesko og tynn jakke. Da eg gikk på ungdomssskulen, var det "in" å gå med joggesko om vinteren. Einig i at røyk og snus er dårlig prioritering, men kan hende er det berre fordommar du har, utan at det er noko i det 🙂 Anonymkode: 0252c...309
flygefisk1 Skrevet 28. november 2020 #13 Skrevet 28. november 2020 Så du mener at du man skal oppdra bortskjemte drittunger som skal få alt dem peker på, eller hva mener du her? tviler sterkt på at noen foreldre, dårlig råd eller ei - prioriterer røyk/snus fremfor ting barnet MÅ ha. Men jeg hadde fint prioritert min egen snus fremfor ett nytt spill til ungen, når hen ikke har gjort noe for å "fortjene" dette. En skal ikke bare få og få og få. En må gjøre litt for det også, men er helt greit å gi en gang i blant uten videre, men det burde ikke skje ofte. Unger blir jævlig fort bortskjemte. Jeg var det selv, og jeg skal la barna mine vokse opp med å faktisk måtte spare penger for å få kjøpe det de ønsker.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #14 Skrevet 28. november 2020 Jeg kjenner ingen småbarnsforeldre som røyker eller snuser. Anonymkode: 8129a...9e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå